• Anonym (Kaffedraken)

    utegångsförbud i Tensta!?!?

    Vad är det som händer? Varför har detta inte väckt lika starka reaktioner som när en 12 årig flicka blir skjuten (vilket iofs verkar vara glömt nu). När ska svenska folket vakna och fatta att det går inte att hålla käften längre?

    Är det någon som har en åsikt om att vi lever i ett land där områden bokstavligen är laglösa? I områden där det bor oskyldiga människor som styrs av dessa jävla drägg?????

    Mikael Damberg tycker polisen ska sköta detta..... Tydligen anser inte han att det är politiker och stadsministern som ska gå ut offentligt och uttrycka NOLLTOLLERANS och snart skickar vi in armen.

    Istället ska polisen utan uttalad tydlig mandat "fixa det". Fyfan. Inget stöd från sin regering. Helt sjukt.

    Åsikter?????

  • Svar på tråden utegångsförbud i Tensta!?!?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Stockholm32 skrev 2020-10-19 00:25:06 följande:

    Jag bodde mina första 3-4 år i Husby/akalla och spenderade sedan många år där hos mina kusiner och farmor. Idag skulle ingen i min släkt åka dit frivilligt, tyvärr.

    Jag beklagar verkligen vad du och alla andra normala laglydiga människor behöver stå ut med. Jag bor idag på en väldigt välbärgad plats i Stockholm och så fort jag ser MINSTA tecken på gängkriminalitet ringer jag polisen.

    Jag skiter fullständigt i att mina vänner driver med mig och kallar mig tant agda. Jag såg drogförsäljning pågå i 6 månader men agerade inte... eftersom jag intalades att jag var paranoid. Mkt riktigt var det drogförsäljning och efter en stor polisinsats är dom nu borta.

    Tänk om folk hade lyft luren lite oftare.

    Ni laglydiga människor i Krim-områdena har blivit så enormt svikna.

    En sak är säkert: hade det inte varit för att alla vänstermänniskor bor i områden där de inte behöver drabbas, så hade de nog slutat använda sina ?offer-argument? för allt som pågår med kriminaliteten.


    Ok, då förstår jag du har lite koll på hur det är i orten. Skönt höra du bor bättre numera och dessutom bidrar till att hålla det lugnt. Kan själv säga så här att jag tänker fan inte stanna här hela livet precis. Hoppas såsmåningom kunna hitta nåt i ett lugnare område och helst få även föräldrarna att flytta.

    Ibland kan jag faktiskt hoppas på att gängen skulle ta över Söder eller varför inte Saltsjöbaden eller Djursholm. Skulle nog börja hända saker snabbt då...
  • Anonym (Kaffedraken)
    Uslingens skrev 2020-10-19 16:54:26 följande:
    Man kan dra in deras rättigheter i Sverige, sedan kan de få göra vad de vill. Antagligen drar de självmant till annat EU land. Men då blir vi i alla fall av med de.
    Det handlar inte om deras rättigheter. Även om du helt struntar i dem så går det inte att bli av med dem. Inget annat EU-land tar emot dem - flyktingar ska stanna i det landet som tog emot dem först. Och hemlandet lär inte heller ta emot. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    flygrl skrev 2020-10-19 23:12:58 följande:
    Jag har inte mycket förtroende för Löfvén eller resten av regeringen heller för den delen. :/ Som dom ljugit och slätat över om situationen i orten, migrationen, hederskulturen. Dom har svikit både svenskarna och alla skötsamma invandrare, lämnat oss i orten med gängen, sharia-polis mm. Och regeringen samarbetar ju med Muslimska brödraskapet och hade fan t o m en islamistisk minister med band till både Erdogan och Grå vargarna. Kaplan kunde inte ens fördöma IS-jihadisterna. Hur kunde Löfvén acceptera det??? Varför snackas det inte mer om det? :
    Problem går ju inte alltid att lösa genast. Jag tror säkert att det är på gång. På vilket sätt samarbetar regeringen med muslimska bröderskapet??  Kaplan kanske har dolt sina inställningar ett tag? 
  • Anonym (Kaffedraken)

