• Wed 21 Oct 2020 22:18
    1621 visningar
    7 svar
    7
    1621

    IVF Danmark 2020

    Hej!

    Ni som valt en dansk fertilitetsklinik i år och eventuellt framöver, hur fungerar det men in- och utförsel i Danmark relaterat till Covid-19?

    Vi har vill gärna satsa på Vitanova men har frågat dem flera gånger hur det ligger till utan att få något svar... man måste ju veta innan man påbörjar behandlingen.

  • Svar på tråden IVF Danmark 2020
  • Wed 21 Oct 2020 23:10
    #1

    Hej!

    Jag har inte gjort IVF i Danmark utan insemination. Jag fick intyg från kliniken att jag genomför fertilitetsbehandlingar och att jag därför får komma in i landet. Behövde inte visa dessa dokument dock. Jag ringde även danska polisen som sa att det är bra att ta med pass om jag ska köra över gränsen samt dokumentet då.

    Går på trianglen i Hellerup (rekommenderas, bra statistik!).

  • Tue 16 Feb 2021 21:36
    #4

    Någon som vet ifall man kan åka in till Danmark? Eller behövs covid test o visas i gränsen ? Eller borde man avvakta att göra ivf just nu ?????

  • Tue 16 Feb 2021 22:35
    #5
    Editanna skrev 2021-02-16 21:36:42 följande:

    Någon som vet ifall man kan åka in till Danmark? Eller behövs covid test o visas i gränsen ? Eller borde man avvakta att göra ivf just nu ?????


    Tekniskt sett går det att resa till Danmark. Men som jag förstår informationen så förutom att visa upp negativt test för att alls få komma in i landet kräver danska myndigheter också att man isolerar sig i tio dagar. Så jag vet inte om det skulle vara praktiskt möjligt för de flesta att resa till Danmark

    Källa: coronasmitte.dk/raad-og-regler/emner/rejser-til-eller-via-danmark/lovkrav-ved-indrejse/krav-om-test-og-isolation-ved-indrejse
  • Sun 21 Feb 2021 12:51
    #6

    Hej !
    Jag har precis gjort ivf på storkklinik i Köpenhamn.
    Det går absolut att åka till Danmark, men det är lite krångligare ...
    Du får ett gränsbrev av din klinik att visa upp vid gränskontrollen .
    ( ett papper som visar att du är under behandling i Danmark. )

    Sen behöver du ha ett negativt covid test. Jag brukade hoppa av vid triangel stationen i Malmö på vägen ner och göra ett. Det  får inte vara äldre än 24 timmar. På antigen-testet har du resultat på typ en kvart. Lite dyrt och krångligt,
    De kräver inte att man isolerar sig .

  • Sun 21 Feb 2021 12:53
    #7
    Editanna skrev 2021-02-16 21:36:42 följande:

    Någon som vet ifall man kan åka in till Danmark? Eller behövs covid test o visas i gränsen ? Eller borde man avvakta att göra ivf just nu ?????


    Svaret ovan är till dig Glad
Svar på tråden IVF Danmark 2020