• Anonym (Edgar­)
    Sun 25 Oct 2020 02:49
    3155 visningar
    102 svar
    102
    3155

    Måste man skämmas för att man vill ha ett sexliv?

    Det känns iaf så. Jag tycker sex är en viktig del av förhållandet, kittet som håller ihop det. Sambon verkar inte se det så. Vi har sex sällan, flera månader isär. När det väl sker är det alltid på hennes initiativ. Om jag försöker samma sak visar hon väldigt tydligt att hon inte är intresserad, nästan som om en främling skulle ta i henne. Hon knuffar bort mig. Försökt prata om det men det leder aldrig till nåt. Hon undviker det och leder in samtalet på nåt annat. Hon har hintat om att hon inte ser sex som så viktigt och verkar inte förstå varför det är viktigt för mig.

    Att känna sig avvisad hela tiden tär på självförtroendet och även MIN lust att vara nära henne. Vi är båda överens om att ett dåligt förhållande leder till ett dåligt sexliv. Men hon anser inte att ett dåligt sexliv ska leda till ett dåligt förhållande. Det känns faktiskt som att eftersom HON inte har ett problem med sexlivet så har inte VI det heller.

    Försökte resonera genom att fråga henne hur hon skulle känna om JAG inte gav det som HON värdesätter - kramar och pussar. Men enligt henne är det inte samma sak. Och om jag inte är så sugen på kramar någon kväll och helst bara vill sova märker jag att hon kan bli väldigt stött och kort i tonen. Det är helt ok för henne att avvisa mina närmanden men det är inte ok när jag gör det.

  • Svar på tråden Måste man skämmas för att man vill ha ett sexliv?
  • Anonym (S)
    Sun 25 Oct 2020 04:57
    #1

    Jag förstår inte rubriken. Det verkar ju som att ni både har olika behov och o,ika åsikter i frågan - men skämmas? Har hon hånat dig pch dina åsikter på något sätt eller vad menar du med det?

  • Anonym (Been there)
    Sun 25 Oct 2020 06:09
    #2

    Du ska inte skämmas. Men ni pratar på olika frekvenser och detta är klassiskt. Du fokuserar på sexet. Det är det som ger dig alla möjliga härliga känslor, närhet, kärlek osv. För många kvinnor är det precis tvärtom, det är alla andra känslor ?runt omkring? som skapar lust.

    Läs gärna artikeln: kurera.se/hans-mebius/2015/02/06/varfor-kvinnor-lamnar-mannen-de-alskar/

    Det finns inte mycket som är mer avtändande än en man som tigger om sex.

    Få människor är asexuella. Älskar man någon och de ?ser? en med allt vad det innebär så skapar det lust. Du vill väl veta att din partner inte bara ställer upp för att du vill det? Fundera då på vad som väcker hennes lust. Det är vanligen saker som har väldigt lite med sex att göra. Att du lyssnar, att du hjälper till så att hon blir mindre stressad. Ta ut henne på date.

    I den här tråden kommer du säkerligen få en massa råd om att lämna din partner eller skaffa en kk. Det är inte lösningen. Det är inte ens fel. Felen ligger ÄVEN hos dig.

    Jag tror alla djupare relationer kräver mycket arbete, förr eller senare.

    Om ni inte kan hitta en bra kompromiss tycker jag ni ska söka familjerådgivning.

    Har det alltid varit så här? Vad kan du göra för att väcka hennes lust. Jag tycker artikeln är bra. Testa de råd som finns där, se om de funkar. Bryt av vardagen med att börja dejta din Partner och ge henne all uppmärksamhet och överraska i vardagen. Sedan ev familjerådgivning men fokusera mindre på sexet, fokusera på att du behöver närhet och känna dig älskad och åtrådd. Visa känslor, inte bara att du är kåt.

  • Anonym (Been there)
    Sun 25 Oct 2020 06:09
    #3

    Du ska inte skämmas. Men ni pratar på olika frekvenser och detta är klassiskt. Du fokuserar på sexet. Det är det som ger dig alla möjliga härliga känslor, närhet, kärlek osv. För många kvinnor är det precis tvärtom, det är alla andra känslor ?runt omkring? som skapar lust.

    Läs gärna artikeln: kurera.se/hans-mebius/2015/02/06/varfor-kvinnor-lamnar-mannen-de-alskar/

    Det finns inte mycket som är mer avtändande än en man som tigger om sex.

    Få människor är asexuella. Älskar man någon och de ?ser? en med allt vad det innebär så skapar det lust. Du vill väl veta att din partner inte bara ställer upp för att du vill det? Fundera då på vad som väcker hennes lust. Det är vanligen saker som har väldigt lite med sex att göra. Att du lyssnar, att du hjälper till så att hon blir mindre stressad. Ta ut henne på date.

    I den här tråden kommer du säkerligen få en massa råd om att lämna din partner eller skaffa en kk. Det är inte lösningen. Det är inte ens fel. Felen ligger ÄVEN hos dig.

    Jag tror alla djupare relationer kräver mycket arbete, förr eller senare.

    Om ni inte kan hitta en bra kompromiss tycker jag ni ska söka familjerådgivning.

    Har det alltid varit så här? Vad kan du göra för att väcka hennes lust. Jag tycker artikeln är bra. Testa de råd som finns där, se om de funkar. Bryt av vardagen med att börja dejta din Partner och ge henne all uppmärksamhet och överraska i vardagen. Sedan ev familjerådgivning men fokusera mindre på sexet, fokusera på att du behöver närhet och känna dig älskad och åtrådd. Visa känslor, inte bara att du är kåt.

