• Sat 17 Oct 2020 22:40
    961 visningar
    126 svar
    +3
    126
    961

    utegångsförbud i Tensta!?!?

    Vad är det som händer? Varför har detta inte väckt lika starka reaktioner som när en 12 årig flicka blir skjuten (vilket iofs verkar vara glömt nu). När ska svenska folket vakna och fatta att det går inte att hålla käften längre?

    Är det någon som har en åsikt om att vi lever i ett land där områden bokstavligen är laglösa? I områden där det bor oskyldiga människor som styrs av dessa jävla drägg?????

    Mikael Damberg tycker polisen ska sköta detta..... Tydligen anser inte han att det är politiker och stadsministern som ska gå ut offentligt och uttrycka NOLLTOLLERANS och snart skickar vi in armen.

    Istället ska polisen utan uttalad tydlig mandat "fixa det". Fyfan. Inget stöd från sin regering. Helt sjukt.

    Åsikter?????

  • Svar på tråden utegångsförbud i Tensta!?!?
  • Thu 22 Oct 2020 11:45
    Anonym (A) skrev 2020-10-22 10:58:29 följande:
    Sverige prioriterar ekonomiska migranter och låter dem komma hit för att leva ett kravlöst bidragsliv.

    Alla kan komma till Sverige och bli svenskar trots att de kommer från en kultur som är oförenlig med vår egen. Förstår inte meningen med att låta alltfler områden i Svetige bli som Mellanöstern.
    Och varför skulle Sverige göra det? När det var krig i f.d. Jugoslavien så fick vi hit europeiska flyktingar faktiskt. Och det är klart att det är lättare att integrera dem. Men man väljer inte var det ska bli krig. 
  • Anonym (....)
    Thu 22 Oct 2020 12:23
    AndreaBD skrev 2020-10-22 11:43:56 följande:
    Dumheter! Det är inget nytt att man tar emot några flyktingar. Det har gjorts i 50, 60 år nu och det har inte ödelagt Europa. Och även innan har det funnits stora förflyttningar av folk. 

    Och vilka är länderna som inte tar emot en enda? Det är ju också olika från gång till gång. När det gäller den senaste krisen, på Lesbos med brinnande flyktingläger och några minderåringar som skulle placeras, så sa ju Sverige nej, och Tyskland tog dem. 
    Men är du på riktigt? Du förstår väl att det är skillnad på att ta emot människor från vårt närområde från liknande kulturell bakgrund och den invandring som skett de senaste deciennierna?

    Att ta emot flyktingar som har vilja att förmåga att leva här är helt oproblematiskt. Men det är inte det vi gör i dagsläget.

    Har du missat att klaner och gäng tagit över hela stadsdelar? Alla makabra förnedrings- och tortyrrån som våra barn blir utsatta för? Att majoriteten av våra kommuner nu är bankrutta? Att samhällskontraktet är upplöst?

    Har du dessutom inte noterat att denna utveckling eskalerar årligen? Och du tror på riktigt att det finns någon framtid för Europa om vi fortsätter stå med huvudet i sanden?

    Här kan du läsa lite om hur många (inga) som de rika länderna i regionen tar emot:

    kit.se/2015/09/04/9016/de-ar-nagra-av-varldens-rikaste-lander-men-tar-emot-0-flyktingar/
  • Thu 22 Oct 2020 13:13
    Anonym (....) skrev 2020-10-22 12:23:40 följande:
    Men är du på riktigt? Du förstår väl att det är skillnad på att ta emot människor från vårt närområde från liknande kulturell bakgrund och den invandring som skett de senaste deciennierna?

    Att ta emot flyktingar som har vilja att förmåga att leva här är helt oproblematiskt. Men det är inte det vi gör i dagsläget.

    Har du missat att klaner och gäng tagit över hela stadsdelar? Alla makabra förnedrings- och tortyrrån som våra barn blir utsatta för? Att majoriteten av våra kommuner nu är bankrutta? Att samhällskontraktet är upplöst?

    Har du dessutom inte noterat att denna utveckling eskalerar årligen? Och du tror på riktigt att det finns någon framtid för Europa om vi fortsätter stå med huvudet i sanden?

