• Wed 21 Oct 2020 19:34
    49349 visningar
    1086 svar
    1086
    49349

    Vår letrozol resa- följas åt?

    Hej alla glada!

    Jag fick mens den 13/10 och började äta min första kur letrozol (enkeldos) den 15/10, alltså på min tredje mensdag. Nu har det gått två dagar sen jag tog min sista tablett och jag ska gå på VUL nu på måndag den 26e. Eftersom det är min första kur så är jag väldigt taggad men också nervös. Tycker att jag redan känner lite värk i äggstockarna???? Tänkte ifall det finns fler som äter letrozol som vill följas åt?? Ge varandra lite pepp, stöd och tips? Ingen av mina vänner vet om att jag har pcos och försöker skaffa barn, därför söker jag mig till en grupp som förstår hur jag känner och som inte hade blivit uttråkad när man pratar om detta haha.

  • Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?
  • Tue 17 Nov 2020 13:02
    33villbligravid skrev 2020-11-17 09:12:33 följande:

    Hej!

    Hoppar in i denna tråd också :) Inne på andra dagen med letrozol. Har försökt få syskon i 8 månader utan resultat. Fick dubbelkur direkt - undrar varför?

    Har inte PCO men misstänker själv att mina ägg kanske inte mognar tillräckligt innan ÄL så hoppas detta kan hjälpa.

    Har blivit gravid mhja letrozol en gång tidigare på första kursen, men det slutade i missfall, sedan blev jag spontant gravid med sonen några månader senare. Men har därför lite förhoppningar på att detta ska funka :)

    Så spännande att följa andra också. Vad har ni för bakgrund och varför letrozol? Hur många kurer har ni tagit?


    Hej!! Hmm konstigt att du fick dubbelkur direkt? Ja det kanske bara är så att dina ägg behöver en liten påputtning med hjälp av letrozol :) Hoppas det går fort för dig isåfall!

    Detta är vårt första barn och jag själv ringde privat klinik och misstänkte pcos, vilket gyn kunde bekräfta efter vul och blodprover. Berättade att vi försökte få barn i 8 månader men ingenting hände trots att vi hade sex 4-5 ggr i veckan, inte ens en liten stegring på äl test, så vi sökte hjälp. Gick igång direkt med letrozol så nu äter jag min andra kur :P
  • Tue 17 Nov 2020 13:05

    Jaha oj då är vi i samma situation!! Vilken Cd är du nu ??

  • Tue 17 Nov 2020 13:05
    Pcostjejen skrev 2020-11-17 10:32:19 följande:

    Japp mensen kom igår eftermiddag äntligen. Så imorgon börjar jag med letrozole, såg dock på vår kliniks hemsida att de minskar ner på all verksamhet där pga att personalen behövs på covidmottagning istället... skulle vara så pissigt om allt blir satt på paus :( de ska ringa i eftermiddag så får vi se vad de säger...


    Okej skönt! Tråkigt om de hade blivit en paus, men personligen är jag ganska ivrig (och dum kanske haha) så själv så hade inte jag tagit risken att vänta flera månader på att försöka få barn enbart pga personalbrist, jag hade nog fortsatt tagit enkelkur eftersom jag vet att det funkar :S Men som sagt så är det ju inget som rekommenderas, men det är ju på eget ansvar
  • Tue 17 Nov 2020 13:13
    Marimardi skrev 2020-11-17 13:05:52 följande:

    Okej skönt! Tråkigt om de hade blivit en paus, men personligen är jag ganska ivrig (och dum kanske haha) så själv så hade inte jag tagit risken att vänta flera månader på att försöka få barn enbart pga personalbrist, jag hade nog fortsatt tagit enkelkur eftersom jag vet att det funkar :S Men som sagt så är det ju inget som rekommenderas, men det är ju på eget ansvar


    Vilken Cd är du på?? Ska du på VUL igen ??
  • Anonym (Mommo­)
    Tue 17 Nov 2020 14:18
    Marimardi skrev 2020-11-17 13:05:52 följande:

    Okej skönt! Tråkigt om de hade blivit en paus, men personligen är jag ganska ivrig (och dum kanske haha) så själv så hade inte jag tagit risken att vänta flera månader på att försöka få barn enbart pga personalbrist, jag hade nog fortsatt tagit enkelkur eftersom jag vet att det funkar :S Men som sagt så är det ju inget som rekommenderas, men det är ju på eget ansvar


    Nej, man är inte direkt sugen på att vänta. Jag fick nästan panik när kliniken ringde och sa att min gynekolog är sjuk och att jag eventuellt behöver vänta på nästa cykel. Som tur är blev jag inbokad hos en annan gynekolog.

    Jag är dessutom 38, så jag har åldern emot mig.
  • Tue 17 Nov 2020 15:38
    Marimardi skrev 2020-11-17 13:05:52 följande:

    Okej skönt! Tråkigt om de hade blivit en paus, men personligen är jag ganska ivrig (och dum kanske haha) så själv så hade inte jag tagit risken att vänta flera månader på att försöka få barn enbart pga personalbrist, jag hade nog fortsatt tagit enkelkur eftersom jag vet att det funkar :S Men som sagt så är det ju inget som rekommenderas, men det är ju på eget ansvar


    Haha ja så kände jag också! Men som tur var så fortsätter de med all behandling förutom vissa ivf och där är vi ju inte än, så det känns bra! :) hur går det för dig?
  • Tue 17 Nov 2020 16:59
    lillet skrev 2020-11-17 13:05:37 följande:

    Jaha oj då är vi i samma situation!! Vilken Cd är du nu ??


    Nu är jag inne i min andra kur, just nu cd 6. Men på min förra kur så hade jag exakt samma som dig
  • Tue 17 Nov 2020 17:01
    Anonym (Mommo) skrev 2020-11-17 14:18:11 följande:

    Nej, man är inte direkt sugen på att vänta. Jag fick nästan panik när kliniken ringde och sa att min gynekolog är sjuk och att jag eventuellt behöver vänta på nästa cykel. Som tur är blev jag inbokad hos en annan gynekolog.

    Jag är dessutom 38, så jag har åldern emot mig.


    Ja men gud de förstår jag, i din sits hade jag inte skjutit upp en enda minut haha
  • Tue 17 Nov 2020 17:02
    Pcostjejen skrev 2020-11-17 15:38:38 följande:

    Haha ja så kände jag också! Men som tur var så fortsätter de med all behandling förutom vissa ivf och där är vi ju inte än, så det känns bra! :) hur går det för dig?


    Vilken tur! Vi får hoppas att ingen av oss behöver hamna på ivf :/ det går bra för mig, ska ta min sista tablett imorgon och sen ska jag försöka få tag i kliniken och boka tid för VUL :)
  • Tue 17 Nov 2020 17:20
    Marimardi skrev 2020-11-17 17:01:41 följande:

    Ja men gud de förstår jag, i din sits hade jag inte skjutit upp en enda minut haha


    Marimardi skrev 2020-11-17 16:59:56 följande:

    Nu är jag inne i min andra kur, just nu cd 6. Men på min förra kur så hade jag exakt samma som dig


    Va händer med dig förra ggn ?? Vad gick fel ??
Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?