• Anonym (Besvi­ken på min man)
    Tue 20 Oct 2020 11:54
    468 visningar
    69 svar
    69
    468

    Behöver input ang vabb.

    Jag fick sms av vår förskola 1 timme innan vi slutade jobbet igår ( jag och mannen jobbar på samma ställe ). I smset från förskolan stod det att vår dotters näsa rinner lite och får stanna hemma några dagar pga det. Men att vi inte behöver hämta tidigare för det va ju som sagt 1 timme kvar bara på arbetsdagen. Dom ville va snälla där.

    Så då går jag till en av våra förmän på jobbet och berättar om smset och förbereder då på att imorn blir jag hemma då.

    Tror i godan tro att jag gjort rätt att säga de i tid.

    Så kommer ett sms av min man som är på vårt jobb nu på morgonen. Han skriver att förmännen sagt till han så här "Varför tar man vabb dagen innan men inte behöver hämta sitt barn. Låter konstigt"

    Så med andra ord tror dom att jag fejkar vabb ? Jag blir jätte besviken och sur och skriver med min man. Som hela tiden skriver att jag är som ett barn och borde svälja min stolthet och sluta försvara mig och att inse att jag gjort fel.

    Men vad gjorde jag för fel ?

    Jag hade ju aldrig i min vildaste fantasi trott att bara att jag ville sjysst och förbereda dom på att imorn blir det vabb för min del. Så skulle de bli misstro istället.

    Jag har absolut inget förflutet om sånt. Dottern har vart hemma 2 ggr sen sommaren ( ett par dagar båda ggr ) .

    Pga att förskolan inte vill ha henne där pga näsa som runnit.

    Biir besviken både på min man som är på deras sida och anser att jag skulle väntat tills nu på morgonen med att informera vabb.

    Och besviken på förmännen som ens har tanken på att misstro mig då jag är en av få på det jobbet som tycker är jätte viktigt att vara en bra anställd. Aldrig sjuk själv. Aldrig ledig förutom kanske nått läkarbesök ett par ggr sen jag började för några år sen.

    Jobbar och sliter hela dagarna.

    Ursäkta lång text. Men blir så ledsen bara.

    Har jag rätt att vara det eller har min man rätt ?

  • Svar på tråden Behöver input ang vabb.
  • Anonym (X)
    Tue 20 Oct 2020 12:08
    #1

    Det framgår ju inte exakt hur och vad du sa till din förman men det låter ju knäppt att de tror att du fejkar för att ett missförstånd har skett. Varför i hela friden kan inte din man förklara som det var undrar jag också? Mycket märkligt.

  • Anonym (Besvi­ken på min man) Trådstartaren
    Tue 20 Oct 2020 12:24
    #2
    Anonym (X) skrev 2020-10-20 12:08:55 följande:

    Det framgår ju inte exakt hur och vad du sa till din förman men det låter ju knäppt att de tror att du fejkar för att ett missförstånd har skett. Varför i hela friden kan inte din man förklara som det var undrar jag också? Mycket märkligt.


    Jag sa exakt som det stod i förskolans sms.
  • Anonym (X)
    Tue 20 Oct 2020 12:29
    #3
    Jag sa exakt som det stod i förskolans sms.

    Då känns det som att den som fick beskedet av dig har missförstått med vilje eller berättat det vidare fel, med vilje. Dåligt.
    Förstår din känsla precis. Fast du inte har gjort fel så är du den som mår dåligt över situationen.
  • Anonym (Elin7­9)
    Tue 20 Oct 2020 12:32
    #4

    Vill man feltolka och skapa sin egen sanning så gör man det.
    Jag tycker det var schysst av dig att förvarna. Det kan man sällan annars.
    Du har inte gjort något fel.

  • Tue 20 Oct 2020 12:34
    #5

    Att ha en chef som är idiot är illa nog...

    Men att leva med en idiot är värre...

    Känns som om din man försöker plocka pluspoäng hos chefen på din bekostnad...

    Hur kan du ens överväga att det kanske är du som har fel?

  • Tue 20 Oct 2020 12:35
    #6

    Hade blivit rätt förbannad på min och förklarat var hans lojalitet ska ligga.

    Då kan ju han vabba hädanefter.

    Vidare: förmännen: de ska prata med dig, inte din man.

  • Anonym (Besvi­ken på min man) Trådstartaren
    Tue 20 Oct 2020 12:37
    #7
    Anonym (X) skrev 2020-10-20 12:29:58 följande:

    Jag sa exakt som det stod i förskolans sms.

    Då känns det som att den som fick beskedet av dig har missförstått med vilje eller berättat det vidare fel, med vilje. Dåligt.

    Förstår din känsla precis. Fast du inte har gjort fel så är du den som mår dåligt över situationen.


    Men precis så känns de ! Men blev bara så ledsen när det först kom upp att dom sa så. Sen att min man förlöjligar mig och säger att tillochmed han tycker det är bedrövligt att prata om vabb innan man tar ut det.

    Är vabb nått känsligt ämne? Brukar folk fejka sånt ?

    Jag ville bara ha sjysst och berätta direkt och såg de dessutom som en bra sak att vi kunde iobba klart den sista timmen och inte behövde hämta pronto liksom.

    Men kommer inte göra så igen iallafall.
  • Anonym (X)
    Tue 20 Oct 2020 12:45
    #8
    Jag ville bara ha sjysst och berätta direkt och såg de dessutom som en bra sak att vi kunde iobba klart den sista timmen och inte behövde hämta pronto liksom.

    Men verkligen! Det är idioterna på ditt jobb det är fel på. Försök att inte ta åt dig.
  • Anonym (f)
    Tue 20 Oct 2020 12:46
    #9
    Anonym (Besviken på min man) skrev 2020-10-20 12:37:14 följande:
    Men precis så känns de ! Men blev bara så ledsen när det först kom upp att dom sa så. Sen att min man förlöjligar mig och säger att tillochmed han tycker det är bedrövligt att prata om vabb innan man tar ut det.

    Är vabb nått känsligt ämne? Brukar folk fejka sånt ?

    Jag ville bara ha sjysst och berätta direkt och såg de dessutom som en bra sak att vi kunde iobba klart den sista timmen och inte behövde hämta pronto liksom.

    Men kommer inte göra så igen iallafall.
    Låter som att du arbetar på en stor arbetsplats? Jag skulle inte släppa detta om jag var du. Gå till facket och begär att ett möte bokas där även HR är med där du sedan får förklara "missförståndet". Du ska inte behöva ta skit.
    Bör inte vara ovanligt att förvarna om vabb. Ofta kanske andra föräldern tar första dagarna och man då vet att man själv kommer behöva vabba sedan, Eller så misstänker man att barnet ör på g att bli sjuk och förvarnar om det
  • Anonym (Besvi­ken på min man) Trådstartaren
    Tue 20 Oct 2020 12:53
    #10
    Anonym (f) skrev 2020-10-20 12:46:29 följande:

    Låter som att du arbetar på en stor arbetsplats? Jag skulle inte släppa detta om jag var du. Gå till facket och begär att ett möte bokas där även HR är med där du sedan får förklara "missförståndet". Du ska inte behöva ta skit.

    Bör inte vara ovanligt att förvarna om vabb. Ofta kanske andra föräldern tar första dagarna och man då vet att man själv kommer behöva vabba sedan, Eller så misstänker man att barnet ör på g att bli sjuk och förvarnar om det


    Ja det är en stor fabrik. Men exakt ! Anser oxå det.
Svar på tråden Behöver input ang vabb.