• Marimardi

    Vår letrozol resa- följas åt?

    Hej alla glada!

    Jag fick mens den 13/10 och började äta min första kur letrozol (enkeldos) den 15/10, alltså på min tredje mensdag. Nu har det gått två dagar sen jag tog min sista tablett och jag ska gå på VUL nu på måndag den 26e. Eftersom det är min första kur så är jag väldigt taggad men också nervös. Tycker att jag redan känner lite värk i äggstockarna???? Tänkte ifall det finns fler som äter letrozol som vill följas åt?? Ge varandra lite pepp, stöd och tips? Ingen av mina vänner vet om att jag har pcos och försöker skaffa barn, därför söker jag mig till en grupp som förstår hur jag känner och som inte hade blivit uttråkad när man pratar om detta haha.

  • Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?
  • AnnaTl94
    Sprallan skrev 2021-03-31 09:32:07 följande:

    1000 tack! Vissa dagar känner jag mig helt lugn och vissa dagar så är jag säker på att det kommer gå åt skogen. Att småblöda lite till o från hela tiden är sjukt påfrestande, man hade velat ha ett ultraljud i veckan för o kunna kika in o se att allt är bra :) utöver svullna bröst och svullen mage känner jag mig inte särskilt gravid, nästan så man önskar man spytt osv så vet man iaf att där är nått där inne som lever och påverkar kroppen ;)

    Exakt tre veckor kvar till KUB idag, får försöka hålla ut och hoppas att tiden går fort tills dess :)

    Då börjar du snart med dubbel dos nu? :)


    Tar primolut-nor nu och ska troligen börja med dubbeldos letrozol nästa vecka, så nu går man och längtar tills nästa vecka och håller tummarna att dubbeldos fungerar :) längtar så efter bara att få chansen till att bli gravid eftersom det känns så hopplöst att ?försöka? när de typ inte finns nån chans... men snart hoppas vi det är vår tur och de kan bli en liten 2022 bebis :)

    Håller tummarna att kub:en ser bra ut, nästa vecka för er om jag förstod rätt?
  • AnnaTl94
    AnnaTl94 skrev 2021-04-07 22:34:43 följande:

    Tar primolut-nor nu och ska troligen börja med dubbeldos letrozol nästa vecka, så nu går man och längtar tills nästa vecka och håller tummarna att dubbeldos fungerar :) längtar så efter bara att få chansen till att bli gravid eftersom det känns så hopplöst att ?försöka? när de typ inte finns nån chans... men snart hoppas vi det är vår tur och de kan bli en liten 2022 bebis :)

    Håller tummarna att kub:en ser bra ut, nästa vecka för er om jag förstod rätt?


    Två veckor skulle jag ju skriva.. :)
  • Sprallan
    AnnaTl94 skrev 2021-04-07 23:10:38 följande:

    Två veckor skulle jag ju skriva.. :)


    Så spännande! Hoppar de ska funka för dig med :)

    Ja precis, om två veckor är det dags :) hoppas att allt ser bra ut och att lillens hjärta fortf tickar på, med tanke på MA i december är ju det skräcken.

    Och får man sen vara lite ego så hoppas jag ju verkligen att hematomet är borta också så jag kan få börja vara fysiskt aktiv, det vore en bonus eftersom jag känner mig pigg och kry i övrigt och gärna hade varit aktiv. Inte blött nått nu på 6 dagar så peppar peppar så bör det gå åt rätt håll :)
  • AnnaTl94
    Sprallan skrev 2021-04-08 15:42:14 följande:

    Så spännande! Hoppar de ska funka för dig med :)

    Ja precis, om två veckor är det dags :) hoppas att allt ser bra ut och att lillens hjärta fortf tickar på, med tanke på MA i december är ju det skräcken.

