• Sat 17 Oct 2020 21:34
    667 visningar
    8 svar
    8
    667

    Förkyld igen...

    Är gravid i v13. Har åter igen åkt på en förkylning. Detta är tredje gången sedan september. Har kunnat återgå till jobbet efter ca 1- 11/2 vecka.

    Har fler det på detta viset?

  • Svar på tråden Förkyld igen...
  • Anonym (Gravi­dtäppa­?)
    Sat 17 Oct 2020 22:00
    #1

    Är du säker på att det inte bara är gravidtäppa? Jag är gravid i vecka 25 och har haft täppa/förkylning sen jag blev gravid. Har nyligen fått rinexin utskrivet som jag tar på kvällen. 

  • Anonym (Syste­r)
    Sat 17 Oct 2020 22:08
    #2

    Ja!! Vi har under hösten haft två mycket lätta förkylningar och jag tror det är en tredje på väg nu....

  • Anonym (46 åring)
    Sat 17 Oct 2020 22:15
    #3

    Även jag som garanterat inte är gravid har åkt på 3 förkylningar i höst. Resulterat i 3 negativa coronatest, så på måndag åter på jobbet igen.

  • Tue 20 Oct 2020 13:28
    #4

    Jag är gravid I vecka 34. Har varit frisk 2 jäkla veckor, och nu sjuk igen. Håller på att bli galen helt ärligt. Fast första förkylningen var värre. Feber som pendlade upp och ner, kraftig hosta och hade svårt att andas. Sov hela dagarna. Fick göra test för corona som visade negativt. Sen var jag frisk 2 veckor. Nu sjuk igen. Fast lindrigare. Kraftig hosta, nyser typ 100 gånger om dagen och rinnsnuva/nästäppa. Vad gör man? :/

Svar på tråden Förkyld igen...