• Anonym (Ledse­n)
    Mon 19 Oct 2020 17:25
    1886 visningar
    72 svar
    72
    1886

    Sämre självkänsla av dejting

    Känner mig så extremt låg och vet inte vad jag ska göra för och ta mig ut denna djupa grop.

    Jag har det bra i min vardag, har vänner jag umgås med, hobbies och barn som berikar mitt liv. Men känner mig ändå så extremt ensam. Jag saknar kärlek och fysisk samvaro jättemycket. Det känns som jag inte lever fullt ut. Massor med saker jag skulle vilja dela med någon.

    Jag saknar bekräftelse, att bli sedd av någon jag tycker om, att vara efterlängtad, att skratta ihop och dela intima stunder. Närhet, ömhet, sex. Ja massor med saker man brukar dela med en partner.

    Jag har försökt med dejting av och till i flera år, men de gånger jag träffar någon där det klickar från bådas sidor så slutar det alltid med att dom ghostar mig efter några dejter. Jag utstrålar inte desperat och jag försöker gå lugnt fram. Men inget fungerar. Det tar så enormt på självkänslan att gång på gång bli ratad och aldrig riktigt förstå varför. Tankarna återkommer hela tiden till vad jag gör fel, varför kan jag inte hålla hans intresse. Är det min personlighet? Är jag dålig i sängen? Osv

    Jag fattar inte varför alla andra kan träffa nya partners på löpande band och jag kan inte ens hitta någon som kan tänka sig och lära känna mig djupare eller ens ligga med mig mer än ett par gånger. Att träffa någon på annat sätt än via dejting appar verkar omöjligt, de enda som flörtar med mig i dagliga livet är gifta eller upptagna män.

    Det är så sorgligt bara, jag har så mycket kärlek och närhet att ge till den rätta men ingen vill vara med mig.

    Vad gör man för att reparera dessa negativa tankar om att man inte duger och våga igen? Hålet blir djupare med varje motgång.

  • Svar på tråden Sämre självkänsla av dejting
  • Anonym (Hur?)
    Mon 19 Oct 2020 21:33
    #1

    Hur menar du med att dem bara slutar höra av sig? Kanske det var din tur att höra av dig? Vid dejting gäller det att spela sina kort rätt.

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Mon 19 Oct 2020 21:39
    #2
    Anonym (Hur?) skrev 2020-10-19 21:33:33 följande:

    Hur menar du med att dem bara slutar höra av sig? Kanske det var din tur att höra av dig? Vid dejting gäller det att spela sina kort rätt.


    Ja det är klart. Men jag hör av mig och visar intresse, men man märker hur dom sakta glider bort och sen slutar dom svara.
  • Anonym (Hur?)
    Mon 19 Oct 2020 21:59
    #3
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-10-19 21:39:46 följande:

    Ja det är klart. Men jag hör av mig och visar intresse, men man märker hur dom sakta glider bort och sen slutar dom svara.


    För klängig? Som sagt det gäller spela sina kort rätt, dejting är skitsvårt,
  • Anonym (Ungef­är såhär)
    Mon 19 Oct 2020 23:07
    #4

    Är man och kan relatera till det du skriver. Verkar dock som du har lättare att få till träffar samt att få sex.

    Hamnat igen slags skugga jag inte tar mig ur. Tar försiktiga initiativ med kvinnor, men det fungerar inte.

    Funderar på vad jag utstrålar, om allt jag gör bara uppfattas som osäkert.

    Känner mig ofta uppäten av problemet.

  • Anonym (!!!!!­)
    Mon 19 Oct 2020 23:57
    #5

    Www.happydating.se - basta! Det är ingen dejtingsida utan en hjälp till självhjälp kabsje man kan säga.

    Linnea molander är grym - sug åt dig av allt hon har att förmedla!!! (Happy dating finns även på Instagram med mkt matnyttigt!)

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Thu 22 Oct 2020 14:12
    #9

    Grejen är att jag lyckas ju få till en dejt eller fler. Men efter man hamnat i säng ihop en eller två gånger så verkar alla män dra sig tillbaka och tappa intresse. Ska jag anta att jag är dålig i sängen trotts att det verkade vara bra för båda? Sjukt trist då det är något jag saknar jättemycket och gärna hade haft mer av.

  • Anonym (Tråki­gt)
    Thu 22 Oct 2020 14:49
    #10
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-10-22 14:12:43 följande:

    Grejen är att jag lyckas ju få till en dejt eller fler. Men efter man hamnat i säng ihop en eller två gånger så verkar alla män dra sig tillbaka och tappa intresse. Ska jag anta att jag är dålig i sängen trotts att det verkade vara bra för båda? Sjukt trist då det är något jag saknar jättemycket och gärna hade haft mer av.


    Ja det låter ju tråkigt är det mest yngre du dejtar. Det låter ju inte alls bra för självkänslan om du tror att du är dålig i sängen. Har du väninnor du kan tala ut med om det här. Men ja du får säkert bra med stöd här med 
  • Anonym (Ungef­är såhär)
    Thu 22 Oct 2020 16:19
    #11
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-10-22 14:12:43 följande:

    Grejen är att jag lyckas ju få till en dejt eller fler. Men efter man hamnat i säng ihop en eller två gånger så verkar alla män dra sig tillbaka och tappa intresse. Ska jag anta att jag är dålig i sängen trotts att det verkade vara bra för båda? Sjukt trist då det är något jag saknar jättemycket och gärna hade haft mer av.


    Nej, den slutsatsen ska du inte dra.
  • Anonym (Hur?)
    Thu 22 Oct 2020 17:25
    #12
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-10-22 14:12:43 följande:

    Grejen är att jag lyckas ju få till en dejt eller fler. Men efter man hamnat i säng ihop en eller två gånger så verkar alla män dra sig tillbaka och tappa intresse. Ska jag anta att jag är dålig i sängen trotts att det verkade vara bra för båda? Sjukt trist då det är något jag saknar jättemycket och gärna hade haft mer av.


    Du drar helt fel slutsats. Att dem slutar höra av sig har inget med dig att göra.
  • Anonym (fegis­ar)
    Thu 22 Oct 2020 17:38
    #13
    Anonym (Ungefär såhär) skrev 2020-10-22 16:19:27 följande:
    Nej, den slutsatsen ska du inte dra.
    Vilken annan slutsats kan man dra. Jag slutar ju bara dejta de jag inte vill ha eller attraheras av.
Svar på tråden Sämre självkänsla av dejting