• Wed 21 Oct 2020 19:34
    49848 visningar
    1086 svar
    1086
    49848

    Vår letrozol resa- följas åt?

    Hej alla glada!

    Jag fick mens den 13/10 och började äta min första kur letrozol (enkeldos) den 15/10, alltså på min tredje mensdag. Nu har det gått två dagar sen jag tog min sista tablett och jag ska gå på VUL nu på måndag den 26e. Eftersom det är min första kur så är jag väldigt taggad men också nervös. Tycker att jag redan känner lite värk i äggstockarna???? Tänkte ifall det finns fler som äter letrozol som vill följas åt?? Ge varandra lite pepp, stöd och tips? Ingen av mina vänner vet om att jag har pcos och försöker skaffa barn, därför söker jag mig till en grupp som förstår hur jag känner och som inte hade blivit uttråkad när man pratar om detta haha.

  • Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?
  • Anonym (Mommo­)
    Mon 9 Nov 2020 20:20
    #53
    Marimardi skrev 2020-11-09 18:12:15 följande:

    Jaa man får försöka tänka positivt! Denna gång går det förhoppningsvis bättre! Jag har också känningar i tjejmagen, tror jag kommer få mens imorgon jag också:/

    Btw är det någon av er som vet hur stort ett ägg bör bli för att det ska släppa? Såg på 1177 att gyn hade skrivit att mitt ägg var stort och fint på 17mm, men jag tycker det låter lite? Har hört folk som vars ägg inte släppt förens typ 20...


    Minst 20 mm ska äggblåsan bli, har jag fått veta, men inte ovanligt att de blir 22mm, eller ännu större innan de släpper.
  • Tue 10 Nov 2020 16:21
    #54
    Anonym (Mommo) skrev 2020-11-09 20:20:19 följande:

    Minst 20 mm ska äggblåsan bli, har jag fått veta, men inte ovanligt att de blir 22mm, eller ännu större innan de släpper.


    Hmm okej precis som jag misstänkte då. Antingen så har de väl kanske släppt någon/några dagar efter VUL eftersom den växer till sig, eller så har den (vilket jag misstänker) inte släppt
  • Anonym (Mommo­)
    Tue 10 Nov 2020 22:23
    #55
    Marimardi skrev 2020-11-10 16:21:35 följande:

    Hmm okej precis som jag misstänkte då. Antingen så har de väl kanske släppt någon/några dagar efter VUL eftersom den växer till sig, eller så har den (vilket jag misstänker) inte släppt


    Men du får inte hjälp med ägglossningsspruta då? För att försäkra dig om att ägget släpper.
  • Wed 11 Nov 2020 09:37
    #56
    Anonym (Mommo) skrev 2020-11-10 22:23:16 följande:

    Men du får inte hjälp med ägglossningsspruta då? För att försäkra dig om att ägget släpper.


    Nej men ska nog nämna det till gyn nästa gång att jag vill ha en sån spruta om det visar sig att ägget inte släpper. Annars är det ju skitonödigt att jag ens tar letrozol liksom :/
  • Thu 12 Nov 2020 10:51
    #57

    Idag fick jag lite ljusrosa på pappret när jag torkade mig, så ingen graviditet denna gång. Men känns skönt iallafall att jag kan börja på ny kur om några dagar! Hur går det för er?

  • Thu 12 Nov 2020 16:25
    #58
    Marimardi skrev 2020-11-12 10:51:06 följande:

    Idag fick jag lite ljusrosa på pappret när jag torkade mig, så ingen graviditet denna gång. Men känns skönt iallafall att jag kan börja på ny kur om några dagar! Hur går det för er?


    Åh vad tråkigt!!

    Jag har lite molvärk som början på mensvärk så det är säkert mens på gång här också. Tror jag ska ha den till helgen/början av nästa vecka :(
  • Thu 12 Nov 2020 19:13
    #59
    Pcostjejen skrev 2020-11-12 16:25:33 följande:

    Åh vad tråkigt!!

    Jag har lite molvärk som början på mensvärk så det är säkert mens på gång här också. Tror jag ska ha den till helgen/början av nästa vecka :(


    Men åh!! Vi får tänka positivt att vi iallafall får börja nästan direkt på ny kur letrozol
  • Anonym (Mommo­)
    Thu 12 Nov 2020 19:44
    #60
    Marimardi skrev 2020-11-12 10:51:06 följande:

    Idag fick jag lite ljusrosa på pappret när jag torkade mig, så ingen graviditet denna gång. Men känns skönt iallafall att jag kan börja på ny kur om några dagar! Hur går det för er?


    Trist. Hoppas på nästa gång! Och hoppas att du får hjälp med Ovitrelle. Det har jag fått utskrivet den här gången.

    Jag har precis tagit min sista dos ( dubbel dos) letrozol idag. VUL på onsdag för att kolla äggblåsa. Vill så gärna att det ska gå vägen nu.
  • Thu 12 Nov 2020 21:46
    #61
    Anonym (Mommo) skrev 2020-11-12 19:44:02 följande:

    Trist. Hoppas på nästa gång! Och hoppas att du får hjälp med Ovitrelle. Det har jag fått utskrivet den här gången.

    Jag har precis tagit min sista dos ( dubbel dos) letrozol idag. VUL på onsdag för att kolla äggblåsa. Vill så gärna att det ska gå vägen nu.


    Jag funderade lite över det där med ovitrelle, jag tänkte eftersom jag fick mens på cd30 så betyder det ju att jag borde ägglossat den veckan som jag var på vul som gyn sa. Visst är det högst sannolikt att man har ägglossat då eftersom jag fick naturlig mens nu? Eller??

    Vad roligt!! Det kommer nog gå bra! Keep me updated :D
  • Fri 13 Nov 2020 11:07
    #62
    Marimardi skrev 2020-11-12 19:13:32 följande:

    Men åh!! Vi får tänka positivt att vi iallafall får börja nästan direkt på ny kur letrozol


    Ja så är det ju!

    Har börjat få lite blodiga flytningar nu, trots att det bara är 10 dagar sen äl.. försökte att inte ha för höga förväntningar eftersom det bara är första omgången men känner mig ändå besviken :(
Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?