• Anonym (Anna-­Maria)
    Mon 19 Oct 2020 15:10
    30411 visningar
    673 svar
    -5 +6
    673
    30411

    Ni som har stulit någon annans man - säger inte samvetet någonting?

    Jag hade ett tag tankarna på en gift man med två söner, på jobbet. Jag skickade en vänförfrågan på Facebook, och vi blev vänner där. Då kunde jag se vad han hade skrivit på olika sidor, och hittade bland annat en betraktelse om hur han tänkte sig att resten av livet skulle bli.

    När yngsta pojken var tio år, skulle familjen ta time out i ett år och segla jorden runt. När pojkarna blev vuxna, hoppades han att någon av dem skulle vilja stanna i det lilla samhälle där de bor. I så fall skulle de kunna stycka av tomten, och så skulle mannen och sonen bygga ett hus åt sonen och hans familj där. Frun skulle få nära till barnbarnen, och kunna passa dem när ungdomarna ville ha lite barnfri tid. Han drömde även om att han och frun skulle köpa en ferievåning på Solkusten. 

    ...då skämdes jag! Vem var jag, liksom, att gå in och förstöra allt detta? Inte bara för mannen, utan för frun och sönerna - som var helt oskyldiga? Med vilken rätt? Sedan försökte jag inte lägga an på mannen mer, utan höll kontakten så kort som möjligt tills känslorna gick över. Vilket dom alltid gör, fast man inte tror det. 

    Ni som har agerat på era känslor, och faktiskt stulit en gift man, och förstört allt som han och hans fru och deras barn planerat livet ut. Mår ni bra..?

    Och snälla - säg ju inte att "man kan inte stjäla någon annan, det är alltid den andre som gör ett val". Det är ytterst sällan mannen, i sådana här fall, som både tar det första initiativet med en annan kvinna, sedan driver hela förhållandet, och tar initiativet till skilsmässa utan påtryckningar från den nya kvinnan.

  • Svar på tråden Ni som har stulit någon annans man - säger inte samvetet någonting?
  • Mon 19 Oct 2020 15:13
    #1
    -6 +8

    Man kan inte stjäla nån som inte vill bli stulen.....

  • Anonym (Nilla­)
    Mon 19 Oct 2020 15:17
    #2
    -2 +5
    Långbenopluto skrev 2020-10-19 15:13:09 följande:

    Man kan inte stjäla nån som inte vill bli stulen.....


    Detta stämmer inte. Har du hört talas om manipulation? Vissa kvinnor är så avundsjuka och känner sånt mindervärde gentemot frun att de medvetet försöker manipulera mannen för att för en gångs skull kunna känna att de kunnat genomföra något, dvs förstöra för någon annan. Och blir man manipulerad märker man såklart intr det (då skulle man inte bli manipulerad). För vissa kvinnor är manipulation det enda sättet de kan påverka andra. Vi måste syna och säga ifrån mot detta beteende.
  • Mon 19 Oct 2020 15:20
    #3
    -2 +6
    Anonym (Nilla) skrev 2020-10-19 15:17:43 följande:
    Detta stämmer inte. Har du hört talas om manipulation? Vissa kvinnor är så avundsjuka och känner sånt mindervärde gentemot frun att de medvetet försöker manipulera mannen för att för en gångs skull kunna känna att de kunnat genomföra något, dvs förstöra för någon annan. Och blir man manipulerad märker man såklart intr det (då skulle man inte bli manipulerad). För vissa kvinnor är manipulation det enda sättet de kan påverka andra. Vi måste syna och säga ifrån mot detta beteende.
    Hahahaha, är man gift/sambo så hamnar man INTE mellan benen på annan kvinna om man INTE vill.

    Punkt.
  • Anonym (two)
    Mon 19 Oct 2020 15:24
    #4
    -4 +1
    Anonym (Anna-Maria) skrev 2020-10-19 15:10:55 följande:

    Och snälla - säg ju inte att "man kan inte stjäla någon annan, det är alltid den andre som gör ett val". Det är ytterst sällan mannen, i sådana här fall, som både tar det första initiativet med en annan kvinna, sedan driver hela förhållandet, och tar initiativet till skilsmässa utan påtryckningar från den nya kvinnan.


