• Wed 21 Oct 2020 19:34
    49350 visningar
    1086 svar
    1086
    49350

    Vår letrozol resa- följas åt?

    Hej alla glada!

    Jag fick mens den 13/10 och började äta min första kur letrozol (enkeldos) den 15/10, alltså på min tredje mensdag. Nu har det gått två dagar sen jag tog min sista tablett och jag ska gå på VUL nu på måndag den 26e. Eftersom det är min första kur så är jag väldigt taggad men också nervös. Tycker att jag redan känner lite värk i äggstockarna???? Tänkte ifall det finns fler som äter letrozol som vill följas åt?? Ge varandra lite pepp, stöd och tips? Ingen av mina vänner vet om att jag har pcos och försöker skaffa barn, därför söker jag mig till en grupp som förstår hur jag känner och som inte hade blivit uttråkad när man pratar om detta haha.

  • Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?
  • Tue 3 Nov 2020 06:32
    #33

    Oj nu blev det två inlägg igen hah!

    Fick blinkande smiley igår på clearblue testet på dag 11 men idag är det som.bortblåst o.tom ring. Fattar ingenting - hur tusan kan det försvinna så fort? Har gyntid idag så får väl se vad det visar men känms definitivt inte hoppfullt ????

    Hur går det för er andra?

  • Tue 3 Nov 2020 17:01
    #34

    Hej! Jag hoppar också in i den här tråden! :)

    Jag tog min första letrozole tablett 12/10 och var på vul 27/10 då en äggblåsa växt till sig och var 13 mm. Läkaren trodde då jag skulle ha ägglossning lördag eller söndag, tyvärr fick jag bara negativa tester under helgen men igår kväll fick jag äntligen en glad gubbe!! :D

    Jag är i samma situation att inga vänner vet om min pcos eller att vi försöker skaffa barn så kan va skönt att ha någon att ventilera med här :)

  • Tue 3 Nov 2020 18:54
    #35
    Pcostjejen skrev 2020-11-03 17:01:32 följande:

    Hej! Jag hoppar också in i den här tråden! :)

    Jag tog min första letrozole tablett 12/10 och var på vul 27/10 då en äggblåsa växt till sig och var 13 mm. Läkaren trodde då jag skulle ha ägglossning lördag eller söndag, tyvärr fick jag bara negativa tester under helgen men igår kväll fick jag äntligen en glad gubbe!! :D

    Jag är i samma situation att inga vänner vet om min pcos eller att vi försöker skaffa barn så kan va skönt att ha någon att ventilera med här :)


    Åh vilken lycka att se den där glada gubben haha!! :D Fick du några andra ägglossningssymptom? Känns som att alla får sånt där fertilt sekret och ont i äggstockar, men jag har aldrig fått uppleva det där omtalade sekretet haha...
  • Tue 3 Nov 2020 21:00
    #36

    Jag hade ont i nedre delen av magen under veckan men sen på torsdagen så försvann det, fick aldrig något sekret vad jag märkte av så var så rädd att blåsan hade återbildats! Så lyckan när gubben dök upp var otrolig haha! :D

    Hur går det för dig? När tror du att du har äl?

  • Anonym (Mommo­)
    Wed 4 Nov 2020 06:18
    #37
    fluffan84 skrev 2020-11-03 06:32:00 följande:

    Oj nu blev det två inlägg igen hah!

    Fick blinkande smiley igår på clearblue testet på dag 11 men idag är det som.bortblåst o.tom ring. Fattar ingenting - hur tusan kan det försvinna så fort? Har gyntid idag så får väl se vad det visar men känms definitivt inte hoppfullt ????

    Hur går det för er andra?


    Märkligt.Hur gick det? Såg ni någon äggblåsa?
  • Thu 5 Nov 2020 21:16
    #38
    Pcostjejen skrev 2020-11-03 21:00:09 följande:

    Jag hade ont i nedre delen av magen under veckan men sen på torsdagen så försvann det, fick aldrig något sekret vad jag märkte av så var så rädd att blåsan hade återbildats! Så lyckan när gubben dök upp var otrolig haha! :D

    Hur går det för dig? När tror du att du har äl?


    Jaha okej, ja det är så jobbigt att man egentligen inte vet om blåsan släpper eller tillbakabildas utan att ta blodprov :/ Även fast gyn är tvärsäker på att man kommer ägglossa så vet man ju aldrig egentligen... Jag misstänker att jag ägglossade runt CD 16-17. Jag var på VUL CD 14 och då var det stort fint ägg som skulle släppa när som helst sa gyn, så man får ju hoppas den gjorde det :D Brukar ägglossningstest fungera på dig? De fungerar inte på mig så jag brukar egentligen inte ta såna test eftersom jag bara kommer ge mig själv falska förhoppningar haha.
  • Thu 5 Nov 2020 21:17
    #39
    fluffan84 skrev 2020-11-03 06:32:00 följande:

    Oj nu blev det två inlägg igen hah!

    Fick blinkande smiley igår på clearblue testet på dag 11 men idag är det som.bortblåst o.tom ring. Fattar ingenting - hur tusan kan det försvinna så fort? Har gyntid idag så får väl se vad det visar men känms definitivt inte hoppfullt ????

    Hur går det för er andra?


    Kan blåsan kanske ha tillbakabildats? Hur gick det hos gyn?
  • Sat 7 Nov 2020 02:24
    #40
    Marimardi skrev 2020-11-05 21:16:04 följande:

    Jaha okej, ja det är så jobbigt att man egentligen inte vet om blåsan släpper eller tillbakabildas utan att ta blodprov :/ Även fast gyn är tvärsäker på att man kommer ägglossa så vet man ju aldrig egentligen... Jag misstänker att jag ägglossade runt CD 16-17. Jag var på VUL CD 14 och då var det stort fint ägg som skulle släppa när som helst sa gyn, så man får ju hoppas den gjorde det :D Brukar ägglossningstest fungera på dig? De fungerar inte på mig så jag brukar egentligen inte ta såna test eftersom jag bara kommer ge mig själv falska förhoppningar haha.


    Ja verkligen! Jag ska och ta blodprov på måndag så får vi se vad det visar :)

    Åh vad spännande! Hoppas att det tog sig för er! :D

    Nej det har aldrig fungerat för mig tidigare, men provade nu ändå och det verkade funka som det ska nu med hjälp av letrozolen så är säkert att det inte funkat tidigare för jag aldrig lyckats hitta min ägglossning haha!
  • Sat 7 Nov 2020 17:36
    #41

    Hejsan!

    Jag började med min första letrozol kur den 5/11 och har inbokad vul den 14/11. Vet ni om det är ?helt förbjudet? att ha sex innan man ska på vul?

  • Sat 7 Nov 2020 17:52
    #42
    barnlängtan2021 skrev 2020-11-07 17:36:38 följande:

    Hejsan!

    Jag började med min första letrozol kur den 5/11 och har inbokad vul den 14/11. Vet ni om det är ?helt förbjudet? att ha sex innan man ska på vul?


    Hejsan! Nej det är det inte, dock så kan det ju kanske vara liiite riskfyllt ifall det skulle visa sig på VUL att du har blivit tex överstimulerad och har för många mogna ägg som kan släppa. Men om du är öppen för flerbördsgraviditet så är det ju inga problem då haha :) dock så brukar gyn starkt avråda från att man har sex om man har flera mogna äggblåsor
Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?