• Anonym (Kross­ad)
    Mon 19 Oct 2020 18:50
    1277 visningar
    56 svar
    56
    1277

    Så ledsen. Alla snälla ord välkomna.

    Behöver kramar, pepp, snälla ord och nån som kanske virtuellt klappar mig över ryggen. Allt sånt.

    Är snart 38. Försökt bli gravid ett halvår. Så tog det sig. Nu misstänkt missfall i vecka 5,5 med blödningar som mens. Kan inte kolla något pga för tidigt i graviditeten.

    Är så vansinnigt ledsen. Hade två veckor med ren lycka över att få bli mamma innan det började blöda idag och jag slungades rätt ut i mörker. Känns som om drömmen försvann, och att den är så liten att fånga igen i min ålder.

    Som sagt behöver nog mest kramar. Trodde inte det var möjligt att känna sig såhär ledsen. Det var ju mitt efterlängtade barn på plusset. Och nu är allt bara tomt.

  • Svar på tråden Så ledsen. Alla snälla ord välkomna.
  • Anonym (4)
    Mon 19 Oct 2020 18:58
    #1

    Beklagar! Missfall är skit. Kvittar om det sker tidigt, man blir ledsen.  Det positiva man kan säga är i alla fall att du vet att du kan bli gravid. Då kan de allra flesta även få barn. Kanske inte känns som en tröst just nu, men för en som kämpade många år tänkte jag ofta så. Sörj, ta hand om dig och försök igen när du orkar. {#emotions_dlg.flower}

  • Mon 19 Oct 2020 19:05
    #2

    Jag vet hur jobbigt det känns. Fick ett MA förut efter IVF. Det upptäcktes på ett VUL. Man blev som i chock! Stor kram!

  • Anonym (Kross­ad) Trådstartaren
    Mon 19 Oct 2020 19:17
    #3
    Anonym (4) skrev 2020-10-19 18:58:26 följande:

    Beklagar! Missfall är skit. Kvittar om det sker tidigt, man blir ledsen.  Det positiva man kan säga är i alla fall att du vet att du kan bli gravid. Då kan de allra flesta även få barn. Kanske inte känns som en tröst just nu, men för en som kämpade många år tänkte jag ofta så. Sörj, ta hand om dig och försök igen när du orkar.


    Tack. Just nu känns mycket lite som en tröst ska erkännas. Men jag förstår ju i teorin att det biologiskt är en positiv sak - att det finns en möjlighet. Men just nu känns det bara tungt att tänka tillbaka på hur lycklig jag var i förrgår. Det är som att världen rasat.

    Vill försöka fort igen då jag verkligen vill bli gravid och få barn, det är min högsta dröm i livet just nu.
  • Anonym (Kross­ad) Trådstartaren
    Mon 19 Oct 2020 19:20
    #4
    uska81 skrev 2020-10-19 19:05:58 följande:

    Jag vet hur jobbigt det känns. Fick ett MA förut efter IVF. Det upptäcktes på ett VUL. Man blev som i chock! Stor kram!


    Tack. Ja chock är nog en bra term. Dagen idag har mest bara försvunnit.

    Jag är så livrädd att inte få bli mamma att det skär i själen. Jag var så lycklig när plusset kom på den digitala mätaren, att det tagit sig naturligt. Jag vill det så himla mycket.

    Just nu känns det som att framtida plus kommer bli så ångestladdade. Vad säger att det inte går fel igen.
  • Anonym (Maja)
    Mon 19 Oct 2020 20:00
    #5

    Å herregud jag kan verkligen känna din sorg! Missfall eller annat som skulle drabba mitt barn var jag livrädd för eftersom jag också blev gravid runt din ålder. Men, sluta inte hoppas utan försök igen direkt . Ligg mycket typ varann dag så du inte missar ägglossning. Jag litar inte riktigt på dessa ägglossningstester.

  • Anonym (+)
    Mon 19 Oct 2020 20:19
    #6

    Jag blödde mycket under mina graviditeter. Men det gick bra.
    Har du fått bekräftat att det är missfall?

  • Anonym (Kross­ad) Trådstartaren
    Mon 19 Oct 2020 20:21
    #7
    Anonym (Maja) skrev 2020-10-19 20:00:57 följande:

    Å herregud jag kan verkligen känna din sorg! Missfall eller annat som skulle drabba mitt barn var jag livrädd för eftersom jag också blev gravid runt din ålder. Men, sluta inte hoppas utan försök igen direkt . Ligg mycket typ varann dag så du inte missar ägglossning. Jag litar inte riktigt på dessa ägglossningstester.


    Ja just nu är jag nog bara en gående pulserande sorg. Jag var rädd varje dag sedan BIM för missfall just eftersom jag ville bara gravid så innerligt och det känns bara som allt rämnade nu. När jag såg blod idag bara föll jag ihop på golvet lite och grät. Gråter hela tiden, tårarna rinner när jag skriver det här med.
  • Anonym (Kross­ad) Trådstartaren
    Mon 19 Oct 2020 20:23
    #8
    Anonym (+) skrev 2020-10-19 20:19:31 följande:

    Jag blödde mycket under mina graviditeter. Men det gick bra.

    Har du fått bekräftat att det är missfall?


    Nej, det har jag inte. Men det blöder i omfattning som mens och molvärker lite till och från.
  • Anonym (+)
    Mon 19 Oct 2020 20:33
    #9
    Anonym (Krossad) skrev 2020-10-19 20:23:58 följande:
    Nej, det har jag inte. Men det blöder i omfattning som mens och molvärker lite till och från.
    Jag vet ju inte om det är missfall
    Men jag har blödit lika mycket som mens under alla mina graviditet 
  • Anonym (Kross­ad) Trådstartaren
    Mon 19 Oct 2020 20:39
    #10
    Anonym (+) skrev 2020-10-19 20:33:37 följande:

    Jag vet ju inte om det är missfall

    Men jag har blödit lika mycket som mens under alla mina graviditet 


    Just nu orkar jag inte hoppas så, för att bli besviken en gång till. Att bli mamma är min högsta önskan och att vara gravid och få det plusset var så stort. Just nu är det så mycket känslor i själen att jag inte skulle våga få hopp också igen.

    Tack ändå. Jag VILL ju så gärna ha barn.
Svar på tråden Så ledsen. Alla snälla ord välkomna.