    Här kan du läsa lite om hur många (inga) som de rika länderna i regionen tar emot:

    kit.se/2015/09/04/9016/de-ar-nagra-av-varldens-rikaste-lander-men-tar-emot-0-flyktingar/
    Jag har inte missat något. Tvärtom så är jag mer van än vad ni är. Jag har nämligen växt upp i en storstad i Tyskland där vi redan under 70/80-talet hade en hel del invandrare. Hela kvarter i min hemstad är rent turkiska. Numera är det tredje generation minst. Det finns flera i förbundsdagen och det är helt uppenbar var deras lojalitet ligger. De skiter nämligen i när Erdogan försöker säga att de inte har ära om de inte stödjer honom. De är tyska politiker punkt slut! 

    Jo, man kan integrera folk. Bara det inte är för många på en gång och bara man står på sig och inte låter dem göra vad som helst. Det är där man stoppar huvud i sanden! Man får faktiskt kräva att de rättar sig efter lagarna här. Och de allra flesta gör ju faktiskt det. 
  • Anonym (A)
    Thu 22 Oct 2020 18:26
    +1
    Anonym (....) skrev 2020-10-22 12:23:40 följande:

    Men är du på riktigt? Du förstår väl att det är skillnad på att ta emot människor från vårt närområde från liknande kulturell bakgrund och den invandring som skett de senaste deciennierna?

    Att ta emot flyktingar som har vilja att förmåga att leva här är helt oproblematiskt. Men det är inte det vi gör i dagsläget.

    Har du missat att klaner och gäng tagit över hela stadsdelar? Alla makabra förnedrings- och tortyrrån som våra barn blir utsatta för? Att majoriteten av våra kommuner nu är bankrutta? Att samhällskontraktet är upplöst?

    Har du dessutom inte noterat att denna utveckling eskalerar årligen? Och du tror på riktigt att det finns någon framtid för Europa om vi fortsätter stå med huvudet i sanden?

    Här kan du läsa lite om hur många (inga) som de rika länderna i regionen tar emot:

    kit.se/2015/09/04/9016/de-ar-nagra-av-varldens-rikaste-lander-men-tar-emot-0-flyktingar/


    Många verkar tro att man transformeras till en människa med västerländska- och svenska värderingar när man tar sitt första kliv på svensk mark.

    Människor tar med sina dysfunktioñella beteenden och vanor hit från länder vi inte har överhuvudtaget ngt gemensamt med.

    Det går inte. Samtidigt heder till fåtalet som anstränger sig för att bli wn del av svenska samhället.
  • Anonym (japp)
    Thu 22 Oct 2020 18:51
    -1

    Folk har ju röstat för massinvandringen. Som man bäddar får man ligga helt enkelt.

    Jag har helt gett upp hoppet om Sverige och tänker antagligen inte ens gå och rösta i nästa val, vad är poängen med det?

    Tänker flytta till ett annat land sen ändå, orkar inte med svenska folket längre. Världens mest mesiga och politiskt korrekta folk som finns.

  • Anonym (....)
    Thu 22 Oct 2020 19:57
    +1
    AndreaBD skrev 2020-10-22 13:13:53 följande:
    Jag har inte missat något. Tvärtom så är jag mer van än vad ni är. Jag har nämligen växt upp i en storstad i Tyskland där vi redan under 70/80-talet hade en hel del invandrare. Hela kvarter i min hemstad är rent turkiska. Numera är det tredje generation minst. Det finns flera i förbundsdagen och det är helt uppenbar var deras lojalitet ligger. De skiter nämligen i när Erdogan försöker säga att de inte har ära om de inte stödjer honom. De är tyska politiker punkt slut! 

    Jo, man kan integrera folk. Bara det inte är för många på en gång och bara man står på sig och inte låter dem göra vad som helst. Det är där man stoppar huvud i sanden! Man får faktiskt kräva att de rättar sig efter lagarna här. Och de allra flesta gör ju faktiskt det. 
    Du har missat mycket. Du visste ju inte ens att de rika länderna i regionen inte tar emot någon då de vet vad det leder till. Du verkar också ha missat att Turkiet är/var ett hyfsat sekulärt land och inte helt olikt våra. De var t.o.m. på väg in i EU innan Erdogan började härja loss som värst. De flesta turkarna var också faktiskt ute efter friheten i Europa och var kompetenta individer. De kunde därmed bli en del av samhället. Precis som iranierna som kom under samma period och som verkligen är och har varit en riktig tillgång för oss..

