• Anonym (ds)
    Sun 18 Oct 2020 20:31
    3386 visningar
    103 svar
    -2 +1
    103
    3386

    Varför gör styvmammor till sitt livsinnehåll att kämpa mot styvbarnens mamma?

    Blir uppriktigt ledsen när jag ser hur vissa styvmödrar gör en kamp mot styvbarnens mamma till sitt livsinnehåll.
    Allt som styvbarnens mamma gör är fel och man gör till sin uppgift att kriga mot henne. Allt är hennes fel, pappan har inget ansvar i det som gick fel. Mannen är ett offer för denna ondsinta kvinna. Som i ett trollslag skulle alla problem med barnen lösas bara man lyckades knäcka deras mamma. Är det riktigt illa så skriker nya partnern , styvmamman, på enskild vårdnad.
    Om man är ihop med en kille med barn sedan tidigare ; Varför inte låta honom ta ansvar för sina barn , sina problem med exet och eventuella samarbetssvårigheter? Det är barnens pappa som ska samarbeta, ta ansvar för barnens rättigheter osv. 
    Nej tydligen klarar inte en vuxen man det. Pappan blir helt omyndigförklarad och den nya partnern , styvmamman,  tar upp kampen och strider så hon blir röd och svettig.
    Nej, säg åt mannen att det är deras ansvar att samarbeta med barnens förälder. Det är han som ska driva frågan.
    ,  

  • Svar på tråden Varför gör styvmammor till sitt livsinnehåll att kämpa mot styvbarnens mamma?
  • Anonym (Em)
    Mon 19 Oct 2020 22:19
    #31
    +2
    Anonym (lea) skrev 2020-10-19 19:59:24 följande:

    Det är mannen som får bestämma hur ofta och om vad exet får höra av sig till honom. Inte den nya kvinnan!


    Nej, det är de två som i sitt förhållande avgör hur mycket kontakt man har med sina ex, utöver det som rör barnen. Har du aldrig varit ihop med någon?
  • Anonym (Em)
    Mon 19 Oct 2020 22:24
    #32
    +2
    Anonym (ds) skrev 2020-10-19 20:09:36 följande:

    Stör? Mannen har redan barn som är lika viktiga som hans nya barn.

    Tål man inte det, så ska man inte skaffa barn med en man som redan har barn.


    Barnen är lika viktiga, ja. Men inte biomamman/exet. Det är det här biomammorna som tjafsar verkar ha så svårt att förstå: de är ute ur bilden, det är bara barnen som är intressanta. Och barnen har inget behov av att föräldrarna hörs varje dag om varje liten grej, det är överlag biomammorna som har det behovet. Och det är helt i sin ordning att de nya kvinnorna, de som är relevanta, sätter gränser i sitt förhållande om hur mycket plats biomamman får ta.
  • Anonym (lea)
    Mon 19 Oct 2020 22:25
    #33
    Anonym (Em) skrev 2020-10-19 22:19:24 följande:
    Nej, det är de två som i sitt förhållande avgör hur mycket kontakt man har med sina ex, utöver det som rör barnen. Har du aldrig varit ihop med någon?
    Jo visst har jag det och jag har aldrig lagt mig i hur mycket kontakt de har haft med sina ex. Har litat på att de kan sköta det själva.
  • Anonym (Em)
    Mon 19 Oct 2020 22:31
    #34
    +1
    Anonym (lea) skrev 2020-10-19 22:25:57 följande:

    Jo visst har jag det och jag har aldrig lagt mig i hur mycket kontakt de har haft med sina ex. Har litat på att de kan sköta det själva.


    Så gör nog de flesta bonusmammor också, skulle jag tro. Men det är ju inte de fungerande relationerna som är topic här.
  • Anonym (Suck.­...)
    Mon 19 Oct 2020 22:55
    #35
    Whitehorse1979 skrev 2020-10-19 14:57:09 följande:

    Fy fan vilka jäkla svin.


    Hoppas hon drabbas av någon plågsam sjukdom eller annan olycka.
  • Tue 20 Oct 2020 00:09
    #36
    Anonym (Suck....) skrev 2020-10-19 22:55:34 följande:
    Hoppas hon drabbas av någon plågsam sjukdom eller annan olycka.
    En ordentlig maginfluensa och kraftiga nageltrång
  • Anonym (Mmm)
    Tue 20 Oct 2020 02:52
    #37

    Skulle snarare säga att det är mannen som förtjänar allt det där. Han lät sin egen dotter utsättas. Det är grymhet på en helt annan nivå.

  • Anonym (Emma)
    Tue 20 Oct 2020 05:03
    #38
    Anonym (Em) skrev 2020-10-19 22:19:24 följande:

    Nej, det är de två som i sitt förhållande avgör hur mycket kontakt man har med sina ex, utöver det som rör barnen. Har du aldrig varit ihop med någon?


    Låter ganska sjukt att bestämma hur mycket kontakt ens partner har med någon annan gällande deras gemensamma barn. Skall man in och sätta gränser hur mycket partnern får prata om sina barn ligger det garanterat svartsjuka bakom. Låter dessutom inte riktigt friskt att kolla hur mycket partnern smsar och med vem...
  • Anonym (Emma)
    Tue 20 Oct 2020 05:05
    #39
    Ester69 skrev 2020-10-19 14:40:53 följande:

    Vet inte, men kanske för hon anser att hon gör det istället för pappan?


    Och då är det ju ganska självklart att det blir värre konflikter och pannkaka av hela situationen.

    När bonusmamma skall hoppa in och ?ta konflikten? istället för pappan.
  • Akidok­i
    Tue 20 Oct 2020 05:09
    #40
    Anonym (Em) skrev 2020-10-19 22:19:24 följande:

    Nej, det är de två som i sitt förhållande avgör hur mycket kontakt man har med sina ex, utöver det som rör barnen. Har du aldrig varit ihop med någon?


    Ok, så en orsak till beteendet är kontrollbehov? Men varför känner du ett behov av att bestämma hur mycket kontakt din partner har med sina barns mamma? Vad är det du vill kontrollera? Vad är du rädd för ska hända om du låter honom sköta det själv?
Svar på tråden Varför gör styvmammor till sitt livsinnehåll att kämpa mot styvbarnens mamma?