• Fri 23 Oct 2020 21:59
    7925 visningar
    342 svar
    342
    7925

    Vi som försöker bli gravida!

    Tänkte starta en tråd för oss som försöker bli gravida!

    Jag är 31 år gammal och har en pojk som är 1 1/2 år. Fick missfall i somras och har sedan dess försökt få barn på nytt. Jag skall få min mens om 6 dagar men har känt lite molande värk sen efter ägglossningen och håller tummarna för att vi är gravida och att allt skall gå bra denna gången.

    Hur går det för er andra och har ni några symptom?

    Vill gärna följa eran resa med.

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!
  • Sat 24 Oct 2020 20:12
    #1

    Puffar

  • Sat 24 Oct 2020 20:13
    #2

    ***

  • Sun 25 Oct 2020 10:44
    #3

    Hejsan!

    Jag och min man har börjat försöka. Dock så är det skitsvårt att veta när jag ska testa då jag inte fått tillbaka mensen efter sonen än. Han blir snart 8 månader. Jag kämpar på för att sluta amma då jag vet att just amning kan göra att det dröjer innan man får mensen. Optimalt hade ju så klart varit om jag blev gravid på första ÄL så slipper jag mensen helt men det svåra är just när man ska testa sig. Hade som mensvärk i 2 dagar för en månad sedan så testade mig då och för en vecka sedan men de va negativa. Hoppas på plus snart

  • Sun 25 Oct 2020 11:18
    #4
    Bacon89 skrev 2020-10-25 10:44:33 följande:

    Hejsan!

    Jag och min man har börjat försöka. Dock så är det skitsvårt att veta när jag ska testa då jag inte fått tillbaka mensen efter sonen än. Han blir snart 8 månader. Jag kämpar på för att sluta amma då jag vet att just amning kan göra att det dröjer innan man får mensen. Optimalt hade ju så klart varit om jag blev gravid på första ÄL så slipper jag mensen helt men det svåra är just när man ska testa sig. Hade som mensvärk i 2 dagar för en månad sedan så testade mig då och för en vecka sedan men de va negativa. Hoppas på plus snart


    Förstår att det är svårt. Jag fick faktiskt min mens trots amning tillbaka den när min var 6 månader. Har du koll på när du har din ägglossning då? Annars finns stickor som kan hjälpa dig.

    Jag hoppas jag är gravid nu men samtidigt så skall jag få mensen om 4 dagar och det kan lika gärna vara mensvärk jag har. Jag blev gravid direkt med både så detta är lite frustrerande..
  • Sun 25 Oct 2020 12:59
    #5

    Hej,

    Hoppar in, detta är andra försöket för mig och sambon. Vårt första barn. Har BiM den 6/11. För mig är det lite tidigt med symptom men har haft ont i magen sen ägglossning och det är inte så vanligt för mig, så håller tummarna ??.

    Hoppas för ett plus för er, har du tänkt testa tidigt med sånt känsligt test? ??

  • Sun 25 Oct 2020 13:14
    #6
    Ellyss skrev 2020-10-25 12:59:22 följande:

    Hej,

    Hoppar in, detta är andra försöket för mig och sambon. Vårt första barn. Har BiM den 6/11. För mig är det lite tidigt med symptom men har haft ont i magen sen ägglossning och det är inte så vanligt för mig, så håller tummarna ??.

    Hoppas för ett plus för er, har du tänkt testa tidigt med sånt känsligt test? ??


    Åh vad kul vi håller tummarna och hoppas på ett plus för er! Nej jag kommer nog avvakta för vill inte bli besviken igen känner jag. Skall du ta ett?
  • Sun 25 Oct 2020 13:18
    #7

    Hej!

    Jag hänger gärna på.

    30 år, son på 8 år sen tidigare. Första försöket nu med min nuvarande.

    Är på äl+9. BIM lite osäkert då jag har allt från 25-30 dagar oftast men enligt Natural Cycles är jag på BIM-4. Testade negativt igår med cb early.

    Har molvärk blandat med något som känns som träningsvärk (när du gjort många sit-ups) i nedre delen av magen hur jag än sitter sen i onsdags ungefär. Får små stunder med illamående men släpper snabbt. Blir trött tidigt på kvällarna. Men ja, så fort man ser ett minus tappar man hoppet lite grann.. (även om allt för tidigt att testa egentligen)

  • Sun 25 Oct 2020 14:08
    #8
    Astriidlind skrev 2020-10-25 11:18:54 följande:

    Förstår att det är svårt. Jag fick faktiskt min mens trots amning tillbaka den när min var 6 månader. Har du koll på när du har din ägglossning då? Annars finns stickor som kan hjälpa dig.

    Jag hoppas jag är gravid nu men samtidigt så skall jag få mensen om 4 dagar och det kan lika gärna vara mensvärk jag har. Jag blev gravid direkt med både så detta är lite frustrerande..


    Jag har inte tänkt använda några sånna stickor nej. Har rätt så bra koll i vanliga fall på min cykel. Vi tänker väl lite att det blir när det blir och även om vi försöker aktivt så ligger vi inte var och varannan dag, lite halvsvårt ibland med sonen också.

    Kul med flera! Hoppas vi kan plussa tillsammans.
  • Sun 25 Oct 2020 20:22
    #9
    WickedyWitch skrev 2020-10-25 13:18:22 följande:

    Hej!

    Jag hänger gärna på.

    30 år, son på 8 år sen tidigare. Första försöket nu med min nuvarande.

    Är på äl+9. BIM lite osäkert då jag har allt från 25-30 dagar oftast men enligt Natural Cycles är jag på BIM-4. Testade negativt igår med cb early.

    Har molvärk blandat med något som känns som träningsvärk (när du gjort många sit-ups) i nedre delen av magen hur jag än sitter sen i onsdags ungefär. Får små stunder med illamående men släpper snabbt. Blir trött tidigt på kvällarna. Men ja, så fort man ser ett minus tappar man hoppet lite grann.. (även om allt för tidigt att testa egentligen)


    Det låter som att du har symptom på det. Vi håller tummarna. Håll ut några dagar till och testa igen.
  • Mon 26 Oct 2020 10:36
    #10
    Astriidlind skrev 2020-10-25 20:22:39 följande:

    Det låter som att du har symptom på det. Vi håller tummarna. Håll ut några dagar till och testa igen.


    Börjar förlora hoppet ändå. Sist jag var gravid hade jag flytningar i överflöd. Kollade av lite i morse och på fingret (sorry för för mkt info) var det vita, tjocka, kletigt sekret. Lite åt det torra hållet. Var inte alls så sist :/ men molvärk håller i sig. ÄL+10 idag. Plussade såhär tidigt sist men väldigt svagt.
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!