    Dessa två grupperna har inget gemensamt med de som har kommit på 2000-talet. Man kan aldrig integrera folk som saknar vilja och/eller förmåga att integreras och det är där vi står nu.

    Vad föreslår du att vi ska göra nu när vi har hundratusentals oanpassningsbara individer här som sprider skräck, terroriserar vår befolkning och raserar det lilla som finns kvar av vårt samhälle?
  • Anonym (....)
    Thu 22 Oct 2020 20:03
    +1
    Anonym (A) skrev 2020-10-22 18:26:38 följande:
    Många verkar tro att man transformeras till en människa med västerländska- och svenska värderingar när man tar sitt första kliv på svensk mark.

    Människor tar med sina dysfunktioñella beteenden och vanor hit från länder vi inte har överhuvudtaget ngt gemensamt med.

    Det går inte. Samtidigt heder till fåtalet som anstränger sig för att bli wn del av svenska samhället.
    Ja, det är detta som är pudelns kärna. Det fungerar självklart inte så i praktiken och folket har blivit demoraliserade av meningslösa floskler om "allas lika värde" etc. Vårt land har investerat så mycket i värdegrundspaketet att det inte går att backa från sin position, trots att sanningen stirrar oss i vitögat och förnedringsrånar våra barn. Det är sjukt sorgligt.
  • Anonym (A)
    Thu 22 Oct 2020 21:00
    Anonym (japp) skrev 2020-10-22 18:51:23 följande:

    Folk har ju röstat för massinvandringen. Som man bäddar får man ligga helt enkelt.

    Jag har helt gett upp hoppet om Sverige och tänker antagligen inte ens gå och rösta i nästa val, vad är poängen med det?

    Tänker flytta till ett annat land sen ändå, orkar inte med svenska folket längre. Världens mest mesiga och politiskt korrekta folk som finns.


    Tycker du gör fel om du inte röstar 2022. Då accepterar du nuvarande situation.

    Lägg din röst på ett icke-JÖK-parti. Ex. M och kryssa Hanif Bali. Han tar stora risker med sitt engagemang.
  • Anonym (japp)
    Thu 22 Oct 2020 21:17
    Anonym (A) skrev 2020-10-22 21:00:48 följande:
    Tycker du gör fel om du inte röstar 2022. Då accepterar du nuvarande situation.

    Lägg din röst på ett icke-JÖK-parti. Ex. M och kryssa Hanif Bali. Han tar stora risker med sitt engagemang.
    Röstade stolt SD både 2014 och 2018. Men vad är det för mening med det när jag ser en massa moralkärringar säga att man är rasist om man röstar SD. Dessa människor har lika mycket rösträtt som jag har och dom kommer fortsätta att rösta för ökad invandring tills vi har sharialagar i Sverige. (lite överdrivet kanske men du förstår min poäng)

    Så jag funderar faktiskt på att rösta miljöpartiet eller vilket parti som nu vill ha mest ökad invandring rent symboliskt till nästa val och sen dra från landet. Skulle aldrig vilja överge mitt fosterland men ser inte det här som mitt fosterland längre tyvärr.
  • Anonym (A)
    Thu 22 Oct 2020 21:30
    +1
    Anonym (japp) skrev 2020-10-22 21:17:11 följande:

    Röstade stolt SD både 2014 och 2018. Men vad är det för mening med det när jag ser en massa moralkärringar säga att man är rasist om man röstar SD. Dessa människor har lika mycket rösträtt som jag har och dom kommer fortsätta att rösta för ökad invandring tills vi har sharialagar i Sverige. (lite överdrivet kanske men du förstår min poäng)

    Så jag funderar faktiskt på att rösta miljöpartiet eller vilket parti som nu vill ha mest ökad invandring rent symboliskt till nästa val och sen dra från landet. Skulle aldrig vilja överge mitt fosterland men ser inte det här som mitt fosterland längre tyvärr.


    Rösta på Alternativ för Sverige så de får 1 % av rösterna. Viktigt för deras överlevnad. Kan vara ett riksdagsparti 2030.
Svar på tråden utegångsförbud i Tensta!?!?