    Och får man sen vara lite ego så hoppas jag ju verkligen att hematomet är borta också så jag kan få börja vara fysiskt aktiv, det vore en bonus eftersom jag känner mig pigg och kry i övrigt och gärna hade varit aktiv. Inte blött nått nu på 6 dagar så peppar peppar så bör det gå åt rätt håll :)


    Vad skönt att du slutat blöda, det känns ju ändå positivt :) tycker inte alls de är ego att sakna att vara aktiv framförallt när det är nått man mår bra av, tycker själv om att vara aktiv och det är något jag tycker hjälper ens mående och jobbiga tankar, så har viss förståelse att de måste vara tufft att hålla sig stilla :/ sen gör man ju såklart allt för att den lilla ska klara sig :)
  • Marimardi
    Sprallan skrev 2021-04-07 18:33:28 följande:

    Hur går det för dig Marimardi, har du fått nån tid för tidigt ultraljud/KUB? :) jag har fått tid om ett par veckor. Tiden går ju i snigelfart.. var hos MVC igår och tog blodproverna iaf, men vilken tristess när jag inte får va fysiskt aktiv! Hur mår du? :)


    Det går bra för mig tror jag! Jag ska på kub den 13 april och så kommer jag vara i vecka 12+6, så nästa tisdag :) Är nervös och orolig över att jag fått MA eller nåt, jag känner knappt växtvärk (har dock nästan aldrig känt av det förutom lite i början av grav), och mina symtom är typ samma men jag är inte lika trött längre men jag känner fortfarande av mycket hunger. Min aptit börjar bli bättre :) nu vill jag bara se lilla livet och att den mår bra där inne.

    Hur mår du? Får du fortfarande inte vara fysiskt aktiv? Gud ja man tycker tiden går så sakta, man vill typ bara att det ska bli vecka 20 nu så att man kan berätta för resten av världen hehe:)
  • Sprallan
    Marimardi skrev 2021-04-08 22:15:42 följande:

    Det går bra för mig tror jag! Jag ska på kub den 13 april och så kommer jag vara i vecka 12+6, så nästa tisdag :) Är nervös och orolig över att jag fått MA eller nåt, jag känner knappt växtvärk (har dock nästan aldrig känt av det förutom lite i början av grav), och mina symtom är typ samma men jag är inte lika trött längre men jag känner fortfarande av mycket hunger. Min aptit börjar bli bättre :) nu vill jag bara se lilla livet och att den mår bra där inne.

    Hur mår du? Får du fortfarande inte vara fysiskt aktiv? Gud ja man tycker tiden går så sakta, man vill typ bara att det ska bli vecka 20 nu så att man kan berätta för resten av världen hehe:)


    Åh vad spännande!! Inte ens en vecka kvar nu ju :) jag känner samma, mår hur bra som helst utöver svullna bröst och trög mage, tröttheten är bättre och illamåendet borta så jag går också i de där dumma MA tankarna. Det kommer säkert gå toppen för dig :)<3 hur länge sen är det sen du var på ultraljud sist?

    Förstår att du längtar efter att få se lillen, skönt det blir helg, då går oftast dagarna liiite snabbare tycker iaf jag. Uppdatera hur det gått, är så spännande!

    Jag är exakt en vecka efter dig, jag ska göra mitt KUB onsdagen den 21/4 och då är jag i 12+4.

    Ja, fortf träningsförbud :( vilket gör att tiden går ÄNNU saktare haha. Inte blött nu på en hel vecka så hoppas att det är ett gott tecken och håller tummarna massor för att hematomet är borta till KUB och att de då kanske kan ge mig nya rekommendationer. Men vågar inte hoppas för mycket, viktigast är såklart att lilla pyret lever och frodas :) men fy vad jag längtar efter att få vara aktiv!

