• Anonym (Kaffedraken)

    utegångsförbud i Tensta!?!?

    Vad är det som händer? Varför har detta inte väckt lika starka reaktioner som när en 12 årig flicka blir skjuten (vilket iofs verkar vara glömt nu). När ska svenska folket vakna och fatta att det går inte att hålla käften längre?

    Är det någon som har en åsikt om att vi lever i ett land där områden bokstavligen är laglösa? I områden där det bor oskyldiga människor som styrs av dessa jävla drägg?????

    Mikael Damberg tycker polisen ska sköta detta..... Tydligen anser inte han att det är politiker och stadsministern som ska gå ut offentligt och uttrycka NOLLTOLLERANS och snart skickar vi in armen.

    Istället ska polisen utan uttalad tydlig mandat "fixa det". Fyfan. Inget stöd från sin regering. Helt sjukt.

    Åsikter?????

  • Svar på tråden utegångsförbud i Tensta!?!?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vilket tjat om hur man skickar hem och blah blah.

    De är här för att vår regering via Bryssel VILL ha dem här! Våra politiker är inte naiva, snälla eller gOdHjÄrTaDe.

    Det är ingen slump något av det. När ska ni börja inse det!?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Uslingens skrev 2020-10-19 16:54:26 följande:
    Man kan dra in deras rättigheter i Sverige, sedan kan de få göra vad de vill. Antagligen drar de självmant till annat EU land. Men då blir vi i alla fall av med de.
    Det handlar inte om det! Det handlar om att detta "andra EU land" då kommer att bli sur på Sverige och till och med kommer att kräva att vi tar tillbaka såna personer. Det är inte med hänsyn till dessa kriminella element som jag säger det, utan det är andra länder som inte kommer att acceptera att vi dumpa någon av dessa hos dem. Och hemländerna säger bara att de inte hör dit! 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (SovandeFolket) skrev 2020-10-19 16:54:42 följande:

    Vilket tjat om hur man skickar hem och blah blah.

    De är här för att vår regering via Bryssel VILL ha dem här! Våra politiker är inte naiva, snälla eller gOdHjÄrTaDe.

    Det är ingen slump något av det. När ska ni börja inse det!?


    Dumheter! Men du kan inte dumpa människor i ett annat land utan att riskera svåra politiska förvecklingar, i värsta fall krig. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    AndreaBD skrev 2020-10-19 17:07:37 följande:
    Det handlar inte om det! Det handlar om att detta "andra EU land" då kommer att bli sur på Sverige och till och med kommer att kräva att vi tar tillbaka såna personer. Det är inte med hänsyn till dessa kriminella element som jag säger det, utan det är andra länder som inte kommer att acceptera att vi dumpa någon av dessa hos dem. Och hemländerna säger bara att de inte hör dit! 
    Vi dumpar ingen, de åker dit själva. Sedan är de fria att göra vad de vill med de.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag kan bara säga vad jag tycker, och det är att allt går åt fel håll i Sverige.

    Vi skulle öppna våra hjärtan, och det gjorde vi, och nu ser vi resultatet.

    Det fanns ingen plan för att ta hand om de som kom hit, inte en plan B, ens en gång.

    Jag är på riktigt orolig hur allt det här kommer att sluta. Och dessutom, så har vi en pandemi som vi sliter med...

  • Anonym (Kaffedraken)

    Framförallt måste vi inse att vår bristande hantering av brottslighet inte bara är pga eller enbart går att lösas med att skicka ut folk. Inte enbart.

    Vi kan ju börja med att polisen inte går ner på knä under en politisk och hetskt demonstration.

    Ge fängelsestraff som gör att det inte lönar sig att leva gangsterliv för att sen åka in en kort stund. Och sen komma ut och plocka upp där de slutade.

    Vår inställning och förväntan på människor skulle också behöva justeras.

    Väldigt mycket i media handlar om att måla just utlandsfödda eller andra generationen som offer. Redan där har vi sänt budskapet ?stackars lilla, du kommer fortsätta ha det svårt?

    Gällande kriminella läggs det sedan ner allelers för mycket tid på att prata om hur deras offerhet lett till det liv som dom lever idag. Det måste sluta. Det har bara resulterat i att gemen laglydiga man ser på kaoset med glasögon som acceptera vad som helst. Och polisen blir dessutom sågad i många fall när de försöker göra sitt arbete. Polisen målas upp som förrycktare av media.

    Populär Media styrs dessvärre till 70 % (om jag minns den siffran korrekt) av vänstermänniskor som alla verkar tro att det är en bra taktik att dalta med folk om dom är invandrare. Som om dom inte tror att invandrare är kapabla till att leva upp till krav och förväntningar som resten. När har det någonsin funkat? Det är grundläggande högstadiepsykologi att människan generellt lever upp till förväntningar. Alltså: är dom låga så blir prestationen väldigt låg.

