• Sat 17 Oct 2020 22:40
    941 visningar
    126 svar
    +3
    126
    941

    utegångsförbud i Tensta!?!?

    Vad är det som händer? Varför har detta inte väckt lika starka reaktioner som när en 12 årig flicka blir skjuten (vilket iofs verkar vara glömt nu). När ska svenska folket vakna och fatta att det går inte att hålla käften längre?

    Är det någon som har en åsikt om att vi lever i ett land där områden bokstavligen är laglösa? I områden där det bor oskyldiga människor som styrs av dessa jävla drägg?????

    Mikael Damberg tycker polisen ska sköta detta..... Tydligen anser inte han att det är politiker och stadsministern som ska gå ut offentligt och uttrycka NOLLTOLLERANS och snart skickar vi in armen.

    Istället ska polisen utan uttalad tydlig mandat "fixa det". Fyfan. Inget stöd från sin regering. Helt sjukt.

    Åsikter?????

  • Svar på tråden utegångsförbud i Tensta!?!?
  • Anonym (wz)
    Sun 18 Oct 2020 23:09
    #31
    Anonym (Rätt i samhället) skrev 2020-10-18 22:59:15 följande:

    Är ju helt fruktansvärt om inte rättsapparaten ska våga sig in där!

    Skicka in de resurser vi kan mönstra och röj ut skiten - som att klämma en finne.

    Ska packet diktera villkor eller ska samhället? 

    Skit rinner neråt så det lär bara sprida sig tyvärr.

     


    Vi bor i Sverige.. vi har varken resurser eller rättsliga metoder för att rensa ut.
  • Sun 18 Oct 2020 23:16
    #32
    Anonym (A) skrev 2020-10-18 23:01:36 följande:
    Enligt SVT hade läraren tydligen sig själv att skylla då han gjort sig skyldig till provokation.
    Det har väl ingen sagt på SVT! 
  • Sun 18 Oct 2020 23:16
    #33
    +1
    AndreaBD skrev 2020-10-18 14:35:12 följande:

    Vi får väl se vad Macron gör nu, när de har haft ett till vidrigt terrordåd. De har ju mer problem med sånt än vad vi har. 


    Det faktum att Macron går ut och uttryckligen säger det som står i länken nedan är mer än Löfven skulle göra. Uttalandet ger också tydligt stöd till polisen att få utföra sitt arbete och att han kommer stötta om dom blir kritiserade i media när de försöker utföra det arbete som detta land behöver.

    Löfven är rädd för att förlora röster som kommer från extremislamistiska.... så han skulle inte ta ställning. Hade det hänt i Sverige hade det varit en kommentar som snarare pratade om att respektera allas religion och att vi välkomnar alla religioner,... vilket i förlängningen betyder: ?läraren borde förstå detta?. Om historiken går att lita på.....

    live.aftonbladet.se/supernytt/news/flera-gripna-efter-brutalt-parismord.XhXiLTx4I
  • Sun 18 Oct 2020 23:18
    #34
    +1
    Anonym (wz) skrev 2020-10-18 23:09:35 följande:

    Vi bor i Sverige.. vi har varken resurser eller rättsliga metoder för att rensa ut.


    Vi väljer att lägga pengar på annat. Tex arbetsmarknad, kultur etc.

    Det går också vääääääldigt mycket pengar till andra länder.

    Googla på vart skattepengarna går så får du en tydlig bild.
  • Sun 18 Oct 2020 23:21
    #35
    Anonym (wz) skrev 2020-10-18 22:53:42 följande:

    Kriminella har ägt dessa områden dom närmsta 5 åren, kanske 10...

    Vår sk rättssäkerhet går inte in dit utan en viss tillåtelse, har detta verkligen missats av majoriteten?


    Jag tror tyvärr att detta missats, ja. Eller det är den uppfattningen jag har iaf.
  • Sun 18 Oct 2020 23:22
    #36
    -1
    Stockholm32 skrev 2020-10-18 23:16:38 följande:
    Det faktum att Macron går ut och uttryckligen säger det som står i länken nedan är mer än Löfven skulle göra. Uttalandet ger också tydligt stöd till polisen att få utföra sitt arbete och att han kommer stötta om dom blir kritiserade i media när de försöker utföra det arbete som detta land behöver.

    Löfven är rädd för att förlora röster som kommer från extremislamistiska.... så han skulle inte ta ställning. Hade det hänt i Sverige hade det varit en kommentar som snarare pratade om att respektera allas religion och att vi välkomnar alla religioner,... vilket i förlängningen betyder: ?läraren borde förstå detta?. Om historiken går att lita på.....

    live.aftonbladet.se/supernytt/news/flera-gripna-efter-brutalt-parismord.XhXiLTx4I
    Konstigt att folk påstår sånt, för jag är HELT övertygad att Löfven skulle göra precis likadant. Det har man ju gjort i liknande situationer, så som attentatet på Drottninggatan, dvs. han med lastbilen. Det klassades också direkt som terrordåd. 

    Och så korkad är inte Löfven! Röster från extrem-islamister? Seriöst? Röstar de ens? Egentligen ska de ju inte det, vet du inte det? 
  • Sun 18 Oct 2020 23:25
    #37
    Anonym (A) skrev 2020-10-18 23:01:36 följande:

    Enligt SVT hade läraren tydligen sig själv att skylla då han gjort sig skyldig till provokation.


    Det är inget jag hört eller läst. Hänvisa gärna till konkreta artiklar/klipp isåfall.
  • Anonym (A)
    Sun 18 Oct 2020 23:26
    #38
    AndreaBD skrev 2020-10-18 23:16:38 följande:

    Det har väl ingen sagt på SVT! 


    Lyssna 1.25 in i inslaget. "Provocerade fram".

    www.svt.se/nyheter/utrikes/elva-gripna-efter-mordet-pa-franske-lararen
  • Sun 18 Oct 2020 23:36
    #39
    +1
    AndreaBD skrev 2020-10-18 23:22:03 följande:

    Konstigt att folk påstår sånt, för jag är HELT övertygad att Löfven skulle göra precis likadant. Det har man ju gjort i liknande situationer, så som attentatet på Drottninggatan, dvs. han med lastbilen. Det klassades också direkt som terrordåd. 

    Och så korkad är inte Löfven! Röster från extrem-islamister? Seriöst? Röstar de ens? Egentligen ska de ju inte det, vet du inte det? 


    Men det är ju självklart att extremislamister röstar. Hur kan du tro att det inte skulle vara så? Dom röstar på de partier som underlättar för dem på minsta lilla vis. Det är även därför några lyckats ta sig in i partier: för att de behöver försöker påverka genom politiken, precis som alla andra människor. Har du hört om Miljöpartiet och hur lätt man infiltrera dem....?

    Jag har träffat en del extremislamister tyvärr, i mitt arbete. Många jobbar och lever som vilka svenska medborgare som helst och smälter på vissa sätt in... även om dom vägrar ta mig i handen eftersom jag är kvinna.

    nu handlade iofs inte tråden om just det. Jag kom in på ett sidospår för att jag ville förtydliga vad jag anser är skillnaden mellan macron och Löfven.

    Jag tror Löfven är allt annat än dum.
  • Anonym (....)
    Sun 18 Oct 2020 23:41
    #40
    +2

    Mångkultur i praktiken. Tensta idag, resten av Sverige imorgon. Vad trodde ni egentligen skulle hända när vi låtit vår gräns stå vidöppen i decennier? Såg ni det verkligen inte komma?

Svar på tråden utegångsförbud i Tensta!?!?