• Sat 17 Oct 2020 22:40
    946 visningar
    126 svar
    +3
    126
    946

    utegångsförbud i Tensta!?!?

    Vad är det som händer? Varför har detta inte väckt lika starka reaktioner som när en 12 årig flicka blir skjuten (vilket iofs verkar vara glömt nu). När ska svenska folket vakna och fatta att det går inte att hålla käften längre?

    Är det någon som har en åsikt om att vi lever i ett land där områden bokstavligen är laglösa? I områden där det bor oskyldiga människor som styrs av dessa jävla drägg?????

    Mikael Damberg tycker polisen ska sköta detta..... Tydligen anser inte han att det är politiker och stadsministern som ska gå ut offentligt och uttrycka NOLLTOLLERANS och snart skickar vi in armen.

    Istället ska polisen utan uttalad tydlig mandat "fixa det". Fyfan. Inget stöd från sin regering. Helt sjukt.

    Åsikter?????

  • Svar på tråden utegångsförbud i Tensta!?!?
  • Anonym (xxx)
    Mon 19 Oct 2020 14:19
    #61
    Anonym (A) skrev 2020-10-19 12:20:13 följande:
    Tycker det är befogat att återkalla svenska medborgarskap när nsb misskött sig gång på gång på gång eller begått ett väldigt allvarligt brott.

    Wilmas mördare har svenskt medborgarskap och kommer förbi kvar i landet.
    Fast hur återkallar man medborgarskap för de som är födda här och endast har svenskt medborgarskap? Ska man övertala deras andra hemland att ta emot dem? Tror du på det själv, att det kommer att funka?

    Och hur gör man med de som har flera andra hemländer eller inget andra hemland? Vilket land ska man välja ut? 

    Det är en naiv idé. 
  • Anonym (A)
    Mon 19 Oct 2020 14:25
    #62
    AndreaBD skrev 2020-10-19 14:05:59 följande:

    Även om du skulle kunna göra det formellt, så blir man ju inte av med dem, eftersom deras hemländer inte tar tillbaka dem. De kan t.ex. påstå att de aldrig har varit medborgare i det landet och om man skulle få för sig att dumpa folk där på flygplatsen eller liknande så kan det tolkas som en ren krigshandling. 

    Om det vore så lätt så hade man redan gjort det. 


    Bryr mig inte om vad som helst händer dem i deras hemländer. Har man ex begått våldtäkt och inte blir utvisad pga att man kan råka illa ut i sitt hemland så bryr jag mig inte.

    Det kan inte vara en orsak för att få stanna kvar i Sverige och med största sannolikhet begå fler brott.
  • Anonym (Tihi)
    Mon 19 Oct 2020 14:33
    #63
    Anonym (A) skrev 2020-10-19 14:25:20 följande:

    Bryr mig inte om vad som helst händer dem i deras hemländer. Har man ex begått våldtäkt och inte blir utvisad pga att man kan råka illa ut i sitt hemland så bryr jag mig inte.

    Det kan inte vara en orsak för att få stanna kvar i Sverige och med största sannolikhet begå fler brott.


    Men du fattar ju inte. Deras hemland är Sverige. Vilket land ska man utvisa dem till? Deras föräldrars hemländer? De kommer inte att ta emot dem då de är födda i Sverige.
  • Anonym (A)
    Mon 19 Oct 2020 14:46
    #64
    Anonym (Tihi) skrev 2020-10-19 14:33:14 följande:

    Men du fattar ju inte. Deras hemland är Sverige. Vilket land ska man utvisa dem till? Deras föräldrars hemländer? De kommer inte att ta emot dem då de är födda i Sverige.


    Menar de som inte är födda i Sverige.
  • Anonym (Isch)
    Mon 19 Oct 2020 14:55
    #65
    Anonym (A) skrev 2020-10-19 12:20:13 följande:

    Tycker det är befogat att återkalla svenska medborgarskap när nsb misskött sig gång på gång på gång eller begått ett väldigt allvarligt brott.

