• Anonym (Anna-­Maria)
    Mon 19 Oct 2020 15:10
    30416 visningar
    673 svar
    -5 +6
    673
    30416

    Ni som har stulit någon annans man - säger inte samvetet någonting?

    Jag hade ett tag tankarna på en gift man med två söner, på jobbet. Jag skickade en vänförfrågan på Facebook, och vi blev vänner där. Då kunde jag se vad han hade skrivit på olika sidor, och hittade bland annat en betraktelse om hur han tänkte sig att resten av livet skulle bli.

    När yngsta pojken var tio år, skulle familjen ta time out i ett år och segla jorden runt. När pojkarna blev vuxna, hoppades han att någon av dem skulle vilja stanna i det lilla samhälle där de bor. I så fall skulle de kunna stycka av tomten, och så skulle mannen och sonen bygga ett hus åt sonen och hans familj där. Frun skulle få nära till barnbarnen, och kunna passa dem när ungdomarna ville ha lite barnfri tid. Han drömde även om att han och frun skulle köpa en ferievåning på Solkusten. 

    ...då skämdes jag! Vem var jag, liksom, att gå in och förstöra allt detta? Inte bara för mannen, utan för frun och sönerna - som var helt oskyldiga? Med vilken rätt? Sedan försökte jag inte lägga an på mannen mer, utan höll kontakten så kort som möjligt tills känslorna gick över. Vilket dom alltid gör, fast man inte tror det. 

    Ni som har agerat på era känslor, och faktiskt stulit en gift man, och förstört allt som han och hans fru och deras barn planerat livet ut. Mår ni bra..?

    Och snälla - säg ju inte att "man kan inte stjäla någon annan, det är alltid den andre som gör ett val". Det är ytterst sällan mannen, i sådana här fall, som både tar det första initiativet med en annan kvinna, sedan driver hela förhållandet, och tar initiativet till skilsmässa utan påtryckningar från den nya kvinnan.

  • Svar på tråden Ni som har stulit någon annans man - säger inte samvetet någonting?
  • Anonym (sådär­)
    Wed 21 Oct 2020 13:26
    Anonym (B) skrev 2020-10-21 13:07:22 följande:
    Citera gärna var du läste att jag är intresserad av att jaga gifta män.

    Problemet är med alla dina svar i tråden att du hittar på saker om folk som inte håller med dig , sen svarar du på dina egna påhitt istället av att svara på inlägget .

    Varken jag eller de flesta kvinnor vill ha män som :

    1 , bara är trogna eftersom ingen vill ha dem.

    2 , de kan ? manipuleras ? till att vara otrogna mot sin vilja

    ( om man nu tror på din teori att detta förekommer)

    3, de är otrogna eftersom de vill vara otrogna

    Vem mannen i fråga är otrogen med spelar ingen roll så länge han är otrogen , därför skyller inte många kvinnor sin mans otrohet på en viss kvinna.

    Bättre att skjuta ( lämna ) mannen en en ny kvinna varje vecka.
    Citera gärna var jag påstått att just DU jagar gifta män?
    Varför svarar du inte sakligt istället?

    Är det ok att ligga med upptagna bara för att andra gör det?

    Om det finns skit, måste man då välja att vara en fluga eller kan man välja att låta bli?

    Tråden handlar inte enbart om vad otrogna män gör, den handlar lika mycket om kvinnor som väljer att delta i en otrohet. Varför tar du bara upp männens felaktiga beteende men ignorerar kvinnornas? 
  • Anonym (!)
    Wed 21 Oct 2020 13:44
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-21 13:26:20 följande:
    Citera gärna var jag påstått att just DU jagar gifta män?
    Varför svarar du inte sakligt istället?

    Är det ok att ligga med upptagna bara för att andra gör det?

    Om det finns skit, måste man då välja att vara en fluga eller kan man välja att låta bli?

    Tråden handlar inte enbart om vad otrogna män gör, den handlar lika mycket om kvinnor som väljer att delta i en otrohet. Varför tar du bara upp männens felaktiga beteende men ignorerar kvinnornas? 
    Frågan var inte riktad till mig, men jag svarar ändå. 

    För mig spelar det inte någon som helst roll hur många kvinnor det finns som väljer att ligga med upptagna män. Vill min man inte vara otrogen så spelar det ingen roll om det finns kvinnor som vill ligga med upptagna män. Han kommer ändå inte att göra det. Vill han däremot vara otrogen så vill inte jag att den enda anledningen till att han inte är det är för att det inte finns någon kvinna som vill ligga med honom för att han upptagen. 

    Jag vill leva med en man som vill vara trogen mot mig av helt egen vilja. Jag vill inte att mitt förhållande ska hålla ihop pga andra kvinnors lojalitet mot mig. 

    Jag ser inte andra kvinnor som problemet. Jag ser inte andra kvinnor som ett hot då problemet i förhållandet finns oavsett. Det är inte kvinnan som sårar mig. Det är mannen. 
  • Anonym (B)
    Wed 21 Oct 2020 14:01
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-21 13:26:20 följande:

    Citera gärna var jag påstått att just DU jagar gifta män?

    Varför svarar du inte sakligt istället?

    Är det ok att ligga med upptagna bara för att andra gör det?