    Ja eller hur, man vill bara tiden ska gå lite snabbt nu i början! Har lovat mig själv att jag ska försöka slappna av och börja njuta om allt ser bra ut på KUB :)

    Har du berättat för någon alls ännu? Vi har berättat för mina föräldrar och min bror o hans fru. Vi kände att det var skönast med tanke på alla komplikationer och även MA i dec som de inte vetat om. Så nu kan vi vara öppna och slippa hålla allt inne om det nu inte skulle gå bra. Sambons föräldrar får nog veta efter KUB om allt ser bra ut, vi är inte lika nära med dom så sambon kände att vi gott kunde avvakta lite med att berätta för dom :)
  • Marimardi
    Sprallan skrev 2021-04-09 09:41:30 följande:

    Åh vad spännande!! Inte ens en vecka kvar nu ju :) jag känner samma, mår hur bra som helst utöver svullna bröst och trög mage, tröttheten är bättre och illamåendet borta så jag går också i de där dumma MA tankarna. Det kommer säkert gå toppen för dig :)<3 hur länge sen är det sen du var på ultraljud sist?

    Förstår att du längtar efter att få se lillen, skönt det blir helg, då går oftast dagarna liiite snabbare tycker iaf jag. Uppdatera hur det gått, är så spännande!

    Jag är exakt en vecka efter dig, jag ska göra mitt KUB onsdagen den 21/4 och då är jag i 12+4.

    Ja, fortf träningsförbud :( vilket gör att tiden går ÄNNU saktare haha. Inte blött nu på en hel vecka så hoppas att det är ett gott tecken och håller tummarna massor för att hematomet är borta till KUB och att de då kanske kan ge mig nya rekommendationer. Men vågar inte hoppas för mycket, viktigast är såklart att lilla pyret lever och frodas :) men fy vad jag längtar efter att få vara aktiv!

    Ja eller hur, man vill bara tiden ska gå lite snabbt nu i början! Har lovat mig själv att jag ska försöka slappna av och börja njuta om allt ser bra ut på KUB :)

    Har du berättat för någon alls ännu? Vi har berättat för mina föräldrar och min bror o hans fru. Vi kände att det var skönast med tanke på alla komplikationer och även MA i dec som de inte vetat om. Så nu kan vi vara öppna och slippa hålla allt inne om det nu inte skulle gå bra. Sambons föräldrar får nog veta efter KUB om allt ser bra ut, vi är inte lika nära med dom så sambon kände att vi gott kunde avvakta lite med att berätta för dom :)


    Men vad skönt att du också mår bra! Jag var på ultraljud senast i vecka 8 så typ 4 veckor sen.

    Jaa det är jättekul att vi är så många som blivit gravida ungefär samtidigt, då kan vi hålla varandra uppdaterade hela tiden :D Dåliga tankar har nog alla, vi får väl bara hoppas att allting ser bra ut på KUB och att vi kanske kan börja slappna av lite mer snart :) Ska bli spännande och se ifall man kan ana könet redan nu på KUB

    Det är ju skitbra att blödningen har slutat! Jag tror du kommer få komma igång snart igen, ser ingen anledning till varför du inte skulle få det ;) Vi har berättat till nästan alla nära, typ min familj och sambons familj och några vänner också, men tänker inte berätta för resten av omvärlden förens kanske vecka 20.
  • Sprallan

    MA igen konstaterades för mig idag. Pallar snart inte längre. Denna gången får jag dessutom inte hjälp av min privata läkare då fostret är så stort (11+3) utan remmiterats till gynakuten. Livet suger just nu, andra MA på 5 månader.

  • barnlängtan2021
    Sprallan skrev 2021-04-13 15:45:39 följande:

    MA igen konstaterades för mig idag. Pallar snart inte längre. Denna gången får jag dessutom inte hjälp av min privata läkare då fostret är så stort (11+3) utan remmiterats till gynakuten. Livet suger just nu, andra MA på 5 månader.


    Nej men stackare! Jag lider verkligen med dig <3
  • Anonym (Mommo)
    Sprallan skrev 2021-04-13 15:45:39 följande:

    MA igen konstaterades för mig idag. Pallar snart inte längre. Denna gången får jag dessutom inte hjälp av min privata läkare då fostret är så stort (11+3) utan remmiterats till gynakuten. Livet suger just nu, andra MA på 5 månader.


    Nej! Så tungt för dig. Du kommer att kämpa dig igenom det här också. Styrkekramar till dig
Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?