• malinv­äntars­mått
    Mon 19 Oct 2020 16:20
    1081 visningar
    67 svar
    -5 +1
    67
    1081

    4 kategorier av människor som kollar upp kön

    Jag och mina gravidvänner hade en diskussion om vilka typer av människor som kollar upp könet på sin blivande bebis. Håller ni med om ni tittar runt bland folk?

    * 1:a, 2:a och 3:e generationens invandrare.

    (Helst har man tagit hål i öronen innan hon kommit ut eftersom det är såå viktigt att se att det är en flicka)

    * WT-folk. Allt är väldigt rosa, flufffluff, gulligt, rosa och FLUFF. Eller vääldigt TUFFT. Gärna stålmannen, blått och grönt.

    * Väldigt utbildade människor eller partners till utbildade som har läst...helt fel kurser. Tänk Mickan i solsidan.

    * Influencers. I say no more.

  • Svar på tråden 4 kategorier av människor som kollar upp kön
  • Mon 19 Oct 2020 16:23
    #1

    Eh va...? Jag skulle säga att det finns en extrem bredd i föräldrarnas bakgrund när det gäller att få reda på barnets kön innan det föds. Det där du räknar upp känns bara trångsynt och totalt vridet.

  • malinv­äntars­mått
    Mon 19 Oct 2020 16:27
    #2

    Jasså? Fyll gärna på vi kommer inte på fler kategorier!

  • Mon 19 Oct 2020 16:28
    #3

    Jag stämmer inte in på något ovan. Jag var bara nyfiken.

  • malinv­äntars­mått
    Mon 19 Oct 2020 16:33
    #4

    Haha ok?

  • sextio­talist
    Mon 19 Oct 2020 16:35
    #5

    På mitt jobb är det en graviditetsvåg, 1/5 av alla på kontoret har fått eller kommer få barn inom ett år. Alla utom en visste/vet vad för kön.

    Ingen faller under dina kriterier.

    Jag kollade upp när jag fick resultatet på fvp. Civilingenjör, akademisk medelklass.

    Varför?

    Jag var nyfiken, var det viktigt vilket kön?

    Nej.

    Om jag klämmer på julklappar nej?

    Om jag läser slutet av boken innan jag kommit halva boken ja?

  • Mon 19 Oct 2020 16:52
    #6

    Ehh... Skämmigt inlägg måste jag säga. Själv har jag verkligen fått uppfattningen att de allra flesta kollar upp könet (antingen på RUL eller om de gör NIP/fostervattenprov). Orsaken? Nyfikenhet! Självklart finns det människor som inte gör det också men jag bedömer de som ett genomsnitt av samhället där också.

  • malinv­äntars­mått
    Mon 19 Oct 2020 16:56
    #7

    Så ni menar att de här kategorierna inte kollar upp kön? Se er omkring igen..

  • Mon 19 Oct 2020 17:09
    #8
    malinväntarsmått skrev 2020-10-19 16:56:21 följande:

    Så ni menar att de här kategorierna inte kollar upp kön? Se er omkring igen..


    Nej, jag menar åtminstone att man inte kan generalisera i den här frågan eftersom ett tvärsnitt av populationen gör det - i alla samhällsklasser.
  • Mon 19 Oct 2020 19:03
    #9

    Eh handlar denna tråd om att kategorisera blivande mammor och shamea dom må tro?

    Att ta reda på könet på SITT EGET barn är väl upp till var och en att bestämma oavsett vem man är?

    Jag stämmer för övrigt inte in i någon kategori som nog många andra här inte heller gör i det ändamålet

  • Mon 19 Oct 2020 19:46
    #10

    Detta var det mest lågbegåvade inlägg på länge. Har ni inget annat för er än att kategorisera människor och själva intala er att ni är så fulländade som inte vill ta reda på barnets kön. Inget av det du punktar upp stämmer in på mig eller någon i min omgivning.

    Nyfikenhet är som du säkert vet något medfött och något som människan alltid haft och behövt för överlevnad. Svårare än så är det inte.

Svar på tråden 4 kategorier av människor som kollar upp kön