    Men dom verkar tro att nyanlända inte klarar det och villa hellre tycka synd om. Dom tog sig fan hit. Dom klarar det.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (S) skrev 2020-10-19 17:46:21 följande:

    Jag kan bara säga vad jag tycker, och det är att allt går åt fel håll i Sverige.

    Vi skulle öppna våra hjärtan, och det gjorde vi, och nu ser vi resultatet.

    Det fanns ingen plan för att ta hand om de som kom hit, inte en plan B, ens en gång.

    Jag är på riktigt orolig hur allt det här kommer att sluta. Och dessutom, så har vi en pandemi som vi sliter med...


    Om jag lägger undan min moraliska åsikt (att jag inte anser att man ska kunna ta tillbaks medborgarskap) så vore det rent praktiskt omöjligt.

    Men vi skulle kunna ha börjat med att stänga gränserna ett tag. Det är inte hemskt av oss att vilja göra det. Ändå kallas man för rasist när om man tycker är att det är steg 1.

    Vi ska enbart ta emot amnestymigranter ett tag. Alltså de som bevisligen är under direkt dödligt hot. Och det finns bevis om det är sant. Det vore ju steg nummer 1 när det gäller invandringen.

    Om det är fullt och kaos inne i baren med slagsmål som pågår här och var.... då MÅSTE man avbryta insläppet och försöka reda ut kaoset innan man släpper in fler. Det är inte rasism, det är logik och sunt förnuft. Annars släppper man ju folk in i en farlig situation och då blir man som barägare skyldig till en hel del brott. Även om det kändes lite härligt att ha en öppen dörr.

    Varför är den åsikten fortfarande så tabu när det gäller ett land? För att SD sa det först kanske och man ska hata sd.
  • Anonym (Kaffedraken)
    AndreaBD skrev 2020-10-18 23:22:03 följande:

    Konstigt att folk påstår sånt, för jag är HELT övertygad att Löfven skulle göra precis likadant. Det har man ju gjort i liknande situationer, så som attentatet på Drottninggatan, dvs. han med lastbilen. Det klassades också direkt som terrordåd. 

    Och så korkad är inte Löfven! Röster från extrem-islamister? Seriöst? Röstar de ens? Egentligen ska de ju inte det, vet du inte det? 


    Jag har inte mycket förtroende för Löfvén eller resten av regeringen heller för den delen. :/ Som dom ljugit och slätat över om situationen i orten, migrationen, hederskulturen. Dom har svikit både svenskarna och alla skötsamma invandrare, lämnat oss i orten med gängen, sharia-polis mm. Och regeringen samarbetar ju med Muslimska brödraskapet och hade fan t o m en islamistisk minister med band till både Erdogan och Grå vargarna. Kaplan kunde inte ens fördöma IS-jihadisterna. Hur kunde Löfvén acceptera det??? Varför snackas det inte mer om det? :/
    AndreaBD skrev 2020-10-19 09:12:36 följande:

    Jag har en kollega som bor i Tensta och hon säger att det inte verkar stämma. Hon har inte märkt något av det. Däremot tycker hon att det är dåligt samarbete mellan polisen och stadsdelsnämnden. Och det verkar som om folk i Tensta i allmänhet inte har märkt något sånt:

    www.dn.se/sthlm/tenstabon-nalin-pekgul-aldrig-hort-talas-om-nagot-utegangsforbud/

    Kan det vara fake-news? Jag vet inte, jag undrar bara. 


    Det verkar lite fishy det här faktiskt. Även om en del kan ha intresse i släta över gängens aktiviteter är deffo inte Nalin Pekgul en sån person. Jag har stort förtroende för henne och vet att hon öppet vart kritisk om situationen i orten.

    Har haft kontakt med en polare i Akalla som inte heller hört om utegångsförbudet. Fast samtidigt styr dom kriminella redan mycket som händer i både Järva och Norra Botkyrka så ett utegångsförbud skulle inte förvåna mig alls. :/
  • Anonym (Kaffedraken)

    Om inte asylrätten reformeras och begränsas till den egna världsdelen/närområdet och storskalig återvandring kommer till stånd så är det game over. Dessvärre så har vi européer blivit så pass demoraliserade och apatiska att ingen tycks bry sig längre och någon politisk vilja finns definitivt inte. Det är tragiskt.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Uslingens skrev 2020-10-19 17:16:12 följande:
    Vi dumpar ingen, de åker dit själva. Sedan är de fria att göra vad de vill med de.
    Det finns inget ingenmansland där du kan släppa loss folk. Antigen är de i Sverige eller så får något annat land släppa in dem. Och det gör inte andra länder om de märker att personen har hamnat i Sverige först. Då skickas dem tillbaka hit. Det går inte att göra så, för att inget land släpper in dem då. 
Svar på tråden utegångsförbud i Tensta!?!?