• Anonym (Omsta­rt)
    Wed 21 Oct 2020 08:56
    755 visningar
    11 svar
    -1 +1
    11
    755

    vill skaffa ny familj efter skilsmässa, tips från kvinnor, tack!

    Är en man som har karriär utbildning och utseendet med mig saknar att vara  en familj efter att separerat från frun efter 10 års äktenskap. jag har provat dejtsajter men vill inte ha någon som har barn sedan tidigare, har provat detta med förra frun och det var ett rent helvete med hennes barn, har en son med tidigare fru dock. vilka tips kan man få för vad man skall attrahera och hur man skall? är en generös och god kille som är snäll och vänlig med!

  • Svar på tråden vill skaffa ny familj efter skilsmässa, tips från kvinnor, tack!
  • Anonym (.)
    Wed 21 Oct 2020 10:31
    #1
    +1
    Anonym (Omstart) skrev 2020-10-21 08:56:34 följande:

    Är en man som har karriär utbildning och utseendet med mig saknar att vara  en familj efter att separerat från frun efter 10 års äktenskap. jag har provat dejtsajter men vill inte ha någon som har barn sedan tidigare, har provat detta med förra frun och det var ett rent helvete med hennes barn, har en son med tidigare fru dock. vilka tips kan man få för vad man skall attrahera och hur man skall? är en generös och god kille som är snäll och vänlig med!


    Jag tror du tänker helt fel. En person utan barn kan aldrig fullt ut sätta sig in vad det innebär att vara förälder, att barnen alltid går före, kontakt med ex mm mm.

    Sök en kvinna som har barn i samma ålder som din son istället.
  • Wed 21 Oct 2020 12:31
    #2
    Anonym (Omstart) skrev 2020-10-21 08:56:34 följande:

    Är en man som har karriär utbildning och utseendet med mig saknar att vara  en familj efter att separerat från frun efter 10 års äktenskap. jag har provat dejtsajter men vill inte ha någon som har barn sedan tidigare, har provat detta med förra frun och det var ett rent helvete med hennes barn, har en son med tidigare fru dock. vilka tips kan man få för vad man skall attrahera och hur man skall? är en generös och god kille som är snäll och vänlig med!


    Lite konstigt att du inte vill leva med någon annans barn men tycker det är ok att din framtida partner ska acceptera din son. Du får ju vara tydlig med att du vill ha fler barn då dom flesta barnlös kvinnor vill ha barn.
  • Anonym (J)
    Wed 21 Oct 2020 12:38
    #3

    Du kan satsa på en äldre , mindre attraktiv kvinna.

    Det är väldigt få kvinnor som inte vill ha egna barn men vill ha en man som har barn.

  • sextio­talist
    Wed 21 Oct 2020 13:09
    #4

    Det viktigaste.

    Du ska med ord och handling visa att du tar det fulla ansvaret över din son.

    Du ska med ord och handling visa att hon är den viktigaste kvinnan för dig.

    Du ska aldrig köra med, barnet går först. Ja, du har ansvar över ditt barns mående. Men du har lika stort ansvar att ge de bästa förutsättningarna för en bra relation mellan ditt barn och din nya kvinna.

    Ge ditt barn och den nya möjlighet att skapa sin relation.

    Likväl som den nya måste acceptera att du är pappa och att ditt barn finns i ditt liv, så måste du acceptera att kvinnan inte har några barn.

    Om det känns tufft för den nya, lyssna istället för att bli defensiv.

    Ha inte för bråttom att flytta ihop. Alla måste må bra i relationen. Ditt barn, den nya och du själv

    Mina råd, lever ihop med en man med två tidigare barn, sedan fick vi ett gemensamt, ser mig inte som oattraktiv (och var det inte när jag träffade sambon). Nu har vi 25 år ihop.

  • Anonym (sådär­)
    Wed 21 Oct 2020 13:41
    #5

    Instämmer i det andra sagt, om du själv inte står ut med andras barn varför förväntar du dig att andra ska stå ut med dina?

    Om jag vore du skulle jag börja med att ifrågasätta din egen dubbelmoral. 

  • Anonym (...)
    Wed 21 Oct 2020 14:09
    #6

    Lika jobbigt som du tycker att det är med andras barn, lika jobbigt kommer det att vara för din barnlösa tjej med ditt barn. Håll dig till kvinnor som själva har barn. Jag var tillsammans med en man som har två barn och när vi träffades var barnen 4 och 7 år gamla. Jag har alltid tyckt om barn och tänkte att det inte skulle bli några problem, men fy fan. Det var helvetet på jorden. Han förväntade sig att jag skulle bli barnens extramamma och ge upp mitt liv för att tillfredsställa deras behov, och när jag förklarade att jag ibland behövde få ladda batterierna ensam i sovrummet utan att behöva titta på barn-TV med dem fick jag höra att jag inte platsade i familjen, att barnen inte kände sig välkomna och att jag var allmänt dålig som människa. Efter att ha varit i ett förhållande med en man som har barn vill jag inte ens längre har egna barn. Jag har fått men för livet. Så snälla - skaffa dig en kvinna som redan har barn. Du verkar tycka att andras ungar än dina är jobbiga - förvänta dig att kvinnor utan barn tycker det samma om ditt barn. 

  • Anonym (A)
    Wed 21 Oct 2020 16:17
    #7
    Anonym (sådär) skrev 2020-10-21 13:41:54 följande:
    Instämmer i det andra sagt, om du själv inte står ut med andras barn varför förväntar du dig att andra ska stå ut med dina?

    Om jag vore du skulle jag börja med att ifrågasätta din egen dubbelmoral. 
    +1
  • Anonym (Omsta­rt) Trådstartaren
    Thu 22 Oct 2020 14:52
    #11

    Tack för alla inlägg och synpunkter, det var bra svar!

Svar på tråden vill skaffa ny familj efter skilsmässa, tips från kvinnor, tack!