• Anonym (Giftf­ru)
    Sat 17 Oct 2020 22:44
    3577 visningar
    88 svar
    -4
    88
    3577

    Ok att flörta som gift ?

    Som rubriken lyder är det ok att flörta som gift och vart går gränsen ? :)

  • Svar på tråden Ok att flörta som gift ?
  • Anonym (Gift kvinna­)
    Mon 19 Oct 2020 09:19
    #31

    Jag tycker flirtiga oskyldiga skämt är ok, utan någon som helst tanke på att ta det längre än att bara visa en tjej uppskattning i syfte att göra henne glad. Självklart lyser det upp vardagen att en snygg kille flirtar lite lekfullt med en, det unnar jag mina medsystrar.

    Men att ragga, kyssar, beröring eller att dejta, sms:a osv, att låta henne tro att han är intresserad av något mer, är inte acceptabelt. Det är respektlöst mot mig och fel mot henne också. Får tillägga att min man är attraktiv och det händer ofta att tjejer ger honom inviter och långa blickar.

    Om en tjej visar seriöst intresse, raggar eller försöker få hans telefonnummer e.dyl säger han till henne att han är lyckligt gift och skojar bort det. Vi har pratat om det här och jag har sagt att jag vill att han gör klart för kvinnor som raggar på honom att han är upptagen och så gör han, han vill inte heller skapa missförstånd.

    Jag unnar honom att få känna sig åtråvärd så länge han vet exakt var gränsen går. Varken han eller jag tycker otrohet i någon form är acceptabelt.

    Jag själv blir snarare störd av att andra män flirtar med mig så jag brukar antingen låtsas att jag inte märker det eller så skojar jag bort det och säger att jag är gift, eller nämner min man på ett eller annat sätt.

  • Anonym (Beror på.)
    Mon 19 Oct 2020 09:22
    #32
    Sexlicens skrev 2020-10-19 08:00:50 följande:

    Härlig inställning ni har, du och din man.

    Så mycket bättre än att någon ska vara otrogen.

    Hur öppna ni sen är om nåt händer är ju upp till er.

    Förstår att stunden i bastun var spännande med de blickar du fick:)


    Ha ha...killarna är betydligt yngre än mig och fick lite feedback via jobbmailen. "Trodde inte du var rakad" skrev en av dem.

    Tänder på tanken att han säkert runkat och tänk på mig.
  • Mon 19 Oct 2020 09:25
    #33
    Anonym (Giftfru) skrev 2020-10-17 22:44:23 följande:

    Som rubriken lyder är det ok att flörta som gift och vart går gränsen ? :)


    För mig är det OK om det sker spontant IRL i vardagen, tex kassörskan eller någon man träffar på bussen eller liknande, alltså som en del av en slumpmässig kortvarig interaktion mellan en man och en kvinna som inte ska leda vidare till någonting. 

    Om man börjar kommunicera planerat tex över SMS eller Facebook eller liknande har man gått över gränsen. 
  • Mon 19 Oct 2020 09:35
    #34
    Anonym (Beror på.) skrev 2020-10-19 09:22:23 följande:

    Ha ha...killarna är betydligt yngre än mig och fick lite feedback via jobbmailen. "Trodde inte du var rakad" skrev en av dem.

    Tänder på tanken att han säkert runkat och tänk på mig.


    Lol:)

    Det kan du vara säker på att du fått agera runkobjekt:)

    Fräckt kommentera din rakning:):)
  • Mon 19 Oct 2020 10:03
    #35

    Intressant ändå hur många i tråden som tycker flört med andra är helt okej, jämfört med hur det brukar låta när det gäller onani och porr.

  • Mon 19 Oct 2020 10:03
    #36
    +1
    Physalis skrev 2020-10-19 06:38:25 följande:

    Flirtade på nivån att möta en främlings blick och leende i förbifarten är jag bekväm med, typ "jag uppskattar hur du ser ut"blick. Mer än det tycker jag är att gå över gränsen för mig.


    Håller helt med! Ok att byta någon blick med en passerande främling för att uppleva det där snabba pirret, men att tex stå och prata flirtigt länge med någon på krogen eller - ännu värre - att flirta med en kollega, är totalt över gränsen!
  • Jonnyn­ilsson
    Mon 19 Oct 2020 10:17
    #37
    Anonym (Beror på.) skrev 2020-10-18 21:21:10 följande:

    Beror såklart på hur äktenskapet ser ut och vad man kommit överens om.

    Badade naken med killarna på jobbet på senaste personalfesten.


    Sånt gjorde man på 90-talet. Nu för tiden är alla så pryda så det skulle ta hus i helvete på jobbet om någon skulle föreslå eller delta i nakenbad över könsgränserna. Folk sitter ju till och med i bastun med badkläder på trots könseparation.
  • Anonym (Beror på.)
    Mon 19 Oct 2020 12:08
    #38
    Jonnynilsson skrev 2020-10-19 10:17:59 följande:

    Sånt gjorde man på 90-talet. Nu för tiden är alla så pryda så det skulle ta hus i helvete på jobbet om någon skulle föreslå eller delta i nakenbad över könsgränserna. Folk sitter ju till och med i bastun med badkläder på trots könseparation.


    Bjuder gärna på mig själv vid rätt tillfälle.

    Så spännande att se deras blickar och lika nyfiken var jag på att se vad som fanns under deras kläder.

    När min man och jag är på stranden händer att jag medvetet byter om slarvigt så brösten och fittan blir synliga för en liten stund, vilket räcker gör att någon kille ska se det.
  • Mon 19 Oct 2020 12:50
    #39
    Anonym (Beror på.) skrev 2020-10-19 12:08:56 följande:

    Bjuder gärna på mig själv vid rätt tillfälle.

    Så spännande att se deras blickar och lika nyfiken var jag på att se vad som fanns under deras kläder.

    När min man och jag är på stranden händer att jag medvetet byter om slarvigt så brösten och fittan blir synliga för en liten stund, vilket räcker gör att någon kille ska se det.


    Uppskattar mycket att du bjuder lite på dig själv:)

    Finns väl inte många män som inte uppskattar en snabb blick på din rakade:)
  • Anonym (M.I.L­.F)
    Tue 20 Oct 2020 04:57
    #40

    Min man och jag har ett öppet förhållande sedan en tid tillbaka så för oss är allt tillåtet Hade jag inte haft ett öppet förhållande hade jag inte uppskattat att han hade flörtat med andra dock. Det är antingen eller tycker jag.

Svar på tråden Ok att flörta som gift ?