    Måste skriva nåt om medborgarskap och utvisningar med. Jag tycker det ska bli väldigt mycket svårare öht få svenskt medborgarskap och det borde krävas både att man inte begått brott i typ 5 år eller mer innan medborgarskap ska kunna bli aktuellt och dessutom ska man ha åtminstone lite koll på svenska språket och samhälet. Automatisk utvisning om man begår brott innan man blivit svensk medborgare för det är fan det minsta man kan begära.

    Sen så måste många fler utvisas och det är faktiskt nåt regeringen lovat men sen bara struntat i. :/ Ok att ursprungsländerna inte alltid vill ta emot personerna men kriminella, terrorister mfl ska inte kunna leva fritt i Sverige med hänvisning till dom skulle drabbas av tortyr mm om dom utvisas. Varför är det ok utsätta svenska samhället för fara genom låta dom va kvar och leva fritt? Kefft som fan asså!

  • Anonym (Kaffedraken)
    AndreaBD skrev 2020-10-19 23:31:53 följande:

    Problem går ju inte alltid att lösa genast. Jag tror säkert att det är på gång. På vilket sätt samarbetar regeringen med muslimska bröderskapet??  Kaplan kanske har dolt sina inställningar ett tag? 


    Fast det här har ju pågått länge och man har ju från politiker (även borgerliga) valt att titta bort, släta över och t o m samarbeta med extrema krafter. Socialdemokraterna har ju långtgående samarbete med ibn Rushd som är kontrollerat av Muslimska brödraskapet och Kaplan kom ju från Sveriges Unga Muslimer som är Brödraskapet närstående. Nalin Pekgul är en av dom inom S som ofta kritiserat detta och slutligen drog sig tillbaka från sitt partiengagemang efter va hon själv beskrivit som förtäckta hot.

    Kaplan va väl inte helt öppen med var han stod MEN hans islamistiska engagemang va samtidigt inga hemligheter. Samma med SSU i Skåne där det va allmänt känt dom va övertagna av islamister med antisemitiska och homofoba åsikter. Ingen brydde sig. :/
  • Anonym (Kaffedraken)
    AndreaBD skrev 2020-10-19 23:23:15 följande:
    Det finns inget ingenmansland där du kan släppa loss folk. Antigen är de i Sverige eller så får något annat land släppa in dem. Och det gör inte andra länder om de märker att personen har hamnat i Sverige först. Då skickas dem tillbaka hit. Det går inte att göra så, för att inget land släpper in dem då. 
    Fake news. Dublinförordningen säger att asyl ska sökas i första säkra land.

    Ingen som har kommit till Europa anlände i Sverige. Alltså borde alla asylansökningar som skett på plats här kunna ogiltigförklaras.

    Om inte så är du inne på en bra alternativlösning. Att upprätta en ingenmanslandzon är nämligen det enda alternativ som vi har.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (....) skrev 2020-10-20 00:17:49 följande:

    Fake news. Dublinförordningen säger att asyl ska sökas i första säkra land.

    Ingen som har kommit till Europa anlände i Sverige. Alltså borde alla asylansökningar som skett på plats här kunna ogiltigförklaras.

    Om inte så är du inne på en bra alternativlösning. Att upprätta en ingenmanslandzon är nämligen det enda alternativ som vi har.


    Ja, asyl ska sökas i första säkra land och migranterna har tagit sig över hela säkra Europa för att komma till Sverige då vi ställer minst krav och ger högst bidrag och förmåner.

    Är bara att skicka dem tillbaka till Danmark sedan får Danmark avgöra vad de vill höra med dem.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (....) skrev 2020-10-20 00:17:49 följande:
    Fake news. Dublinförordningen säger att asyl ska sökas i första säkra land.

