• Sajandra

    Längtar

    Imorgon fyller jag 30, har sån ålders ångest pga. fertiliteten! 
    Min sambo och jag träffades för lite drygt två år sedan, han är den första partner jag haft där barn känns rätt. Vi vill båda ha barn, jag slutade med mina P-piller för ett år sedan ungefär, sedan har vi bara kört på precis som vanligt och tänk att någon gång tar det sig väl. Men hittills har inget hänt... Nu har jag köpt hem ÄL tester, visade tydligt utslag på ÄL tester förra månaden, men mensen kom som vanligt tyvärr. 
    Borde ha ÄL denna veckan så ska börja kolla imorgon och hoppas vi kan lyckas denna gången.

    Längtar ihjäl mig efter ett plus! Samtidigt så har jag börjat gå och oroa mig för missfall och allt annat som kan gå fel, att en kommande bebis kanske är sjuk etc. 

    Vill mest skriva av mig lite tror jag... Så mycket bebislängtan och tankar kring bebis som snurrar i huvudet. 
    Trots att vi precis börjat försöka seriöst så känns det hopplöst, jag trodde verkligen att ett år utan preventivmedel borde lett till ett plus trots att vi inte jagade ägglossning med stickor. Så det gör mig lite stressad

  • Svar på tråden Längtar
  • HenneGrek

    Hej! Jag känner igen mig lite i det du skriver om rädslor och barnlängtan. Går nästan sönder ibland av längtan. Är också 30 år. Har längtat efter barn sedan jag var typ 14 år. Slutade med ppiller den 2a september så nu håller jag tummarna. Klart man är orolig för ålder och fertilitet dock. Du vet väl att du kan söka hjälp och få fertilitetsutredning om ni har försökt ett år?

Svar på tråden Längtar