    Wilmas mördare har svenskt medborgarskap och kommer förbi kvar i landet.


    Om man börjar prata om att kunna återkalla medborgarskap så urvattnas själva begreppet medborgarskap och man skapar olika människoklasser bland medborgarna. Inte okej och helt fel väg att gå.
  • Anonym (Ingen naturl­ag)
    Mon 19 Oct 2020 15:23
    #66
    AndreaBD skrev 2020-10-19 09:34:49 följande:

    Idiotiskt förslag. Om du har lärt dig något i skolan, så vet du att man inte kan utvisa folk som är svenska medborgare. Och de allra flesta är ju det.


    Det du skriver är ingen naturlag. Har en mängd människor fått medborgarskap på tvivelaktiga grunder ska det självklart gå att återkalla, annars är en lagändring på plats. Det är självklart skillnad på att ha sina rötter i Sverige sedan generationer, jämfört med att på vaga grunder fått ett medborgarskap tilldelat sig fast man egentligen har rötter i ett annat land. Det tror jag alla vettiga människor fattar.
  • Anonym (Isch)
    Mon 19 Oct 2020 16:09
    #67
    Anonym (Ingen naturlag) skrev 2020-10-19 15:23:23 följande:

    Det du skriver är ingen naturlag. Har en mängd människor fått medborgarskap på tvivelaktiga grunder ska det självklart gå att återkalla, annars är en lagändring på plats. Det är självklart skillnad på att ha sina rötter i Sverige sedan generationer, jämfört med att på vaga grunder fått ett medborgarskap tilldelat sig fast man egentligen har rötter i ett annat land. Det tror jag alla vettiga människor fattar.


    På vilka vaga grunder skulle medborgarskap tilldelas menar du?
  • Mon 19 Oct 2020 16:42
    #68
    Anonym (Ingen naturlag) skrev 2020-10-19 15:23:23 följande:
    Det du skriver är ingen naturlag. Har en mängd människor fått medborgarskap på tvivelaktiga grunder ska det självklart gå att återkalla, annars är en lagändring på plats. Det är självklart skillnad på att ha sina rötter i Sverige sedan generationer, jämfört med att på vaga grunder fått ett medborgarskap tilldelat sig fast man egentligen har rötter i ett annat land. Det tror jag alla vettiga människor fattar.
    Problemet är dock att man inte kan få ut dem oavsett, om deras hemländer inte tar tillbaka dem. Oftast förnekar de att dessa människor ens hör dit. 
  • Mon 19 Oct 2020 16:44
    #69
    Anonym (A) skrev 2020-10-19 14:25:20 följande:
    Bryr mig inte om vad som helst händer dem i deras hemländer. Har man ex begått våldtäkt och inte blir utvisad pga att man kan råka illa ut i sitt hemland så bryr jag mig inte.

    Det kan inte vara en orsak för att få stanna kvar i Sverige och med största sannolikhet begå fler brott.
    Även om du inte bryr dig så är det rent praktiskt inte möjligt att bli av med dem. Det som händer är att man flyger ut dem till sitt påstådda hemland (som i regel också är deras hemland) och där påstår man att de inte hör dit och att man måste lämna landet MED dessa individer. Dumpar man de där på något så kan man få en allvarlig konflikt med det landet. 
  • Mon 19 Oct 2020 16:54
    #70
    AndreaBD skrev 2020-10-19 16:44:58 följande:
    Även om du inte bryr dig så är det rent praktiskt inte möjligt att bli av med dem. Det som händer är att man flyger ut dem till sitt påstådda hemland (som i regel också är deras hemland) och där påstår man att de inte hör dit och att man måste lämna landet MED dessa individer. Dumpar man de där på något så kan man få en allvarlig konflikt med det landet. 
    Man kan dra in deras rättigheter i Sverige, sedan kan de få göra vad de vill. Antagligen drar de självmant till annat EU land. Men då blir vi i alla fall av med de.
Svar på tråden utegångsförbud i Tensta!?!?