• Wed 21 Oct 2020 19:34
    49895 visningar
    1086 svar
    1086
    49895

    Vår letrozol resa- följas åt?

    Hej alla glada!

    Jag fick mens den 13/10 och började äta min första kur letrozol (enkeldos) den 15/10, alltså på min tredje mensdag. Nu har det gått två dagar sen jag tog min sista tablett och jag ska gå på VUL nu på måndag den 26e. Eftersom det är min första kur så är jag väldigt taggad men också nervös. Tycker att jag redan känner lite värk i äggstockarna???? Tänkte ifall det finns fler som äter letrozol som vill följas åt?? Ge varandra lite pepp, stöd och tips? Ingen av mina vänner vet om att jag har pcos och försöker skaffa barn, därför söker jag mig till en grupp som förstår hur jag känner och som inte hade blivit uttråkad när man pratar om detta haha.

  • Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?
  • Tue 17 Nov 2020 00:04
    #93

    Hej!!

    Imoron är ja på cd 14 !! Exakt 7 dagar sen jag tog sista tabl letrozol singel ( min första kur) ja undrar när visar ägglossningstestet positivt ! Testa igår o idag men d blev inget !!

    Är nån mer i samma sitts

  • Tue 17 Nov 2020 00:44
    #94
    lillet skrev 2020-11-17 00:04:02 följande:

    Hej!!

    Imoron är ja på cd 14 !! Exakt 7 dagar sen jag tog sista tabl letrozol singel ( min första kur) ja undrar när visar ägglossningstestet positivt ! Testa igår o idag men d blev inget !!

    Är nån mer i samma sitts


    Hej!! Blir du inte erbjuden att gå på vaginalt ultraljud så att gyn kan se hur stort ägget är? Tror de flesta äggen släpper runt cd14-18 beroende på hur stora de är. Brukar du känna av när du har ägglossning?
  • Tue 17 Nov 2020 07:15
    #95

    D här är första ggn ja tar letrizol annars känner ja ej spec de gångarna jag haft om jag nu haft har sällan mens !!

    Ja testade sist igår me. Som sagt d va begativt så få se idag som är dag 14 !! Då borde ja se en gladgubbe om ägget släpper snart .. va d gäller vul ja ska försöka få en tid idag få se om ja lyckas komma dit????

  • Anonym (Mommo­)
    Tue 17 Nov 2020 08:51
    #96
    Marimardi skrev 2020-11-16 23:53:01 följande:

    Hur går de för dig? Visst skulle du på VUL på onsdag? Har du några känningar på äl?


    Ja, imorgon är det dags för vul, men känner inte av något än. Drömde att jag var gravid i natt, så hoppas att det är ett gott tecken!
  • Anonym (Mommo­)
    Tue 17 Nov 2020 08:58
    #97
    Marimardi skrev 2020-11-16 23:53:01 följande:

    Hur går de för dig? Visst skulle du på VUL på onsdag? Har du några känningar på äl?


    Hur går det för dig? Visst ska du också på VUL här i dagarna?
  • Tue 17 Nov 2020 09:12
    #98

    Hej!

    Hoppar in i denna tråd också :) Inne på andra dagen med letrozol. Har försökt få syskon i 8 månader utan resultat. Fick dubbelkur direkt - undrar varför?

    Har inte PCO men misstänker själv att mina ägg kanske inte mognar tillräckligt innan ÄL så hoppas detta kan hjälpa.

    Har blivit gravid mhja letrozol en gång tidigare på första kursen, men det slutade i missfall, sedan blev jag spontant gravid med sonen några månader senare. Men har därför lite förhoppningar på att detta ska funka :)

    Så spännande att följa andra också. Vad har ni för bakgrund och varför letrozol? Hur många kurer har ni tagit?

  • Tue 17 Nov 2020 10:32
    #99
    Marimardi skrev 2020-11-16 23:50:05 följande:

    Hur går det? Har du fått mens?


    Japp mensen kom igår eftermiddag äntligen. Så imorgon börjar jag med letrozole, såg dock på vår kliniks hemsida att de minskar ner på all verksamhet där pga att personalen behövs på covidmottagning istället... skulle vara så pissigt om allt blir satt på paus :( de ska ringa i eftermiddag så får vi se vad de säger...
  • Tue 17 Nov 2020 12:31

    Hej !!

    Jag va på VUL imorse (cd14) o d visade sig att ja har ett ägg som är nästan 17 mm stor o slemhinnan är treskicktad på 6 mm.. har nån el har haft samma!!

    Ska ägget o slemhinnan växa parallellt eller d spelar ingen roll??

    Gynläkaren sa att vi kan ha samlag varannan dag o inte bry oss om ägglossningstestet !!

    Är orolig men va kan man göra

  • Tue 17 Nov 2020 12:56
    Anonym (Mommo) skrev 2020-11-17 08:58:20 följande:

    Hur går det för dig? Visst ska du också på VUL här i dagarna?


    Jag försöker ringa dem för att boka tid men deras jävla telefonsvarare säger hela tiden att telefontiderna är fullbokade för dagen och att jag får försöka igen imorgon -.- så får testa ringa imorgon igen då :/
  • Tue 17 Nov 2020 12:58
    +1
    lillet skrev 2020-11-17 12:31:05 följande:

    Hej !!

    Jag va på VUL imorse (cd14) o d visade sig att ja har ett ägg som är nästan 17 mm stor o slemhinnan är treskicktad på 6 mm.. har nån el har haft samma!!

    Ska ägget o slemhinnan växa parallellt eller d spelar ingen roll??

    Gynläkaren sa att vi kan ha samlag varannan dag o inte bry oss om ägglossningstestet !!

    Är orolig men va kan man göra


    Sist jag var på vul så hade jag också 17 mm på cd14 och en fin slemhinna sa hon, hon trodde att ägget skulle släppa någon gång de kommande dagarna den veckan :) Jag hade inte heller litat blint på ägglossningstest faktiskt, hade nog gjort som gyn säger och ha samlag varannan dag :)
Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?