• Mon 19 Oct 2020 01:11
    882 visningar
    69 svar
    69
    882

    Hur många/långa förhållanden förväntas man ha haft när man fyllt 40?

    Hoppas inte att titeln var allt för förvirrande nu...

    Men jag undrar vad kvinnor (och män också för den delen) i 40-årsåldern förväntar sig att en ny partner har för erfarenhet? Kan man varit "för mycket" singel? För få eller för många tidigare sexpartners?

    Låt oss säga att någon har varit singel i mestadelen (över 90%) av sitt vuxna liv, skulle det vara avskräckande?


    ALL GLORY TO THE HYPNOTOAD!
  • Svar på tråden Hur många/långa förhållanden förväntas man ha haft när man fyllt 40?
  • Anonym (Särbo­)
    Mon 19 Oct 2020 05:42
    #1

    Har man bott ensam 90 % av sitt vuxna liv så har man nog svårare att anpassa sig i ett större sammanhang som tex i en familj.

    Man skaffar sig vanor fort och har svårare att ändra på saker som passar singellivet än om man tränat på att tex kompromissa, kämka osv.

    Därför är jag särbo.

    M8n särbo har aldrig bott ihop med någon och har inga egna barn.

  • Mon 19 Oct 2020 07:17
    #2
    Anonym (Särbo) skrev 2020-10-19 05:42:01 följande:
    Har man bott ensam 90 % av sitt vuxna liv så har man nog svårare att anpassa sig i ett större sammanhang som tex i en familj.
    Man skaffar sig vanor fort och har svårare att ändra på saker som passar singellivet än om man tränat på att tex kompromissa, kämka osv.
    Därför är jag särbo.
    M8n särbo har aldrig bott ihop med någon och har inga egna barn.
    +1 på den
  • Anonym (Pette­r)
    Mon 19 Oct 2020 07:26
    #3

    Jag har aldrig haft ett förhållande och bara legat med en.
    Jag tror att kvinnor förväntar sig att en man ska ha haft fler.
    Så det bästa är att ljuga om frågan skulle komma upp. Så att jag framstår som bättre.

  • Anonym (Q)
    Mon 19 Oct 2020 07:27
    #4

    Minst 1 långvarigt förhållande. Typ minst 3 år.

  • Mon 19 Oct 2020 07:36
    #5

    Beror lite på hur man levt sitt liv.

    En krogmänniska som legat runt, festat och i princip bara lallat omkring utan ansvar står definitivt inte högt i kurs.

  • Anonym (C)
    Mon 19 Oct 2020 07:50
    #6

    Ja det beror helt på hur man levt livet innan, en som festat och legat runt hade jag aldrig inlett något med.

    Har inte heller legat med många, 3 stycken och är 35+ men haft ett förhållande i 19 år å andra sidan.

  • Anonym (Igen)
    Mon 19 Oct 2020 07:55
    #7
    BombayPizza skrev 2020-10-19 01:11:51 följande:

    Hoppas inte att titeln var allt för förvirrande nu...

    Men jag undrar vad kvinnor (och män också för den delen) i 40-årsåldern förväntar sig att en ny partner har för erfarenhet? Kan man varit "för mycket" singel? För få eller för många tidigare sexpartners?

    Låt oss säga att någon har varit singel i mestadelen (över 90%) av sitt vuxna liv, skulle det vara avskräckande?


    Beror på varför man vart singel och hur man levt.

    1) Vilt partyliv med en massa tillfälliga förbindelser, kort förhållanden, 14 penicillinkurer mm.
    2) Suttit hemma i pojkrummet hos föräldrarna och ägnat all tid åt sin samling av tangentbord. Inget socialt liv.
    3) Lagt all kraft och tid på karriär och insett att det inte finns tid eller plats för seriöst förhållande och familjebildning. Långt ifrån celibat men kanske en kk under längre tid och några kort tillfälliga förbindelser.


  • Anonym (Kvinn­a)
    Mon 19 Oct 2020 07:56
    #8

    Jag har haft ett långt eller jag har och det är mitt nuvarande.

    Innan dess?
    Korta i mitt tycke, några år.
    Med 2 stycken.

    Mannen hade 2 innan mig men de var också några år.
    Inte som vi nu med över 10 år.

  • Anonym (Ensam och Singel­)
    Mon 19 Oct 2020 08:19
    #9

    Jag har haft tre långa förhållanden i mitt 50-åriga liv.

  • Anonym (Långt­)
    Mon 19 Oct 2020 08:22
    #10
    Anonym (Särbo) skrev 2020-10-19 05:42:01 följande:

    Har man bott ensam 90 % av sitt vuxna liv så har man nog svårare att anpassa sig i ett större sammanhang som tex i en familj.

    Man skaffar sig vanor fort och har svårare att ändra på saker som passar singellivet än om man tränat på att tex kompromissa, kämka osv.

    Därför är jag särbo.

    M8n särbo har aldrig bott ihop med någon och har inga egna barn.


    Har ni varit särbos i flera år 
Svar på tråden Hur många/långa förhållanden förväntas man ha haft när man fyllt 40?