    Om det finns skit, måste man då välja att vara en fluga eller kan man välja att låta bli?

    Tråden handlar inte enbart om vad otrogna män gör, den handlar lika mycket om kvinnor som väljer att delta i en otrohet. Varför tar du bara upp männens felaktiga beteende men ignorerar kvinnornas? 


    Varför svarar du inte sakligt istället att börja med?

    Jag har ingenstans skrivit att det är o.k. att ligga med gifta män , men alla har ansvar för sitt eget beteende.
  • Anonym (sådär­)
    Wed 21 Oct 2020 14:09
    Anonym (B) skrev 2020-10-21 14:01:11 följande:
    Varför svarar du inte sakligt istället att börja med?

    Jag har ingenstans skrivit att det är o.k. att ligga med gifta män , men alla har ansvar för sitt eget beteende.
    Jag svarar gärna när du svarat på mina frågor

    Ja, och ingen har heller påstått att den som varit otrogen inte har ett ansvar för det, det som sägs är att den som väljer att delta i en otrohet OXÅ har ett ansvar för sin medverkan.
  • Anonym (sådär­)
    Wed 21 Oct 2020 14:11
    Anonym (!) skrev 2020-10-21 13:44:25 följande:
    Frågan var inte riktad till mig, men jag svarar ändå. 

    För mig spelar det inte någon som helst roll hur många kvinnor det finns som väljer att ligga med upptagna män. Vill min man inte vara otrogen så spelar det ingen roll om det finns kvinnor som vill ligga med upptagna män. Han kommer ändå inte att göra det. Vill han däremot vara otrogen så vill inte jag att den enda anledningen till att han inte är det är för att det inte finns någon kvinna som vill ligga med honom för att han upptagen. 

    Jag vill leva med en man som vill vara trogen mot mig av helt egen vilja. Jag vill inte att mitt förhållande ska hålla ihop pga andra kvinnors lojalitet mot mig. 

    Jag ser inte andra kvinnor som problemet. Jag ser inte andra kvinnor som ett hot då problemet i förhållandet finns oavsett. Det är inte kvinnan som sårar mig. Det är mannen. 
    Fast det är ju inte det som är frågeställningen i diskussionen. Frågeställningen är snarare om det är rätt eller fel att delta i en otrohet och om man har ett ansvar för det, där vissa verkar tycka att det inte är fel och att man inte har något ansvar för vad man väljer att delta i.
  • Anonym (!)
    Wed 21 Oct 2020 14:19
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-21 14:11:53 följande:
    Fast det är ju inte det som är frågeställningen i diskussionen. Frågeställningen är snarare om det är rätt eller fel att delta i en otrohet och om man har ett ansvar för det, där vissa verkar tycka att det inte är fel och att man inte har något ansvar för vad man väljer att delta i.
    Jag personligen tycker inte att det är varken rätt eller fel. För mig är det en ickefråga. Jag skulle aldrig lägga någon skuld på kvinnan. 
  • Anonym (sådär­)
    Wed 21 Oct 2020 14:26
    +1
    Anonym (!) skrev 2020-10-21 14:19:55 följande:
    Jag personligen tycker inte att det är varken rätt eller fel. För mig är det en ickefråga. Jag skulle aldrig lägga någon skuld på kvinnan. 
    Det handlar fortfarande inte om att lägga skulden på kvinnan, det handlar om kvinnans eget ansvar för sin medverkan.

    Om det deltar i något som såra och förnedrar en annan människa och någon säger att du har ett ansvar för ditt deltagande så betyder inte det att man lägger hela skulden på dig, det betyder att ber dig ta ansvar för ditt deltagande.
  • Anonym (!)
    Wed 21 Oct 2020 14:34
    -1
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-21 14:26:25 följande:
    Det handlar fortfarande inte om att lägga skulden på kvinnan, det handlar om kvinnans eget ansvar för sin medverkan.

    Om det deltar i något som såra och förnedrar en annan människa och någon säger att du har ett ansvar för ditt deltagande så betyder inte det att man lägger hela skulden på dig, det betyder att ber dig ta ansvar för ditt deltagande.
    Jag tycker inte att kvinnan behöver känna något ansvar för sin medverkan. 
  • Anonym (sådär­)
    Wed 21 Oct 2020 14:40
    +1
    Anonym (!) skrev 2020-10-21 14:34:07 följande:
    Jag tycker inte att kvinnan behöver känna något ansvar för sin medverkan. 
    Vad hon känner är irrelevant, det är snarare en fråga om hon har eller inte har ett ansvar. Bara för att jag känner att det är helt ok att göra precis som jag vill mot vem jag vill så betyder inte det att jag inte har ett ansvar för vad jag väljer att göra eller delta i att göra mot andra.
  • Anonym (!)
    Wed 21 Oct 2020 14:45
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-21 14:40:36 följande:
    Vad hon känner är irrelevant, det är snarare en fråga om hon har eller inte har ett ansvar. Bara för att jag känner att det är helt ok att göra precis som jag vill mot vem jag vill så betyder inte det att jag inte har ett ansvar för vad jag väljer att göra eller delta i att göra mot andra.
    I den här frågan anser jag att kvinnan inte har ett ansvar. 
Svar på tråden Ni som har stulit någon annans man - säger inte samvetet någonting?