    Ingen som har kommit till Europa anlände i Sverige. Alltså borde alla asylansökningar som skett på plats här kunna ogiltigförklaras.

    Om inte så är du inne på en bra alternativlösning. Att upprätta en ingenmanslandzon är nämligen det enda alternativ som vi har.
    Nej, det är definitivt ingen bra alternativlösning. Det ingen lösning alls, och det skulle t.o.m. kunna bli en samlingsplats för kriminella element för att planera och genomföra brott i länderna runtomkring.  Helt omöjligt är det ju inte att ta sig över gränser.

    Och vaddå fake news? Jag vet att asyl ska sökas i första land. Men Turkiet och Grekland har ju protesterat mot det, och med all anledning. Man måste ju fördela det lite rättvist. Och en del kommer med flyg också, kanske organiserat efter att ha suttit i något tillfälligt läger i Grekland. Jag vet, det är inte rättvist, för att vissa länder vägrar ta emot folk. Men nu pratar vi om att skicka ut folk. Och då kan vi inte dumpa dem i andra EU-länder annars kommer de att bli väldigt sura. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (A) skrev 2020-10-20 08:04:44 följande:
    Ja, asyl ska sökas i första säkra land och migranterna har tagit sig över hela säkra Europa för att komma till Sverige då vi ställer minst krav och ger högst bidrag och förmåner.

    Är bara att skicka dem tillbaka till Danmark sedan får Danmark avgöra vad de vill höra med dem.
    Det går inte att skicka dem till Danmark, för Danmark har ingen plikt att ta hand om dem. Det är ju inte ens första landet. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    flygrl skrev 2020-10-19 23:12:58 följande:

    Jag har inte mycket förtroende för Löfvén eller resten av regeringen heller för den delen. :/ Som dom ljugit och slätat över om situationen i orten, migrationen, hederskulturen. Dom har svikit både svenskarna och alla skötsamma invandrare, lämnat oss i orten med gängen, sharia-polis mm. Och regeringen samarbetar ju med Muslimska brödraskapet och hade fan t o m en islamistisk minister med band till både Erdogan och Grå vargarna. Kaplan kunde inte ens fördöma IS-jihadisterna. Hur kunde Löfvén acceptera det??? Varför snackas det inte mer om det? :/Det verkar lite fishy det här faktiskt. Även om en del kan ha intresse i släta över gängens aktiviteter är deffo inte Nalin Pekgul en sån person. Jag har stort förtroende för henne och vet att hon öppet vart kritisk om situationen i orten.

    Har haft kontakt med en polare i Akalla som inte heller hört om utegångsförbudet. Fast samtidigt styr dom kriminella redan mycket som händer i både Järva och Norra Botkyrka så ett utegångsförbud skulle inte förvåna mig alls. :/


    Jag förstår framförallt inte vad som får folk att tro att Löfven skulle uttala sig på liknande vis. Det finns inget historiskt han någonsin sagt som skulle tyda på det. Att han uttalade sig om Drottninggatan är inte ett exempel. Det är politiskt korrekt att vara emot oriktad terrorism. Men i detta fall finns det absolut en fråga om huruvida vi alla ska acceptera att just Mohammed ska inte avbildas: varken som karikatyr eller skönhetsporträtt. Jag tycker inte det uttalats i Sverige någonsin att vi som inte är muslimer ska inte behöva ta hänsyn till det och vi ska absolut aldrig acceptera att ens en knytnäve i ansiktet kan komma som resultat.

    Andrea- vad får dig att tro att Löfven skulle uttrycka sig sig som macron?

    Gällande akalla- det är irrelevant om några inte påverkats eller sett det. Annat än att det är väl skönt för dom så är det inte något som borde mildra Sveriges relationer. Ska vi alla vänta på att påverkas?
Svar på tråden utegångsförbud i Tensta!?!?