• Wed 21 Oct 2020 19:34
    49370 visningar
    1086 svar
    1086
    49370

    Vår letrozol resa- följas åt?

    Hej alla glada!

    Jag fick mens den 13/10 och började äta min första kur letrozol (enkeldos) den 15/10, alltså på min tredje mensdag. Nu har det gått två dagar sen jag tog min sista tablett och jag ska gå på VUL nu på måndag den 26e. Eftersom det är min första kur så är jag väldigt taggad men också nervös. Tycker att jag redan känner lite värk i äggstockarna???? Tänkte ifall det finns fler som äter letrozol som vill följas åt?? Ge varandra lite pepp, stöd och tips? Ingen av mina vänner vet om att jag har pcos och försöker skaffa barn, därför söker jag mig till en grupp som förstår hur jag känner och som inte hade blivit uttråkad när man pratar om detta haha.

  • Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?
  • Anonym (Reed9­1)
    Fri 19 Feb 2021 22:10

    Tänker på dig barnlängtan2021, jag är så ledsen för din skull... och vad jobbigt för dig att du ska måsta vänta så länge med att börja om med letrozol. Men det är ju bra att du du är igång med allt nu iallafall. Hade du inte fått diagnosen tidigare, alltså pcos? Jag tänkte, vad sa dom före var orsaken till att du inte fick egen ägglossning?

    Min mens har äntligen kommit tillbaka nu så börjar om på dubbelkur letrozol idag. Har de förra kurerna testat med ägglossningstickor men ska nog försöka vara mer cool denna omgång och ta det som det kommer. Får se hur det går haha. Grattis till er som plussar förresten i tråden <3

  • Sat 20 Feb 2021 05:42
    Anonym (Reed91) skrev 2021-02-19 22:10:05 följande:

    Tänker på dig barnlängtan2021, jag är så ledsen för din skull... och vad jobbigt för dig att du ska måsta vänta så länge med att börja om med letrozol. Men det är ju bra att du du är igång med allt nu iallafall. Hade du inte fått diagnosen tidigare, alltså pcos? Jag tänkte, vad sa dom före var orsaken till att du inte fick egen ägglossning?

    Min mens har äntligen kommit tillbaka nu så börjar om på dubbelkur letrozol idag. Har de förra kurerna testat med ägglossningstickor men ska nog försöka vara mer cool denna omgång och ta det som det kommer. Får se hur det går haha. Grattis till er som plussar förresten i tråden <3


    Är mest chockad över att inte cytotec behövdes för att starta igång det. Har snålat med smärtstillande för jag har tänkt att det här bara är början.

    Nej de har bara sagt att jag inte har någon ägglossningen men inte fått själva diagnosen. Har ju anat själv efter massa googlingar.

    Lycka till med letrozolen denna gång! <3
  • Anonym (St92e­)
    Sun 21 Feb 2021 10:40

    Hej!

    Jag börjar med letrozol om ett par dagar. Första gången för oss då vi är oförklarligt barnlösa.

    Vet ni om letrozol gör er slemhinna tunnare eller tjockare?

    Jag har haft lite problem med tunn slemhinna sedan vår medicinska abort för 1 år sedan.

  • Anonym (Mommo­)
    Sun 21 Feb 2021 19:30
    Anonym (St92e) skrev 2021-02-21 10:40:04 följande:

    Hej!

    Jag börjar med letrozol om ett par dagar. Första gången för oss då vi är oförklarligt barnlösa.

    Vet ni om letrozol gör er slemhinna tunnare eller tjockare?

    Jag har haft lite problem med tunn slemhinna sedan vår medicinska abort för 1 år sedan.


    Jag fick även Lutinus (progesteron) utskrivet, för att bygga upp slemhinnan och hjälpa ägget att fästa. Har inte hört om Letrozol skulle påverka slemhinnan på något sätt.
  • Anonym (M)
    Sun 21 Feb 2021 21:05
    Anonym (Mommo) skrev 2021-02-21 19:30:59 följande:

    Jag fick även Lutinus (progesteron) utskrivet, för att bygga upp slemhinnan och hjälpa ägget att fästa. Har inte hört om Letrozol skulle påverka slemhinnan på något sätt.


    Fick du lutinus att ha efter äl? Tänkte om de är progesteron kan de väl förhindra äl om tar de innan äl?
  • Anonym (Mommo­)
    Sun 21 Feb 2021 23:02
    Anonym (M) skrev 2021-02-21 21:05:41 följande:

    Fick du lutinus att ha efter äl? Tänkte om de är progesteron kan de väl förhindra äl om tar de innan äl?


    Efter. Jag tog en ägglossningsspruta och började med Lutinus ett dygn senare.
  • Mon 22 Feb 2021 11:55
    Anonym (St92e) skrev 2021-02-21 10:40:04 följande:

    Hej!

    Jag börjar med letrozol om ett par dagar. Första gången för oss då vi är oförklarligt barnlösa.

    Vet ni om letrozol gör er slemhinna tunnare eller tjockare?

    Jag har haft lite problem med tunn slemhinna sedan vår medicinska abort för 1 år sedan.


    Hej! Jag åt letrozol enkelkur men jag frågade gyn om jag kunde få dubbelkur istället för jag visste inte om ägget släppte, men hon sa att det kommer påverka slemhinnan så jag tror att den gör den tjockare. Är inte helt 100% dock.
  • Wed 24 Feb 2021 14:13
    barnlängtan2021 skrev 2021-02-20 05:42:20 följande:

    Är mest chockad över att inte cytotec behövdes för att starta igång det. Har snålat med smärtstillande för jag har tänkt att det här bara är början.

    Nej de har bara sagt att jag inte har någon ägglossningen men inte fått själva diagnosen. Har ju anat själv efter massa googlingar.

    Lycka till med letrozolen denna gång! <3


    Hur går det för dig med alltihop? :) mår du ok?
  • Wed 24 Feb 2021 21:05
    Sprallan skrev 2021-02-24 14:13:34 följande:

    Hur går det för dig med alltihop? :) mår du ok?


    Blöder fortfarande men känns som allt kom ut under fredagnatt/lördagmorgon. Är inne på dag 6 med blödningar nu, så väntar bara på att jag ska sluta blöda så jag kan ta ett nytt gravtest och se om det är negativt och få en tid för återbesök.
  • Wed 24 Feb 2021 22:04
    barnlängtan2021 skrev 2021-02-24 21:05:33 följande:

    Blöder fortfarande men känns som allt kom ut under fredagnatt/lördagmorgon. Är inne på dag 6 med blödningar nu, så väntar bara på att jag ska sluta blöda så jag kan ta ett nytt gravtest och se om det är negativt och få en tid för återbesök.


    Skönt! Om de värsta smärtorna släppt och du blöder mer vanligt borde du snart ha blött klart. Håller tummarna att det ser bra ut när du tar test samt på efterkontrollen så allt är ute <3
Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?