• Anonym (Giftf­ru)
    Sat 17 Oct 2020 22:44
    3583 visningar
    88 svar
    -4
    88
    3583

    Ok att flörta som gift ?

    Som rubriken lyder är det ok att flörta som gift och vart går gränsen ? :)

  • Svar på tråden Ok att flörta som gift ?
  • Anonym (Anony­m 666)
    Sun 18 Oct 2020 19:15
    #21
    Anonym (WhoGives) skrev 2020-10-18 17:41:50 följande:
    ...tror du sade svaret där själv; Att ge sina innersta känslor till den man älskar och inte andra (vi pratar par relation) så börjar full kärlek fås. Sen när i tiden det faktiskt sker, helt olika, kan vara alltifrån första ögonkastet efter några veckors "brevväxlande" till nästan 4 år (vanligast är dock spannet 4-8 månader).

    Det låter på dig som att du aldrig skulle erkänna din kärlek till en potentiell livskamrat med andra ord med rädsla att måla in din partner i ett emotionellt hörn? Exakt hur kommer du egentligen bli helt ihop med någon i sådana fall? Säker på att du inte förstorar upp detta aning?
    Jag förstår inte hur du kunde dra den slutsatsen men du har fel. Jag använder inte kärlek och känslor som utpressning eller maktmedel att styra en partner, varken genom att säga det eller genom att inte säga det, och jag har ingen rädsla att säga det till en partner heller. Man säger att man älskar en annan person när man har den känslan och det känns rätt att säga det, inte som någon slags försäkran om trohet. Men en partner som fortfarande skulle flörta med andra trots att man är i en seriös relation, alltså att man gemensamt bestämt att man är ett par, oavsett om man sagt att man älskar varandra eller inte, skulle väldigt snabbt befinna sig singel om den träffade mig.
  • Anonym (WhoGi­ves)
    Sun 18 Oct 2020 19:41
    #22
    Anonym (Anonym 666) skrev 2020-10-18 19:15:37 följande:

    Jag förstår inte hur du kunde dra den slutsatsen men du har fel. Jag använder inte kärlek och känslor som utpressning eller maktmedel att styra en partner, varken genom att säga det eller genom att inte säga det, och jag har ingen rädsla att säga det till en partner heller. Man säger att man älskar en annan person när man har den känslan och det känns rätt att säga det, inte som någon slags försäkran om trohet. Men en partner som fortfarande skulle flörta med andra trots att man är i en seriös relation, alltså att man gemensamt bestämt att man är ett par, oavsett om man sagt att man älskar varandra eller inte, skulle väldigt snabbt befinna sig singel om den träffade mig.


    Aja, då vet vi det. Hm nyttja älska ordet för manipulation och bekräftelse, ja det verkar ju klart intressant? Känns som ett giftigt förhållande men å andra sidan om det redan pyr i relationen så pass att man inte vågar nyttja dem orden efter ett tag (antar här att man har erkänt kärleken redan), då låter det som game over? Nja jag skulle personligen inte acceptera flörtande heller om jag gått all in och gett allt mitt förtroende. Det är att göra narr av min kärlek jag ger o bokstavligt talat ta de den och ge bort den till någon annan. Min förhoppning är att båda dansar tillräckligt på de rosa molnen till en början att det faller ut sig rätt, ty om inget annat är nog relationen påväg isär.
  • Anonym (Beror på.)
    Sun 18 Oct 2020 21:21
    #23

    Beror såklart på hur äktenskapet ser ut och vad man kommit överens om.

    Badade naken med killarna på jobbet på senaste personalfesten.

  • Anonym (J)
    Sun 18 Oct 2020 21:44
    #24

    Lite flirtande är helt okej. Gränsen går när något sexuellt sker.

  • Mon 19 Oct 2020 05:39
    #25
    Anonym (Beror på.) skrev 2020-10-18 21:21:10 följande:

    Beror såklart på hur äktenskapet ser ut och vad man kommit överens om.

    Badade naken med killarna på jobbet på senaste personalfesten.


    Nästan svårt att undvika att vandra lite med blicken då va?
  • Mon 19 Oct 2020 05:50
    #26
    Anonym (Beror på.) skrev 2020-10-18 21:21:10 följande:

    Beror såklart på hur äktenskapet ser ut och vad man kommit överens om.

    Badade naken med killarna på jobbet på senaste personalfesten.


    Vad har förresten du och din man kommit överens om då?
  • Mon 19 Oct 2020 06:38
    #27

    Flirtade på nivån att möta en främlings blick och leende i förbifarten är jag bekväm med, typ "jag uppskattar hur du ser ut"blick. Mer än det tycker jag är att gå över gränsen för mig.


    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Beror på.)
    Mon 19 Oct 2020 07:50
    #28
    Sexlicens skrev 2020-10-19 05:50:29 följande:

    Vad har förresten du och din man kommit överens om då?


    Att vi vid väl valda tillfällen får göra som vi vill.

    Kommer han i kontakt med en 10-poängare han kan knulla så vill jag att han gör det. Unnar honom det eftersom det är ett tillfälle som sällan kommer igen.

    Nu hade jag dock inte se med någon av killarna, men var spännande att se när de tittade på min kropp. Såg hur sugna de blev.
  • Mon 19 Oct 2020 08:00
    #29
    Anonym (Beror på.) skrev 2020-10-19 07:50:17 följande:

    Att vi vid väl valda tillfällen får göra som vi vill.

    Kommer han i kontakt med en 10-poängare han kan knulla så vill jag att han gör det. Unnar honom det eftersom det är ett tillfälle som sällan kommer igen.

    Nu hade jag dock inte se med någon av killarna, men var spännande att se när de tittade på min kropp. Såg hur sugna de blev.


    Härlig inställning ni har, du och din man.

    Så mycket bättre än att någon ska vara otrogen.

    Hur öppna ni sen är om nåt händer är ju upp till er.

    Förstår att stunden i bastun var spännande med de blickar du fick:)
  • Anonym (Theåd­åra)
    Mon 19 Oct 2020 08:30
    #30

    Vill man så vill man så är det bara

Svar på tråden Ok att flörta som gift ?