• Wed 21 Oct 2020 19:34
    49359 visningar
    1086 svar
    1086
    49359

    Vår letrozol resa- följas åt?

    Hej alla glada!

    Jag fick mens den 13/10 och började äta min första kur letrozol (enkeldos) den 15/10, alltså på min tredje mensdag. Nu har det gått två dagar sen jag tog min sista tablett och jag ska gå på VUL nu på måndag den 26e. Eftersom det är min första kur så är jag väldigt taggad men också nervös. Tycker att jag redan känner lite värk i äggstockarna???? Tänkte ifall det finns fler som äter letrozol som vill följas åt?? Ge varandra lite pepp, stöd och tips? Ingen av mina vänner vet om att jag har pcos och försöker skaffa barn, därför söker jag mig till en grupp som förstår hur jag känner och som inte hade blivit uttråkad när man pratar om detta haha.

  • Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?
  • Sat 7 Nov 2020 17:54
    #43
    Pcostjejen skrev 2020-11-07 02:24:05 följande:

    Ja verkligen! Jag ska och ta blodprov på måndag så får vi se vad det visar :)

    Åh vad spännande! Hoppas att det tog sig för er! :D

    Nej det har aldrig fungerat för mig tidigare, men provade nu ändå och det verkade funka som det ska nu med hjälp av letrozolen så är säkert att det inte funkat tidigare för jag aldrig lyckats hitta min ägglossning haha!


    Men åh okej vad kul! Känns lite tråkigt att man läser att alla blir typ erbjudna blodprov för att se om man faktiskt har ägglossat, men min gyn har inte ens nämnt det???? borde jag kanske ta upp det med henne? Hon var ju säker på att jag skulle ägglossa på VUL men som sagt så vet man ju aldrig, det kan ju tillbakabildas :/
  • Sat 7 Nov 2020 17:55
    #44
    Marimardi skrev 2020-11-07 17:52:01 följande:

    Hejsan! Nej det är det inte, dock så kan det ju kanske vara liiite riskfyllt ifall det skulle visa sig på VUL att du har blivit tex överstimulerad och har för många mogna ägg som kan släppa. Men om du är öppen för flerbördsgraviditet så är det ju inga problem då haha :) dock så brukar gyn starkt avråda från att man har sex om man har flera mogna äggblåsor


    Okej, att få tex tvillingar är inget som skrämmer mig haha. Men vill inte missa själva ägglossningen så vill ju inte börja försent :)
  • Sat 7 Nov 2020 17:55
    #45
    Marimardi skrev 2020-11-07 17:52:01 följande:

    Hejsan! Nej det är det inte, dock så kan det ju kanske vara liiite riskfyllt ifall det skulle visa sig på VUL att du har blivit tex överstimulerad och har för många mogna ägg som kan släppa. Men om du är öppen för flerbördsgraviditet så är det ju inga problem då haha :) dock så brukar gyn starkt avråda från att man har sex om man har flera mogna äggblåsor


    Okej, att få tex tvillingar är inget som skrämmer mig haha. Men vill inte missa själva ägglossningen så vill ju inte börja försent :)
  • Sat 7 Nov 2020 21:54
    #46
    barnlängtan2021 skrev 2020-11-07 17:55:45 följande:

    Okej, att få tex tvillingar är inget som skrämmer mig haha. Men vill inte missa själva ägglossningen så vill ju inte börja försent :)


    Nä förstår det, jag hade också samlag innan vul för att vara på den säkra sidan ;)
  • Sun 8 Nov 2020 01:26
    #47
    Marimardi skrev 2020-11-07 17:54:31 följande:

    Men åh okej vad kul! Känns lite tråkigt att man läser att alla blir typ erbjudna blodprov för att se om man faktiskt har ägglossat, men min gyn har inte ens nämnt det???? borde jag kanske ta upp det med henne? Hon var ju säker på att jag skulle ägglossa på VUL men som sagt så vet man ju aldrig, det kan ju tillbakabildas :/


    Ja men verkligen, skönt att få det svart på vitt att det verkligen har fungerat! Ja jag skulle ta upp det med henne om jag var du, hon borde ju förstå att man vill veta med säkerhet liksom :)
  • Sun 8 Nov 2020 17:31
    #48
    Marimardi skrev 2020-11-05 21:17:07 följande:

    Kan blåsan kanske ha tillbakabildats? Hur gick det hos gyn?


    Ja tyvärr så fungerade letrozol inte alls. Den gjorde bara att min ena ofarliga cysta blev 0,5cm.större. Så nu har vi bokat tid hos en ivf klinik.
  • Anonym (Mommo­)
    Sun 8 Nov 2020 22:25
    #49

    Idag kom mensen, som väntat. Jag känner mig ändå peppad på att köra igång med en ny omgång Letrozol. Nu blir det dubbel dos. Hoppas så att det fungerar denna gång.

  • Mon 9 Nov 2020 18:10
    #50
    fluffan84 skrev 2020-11-08 17:31:41 följande:

    Ja tyvärr så fungerade letrozol inte alls. Den gjorde bara att min ena ofarliga cysta blev 0,5cm.större. Så nu har vi bokat tid hos en ivf klinik.


    Men ååh vad tråkigt!! Bättre lycka med ivf nu då!!<3
  • Mon 9 Nov 2020 18:12
    #51
    Anonym (Mommo) skrev 2020-11-08 22:25:05 följande:

    Idag kom mensen, som väntat. Jag känner mig ändå peppad på att köra igång med en ny omgång Letrozol. Nu blir det dubbel dos. Hoppas så att det fungerar denna gång.


    Jaa man får försöka tänka positivt! Denna gång går det förhoppningsvis bättre! Jag har också känningar i tjejmagen, tror jag kommer få mens imorgon jag också:/

    Btw är det någon av er som vet hur stort ett ägg bör bli för att det ska släppa? Såg på 1177 att gyn hade skrivit att mitt ägg var stort och fint på 17mm, men jag tycker det låter lite? Har hört folk som vars ägg inte släppt förens typ 20...
  • Mon 9 Nov 2020 19:40
    #52
    Marimardi skrev 2020-11-09 18:10:52 följande:

    Men ååh vad tråkigt!! Bättre lycka med ivf nu då!!<3


    Tack!

    Lycka till du med! ????
Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?