  • Anonym (Gå)
    Sun 25 Oct 2020 09:03
    #4
    -1

    Du får väl bestämma dig för om du kan leva enligt dessa premisser. Så många som klagar över samma sak här inne.tröttsamt och läsa om och om igen.

    Antingen gillar hon inte sex alls, eller så gillar hon inte sex med dig, eller så har hon en obalans i hormonerna eller så har hon tappat känslorna för dig.

  • Anonym (?)
    Sun 25 Oct 2020 09:37
    #5

    Har ni alltid haft det så här? Om inte, när började sexlivet försämras?

  • Anonym (Edgar­) Trådstartaren
    Sun 25 Oct 2020 14:53
    #6
    Anonym (Gå) skrev 2020-10-25 09:03:54 följande:

    Du får väl bestämma dig för om du kan leva enligt dessa premisser. Så många som klagar över samma sak här inne.tröttsamt och läsa om och om igen.

    Antingen gillar hon inte sex alls, eller så gillar hon inte sex med dig, eller så har hon en obalans i hormonerna eller så har hon tappat känslorna för dig.


    I så fall ljuger hon för mig.
  • Anonym (Edgar­) Trådstartaren
    Sun 25 Oct 2020 14:55
    #7
    Anonym (?) skrev 2020-10-25 09:37:03 följande:

    Har ni alltid haft det så här? Om inte, när började sexlivet försämras?


    När vi dejtade var det helt ok. Lagom mycket och intimt. Kärleksfullt och snuskigt om vartannat. När vi flyttade ihop gick det snabbt neråt.

    Det sägs att man ska kommunicera men hur gör man när den ena inte vill prata om det?
  • Anonym (Edgar­) Trådstartaren
    Sun 25 Oct 2020 14:58
    #8
    Anonym (S) skrev 2020-10-25 04:57:21 följande:

    Jag förstår inte rubriken. Det verkar ju som att ni både har olika behov och o,ika åsikter i frågan - men skämmas? Har hon hånat dig pch dina åsikter på något sätt eller vad menar du med det?


    Ja, det har hon faktiskt. Hon kan också skämta om att hon är sugen eller "här kunde man ha sex". Hon kan även göra saker på mig som hon vet att jag går igång på men sedan sluta tvärt och sen bli sur för att jag försöker besvara vad jag trodde var en invit.

    Hon får mig att känna mig som en kåtbock som bara vill ha sex.
  • Anonym (Edgar­) Trådstartaren
    Sun 25 Oct 2020 15:06
    #9
    Anonym (Been there) skrev 2020-10-25 06:09:40 följande:

    Du ska inte skämmas. Men ni pratar på olika frekvenser och detta är klassiskt. Du fokuserar på sexet. Det är det som ger dig alla möjliga härliga känslor, närhet, kärlek osv. För många kvinnor är det precis tvärtom, det är alla andra känslor ?runt omkring? som skapar lust.

    Läs gärna artikeln: kurera.se/hans-mebius/2015/02/06/varfor-kvinnor-lamnar-mannen-de-alskar/

    Det finns inte mycket som är mer avtändande än en man som tigger om sex.

    Få människor är asexuella. Älskar man någon och de ?ser? en med allt vad det innebär så skapar det lust. Du vill väl veta att din partner inte bara ställer upp för att du vill det? Fundera då på vad som väcker hennes lust. Det är vanligen saker som har väldigt lite med sex att göra. Att du lyssnar, att du hjälper till så att hon blir mindre stressad. Ta ut henne på date.

    I den här tråden kommer du säkerligen få en massa råd om att lämna din partner eller skaffa en kk. Det är inte lösningen. Det är inte ens fel. Felen ligger ÄVEN hos dig.

    Jag tror alla djupare relationer kräver mycket arbete, förr eller senare.

    Om ni inte kan hitta en bra kompromiss tycker jag ni ska söka familjerådgivning.

    Har det alltid varit så här? Vad kan du göra för att väcka hennes lust. Jag tycker artikeln är bra. Testa de råd som finns där, se om de funkar. Bryt av vardagen med att börja dejta din Partner och ge henne all uppmärksamhet och överraska i vardagen. Sedan ev familjerådgivning men fokusera mindre på sexet, fokusera på att du behöver närhet och känna dig älskad och åtrådd. Visa känslor, inte bara att du är kåt.


    Fast om hon inte ljuger för mig så gör jag allt rätt i relationen. Hon säger ofta vilken tur hon har som träffade mig.

    Var går gränsen mellan tiggande och försöka prata om ett relationsproblem? För henne är det tjat oavsett hur ofta jag nämner detta. Det kan ha gått två månader utan minsta sexuella antydan och det räknas ändå som tjat om jag tar upp det. Hon vill helt enkelt inte prata om det alls.

    Vi har försökt olika saker. Ibland på hennes initiativ, men mest på mitt. Vi gör väldigt mycket som inte relateras till sex.

    Hon har även vid flera tillfällen sagt att ikväll "ska vi ha sex, det lovar jag för jag vill". När jag uttryck min skepsis har hon sagt att jag ska vara lugn, vi SKA ha sex. Men när det sen kommer till kritan är hon lika ointresserad som tidigare. Detta har hänt flera gånger.

    Det verkar kort sagt som sex med mig är något hon vill undvika till varje pris.


  • Anonym (Nope)
    Sun 25 Oct 2020 15:30
    #10

    När ni har sex, hur är det då? Får hon orgasm?

Svar på tråden Måste man skämmas för att man vill ha ett sexliv?