• Anonym (osäker)

    Resa i Sverige på höstlovet eller inte?

    Jag har arbetat hemifrån hela våren och hösten. Bokade denna resa till Dalarna i samråd med mina dotter i somras då smittspridningen gått ner men nu börjar den ju gå upp igen. Är allmänt nojig för covid och tycker det kan kännas obehagligt. Hotellet är ett spa-hotell och självklart middag och frukost osv. 

    Självklart vil man ju utnyttja bad och spa, det var ju tanken med resan
    .
    Hur sjutton ska man resonera nu. Jag är som sagt inte orolig att smitta andra då jag knappt är bland folk. Men på detta hotell kommer det vara öppet för både vuxna och barn på spadelen där jag kommer vilja vara. 

    Hur resonerar ni? Dottern har längtat att göra något kul och jag behöver komma hemifrån. Men är det värt det? 

  • Svar på tråden Resa i Sverige på höstlovet eller inte?
  • Milame10

    Vi ställde in vår resa, det var ingen viktig tripp ändå. Men jag känner att det är lika bra att inte risker att sitta för nära andra på hotellfrukost osv. Vi får ha roligt hemma det här höstlovet.

  • Anonym (Anonym)

    Absolut ingen spa-resa till hotell just nu! Antalet fall stiger oroväckande snabbt igen och man vill knappast bidra till den spridningen, eller bli sjuk själv.

  • Anonym (osäker)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-10-26 09:50:25 följande:

    Absolut ingen spa-resa till hotell just nu! Antalet fall stiger oroväckande snabbt igen och man vill knappast bidra till den spridningen, eller bli sjuk själv.


    Nej det är så jag känner också, men vårt resesällskap tycker inte alls att det känns obehagligt. Jag tror dock inte att jag kommer kunna slappna av i jaccuzzi, det känns ju som en riktig smitthärd att vara inne i ett varmt våtutrymme, där lär ju viruset trivas tänker jag...
  • Anonym (osäker)
    Milame10 skrev 2020-10-26 09:49:08 följande:

    Vi ställde in vår resa, det var ingen viktig tripp ändå. Men jag känner att det är lika bra att inte risker att sitta för nära andra på hotellfrukost osv. Vi får ha roligt hemma det här höstlovet.


    Ja självklart kan man ha det roligt i närområdet. Det är mest svårt att ändra planer som man bokat. Framförallt för dotterns skull.
Svar på tråden Resa i Sverige på höstlovet eller inte?