    Fast jag tycker man kan agera även genom att vara passiv. Det är alltid två som tar steget in i en relation, och i det fall du beskriver är det trots allt mannen som är gift och har lovat sin fru att vara trogen. Han är inte på något vis mindre ansvarig än den nya kvinnan. 

    Min man var gift när jag träffade honom, men det var ett resonemangsäktenskap. Ex-frun verkade dock lite crazy ett tag efter att vi hade träffats. Men men. Nu har vi varit ett par i 15 år, så det slår nog deras 2 åriga äktenskap. 
  • Anonym (Nilla­)
    Mon 19 Oct 2020 15:25
    #5
    +1
    Långbenopluto skrev 2020-10-19 15:20:18 följande:

    Hahahaha, är man gift/sambo så hamnar man INTE mellan benen på annan kvinna om man INTE vill.

    Punkt.


    Manipulation finns. Punkt.
  • Anonym (auton­oma)
    Mon 19 Oct 2020 15:30
    #6
    -2 +7

    Även män är autonoma varelser, precis som kvinnor. De är även vanligtvis intelligenta av normalskalan och innehar egen vilja. Ergo, det går inte stjäla män. Kidnappa, kanske, men då torde de önska återvända till sina normala liv.

  • Mon 19 Oct 2020 15:32
    #7
    -2 +5

    Trams. Män är vuxna individer, med helt egen förmåga att säga ja eller nej.

    Om jag vore man skulle jag bli jävligt kränkt över din syn på män som viljelösa våp, som bara kan plockas upp av en diabolisk kvinna.

    Nu är jag dock kvinna och kan bara skratta åt din förenklade syn på män. Vem skulle vilja ha en sån ryggradslös krake ändå...

  • Mon 19 Oct 2020 15:34
    #8
    +1

    Men var han ens intresserad av dig? Annars är det ju lite svårt att "stjäla" någon.

  • Anonym (sådär­)
    Mon 19 Oct 2020 16:03
    #9
    -1 +3
    Långbenopluto skrev 2020-10-19 15:13:09 följande:

    Man kan inte stjäla nån som inte vill bli stulen.....


    Tjäla är kanske inte riktigt rätt ord, men att man blandar sig i någon annans förhållande och deltar i att svika och förnedra personen går ju knappast att förneka. Varför ska man öht ge sig in i något sådant när man hellre kan ta någon som är singel istället?

    Är det ok att delta i att fucka upp livet för andra bara för att man själv vinner  något på det? Är du själv ok med att andra agerar lika egoistiskt mot dig?
  • Anonym (sådär­)
    Mon 19 Oct 2020 16:12
    #10
    -2 +6
    Drottningen1970 skrev 2020-10-19 15:32:11 följande:

    Trams. Män är vuxna individer, med helt egen förmåga att säga ja eller nej.

    Om jag vore man skulle jag bli jävligt kränkt över din syn på män som viljelösa våp, som bara kan plockas upp av en diabolisk kvinna.

    Nu är jag dock kvinna och kan bara skratta åt din förenklade syn på män. Vem skulle vilja ha en sån ryggradslös krake ändå...


    Jag är man och blir inte det minsta kränkt över att någon tänker lite längre än fittan. Jag tycker tvärtom att förmågan att tänka lite längre än sig själv sina egna behov och ego är en väldigt bra förmåga.

    Jag blir snarare väldigt provocerad över egoistiska människors tro att de kan göra lite som de vill mot eller delta i att fucka upp livet för andra människor och deras barn enbart för att de anser sig själva "behöva" det för tillfället. Och hycklerin i att dölja sin egoism bakom dåliga ursäkter och fjantiga floskler.

    Jag tycker inte alls TS framställer män som viljelösa våp, jag tycker snarare hon propagerar för att man ska tänka längre än att det pirrar i trosan utan även fundera över vad man deltar i att göra mot andra och vilka konsekvenser ens inblandning kommer få för dem. 
Svar på tråden Ni som har stulit någon annans man - säger inte samvetet någonting?