• Anonym (Maja)
    Sun 25 Oct 2020 17:33
    3880 visningar
    218 svar
    218
    3880

    Hur lever ni nu när corona sprids mer igen?

    Jag började slappna av i somras och efter eftersom smittan gick ner men har nu börjat undvika gym och simhallar igen pga spridningen. Hade funderat på att resa i höst, främst inom Sverige dock men vet inte hur jag ska göra. 


    Bor i Stockholm och att smittas här ikanske är större risk än i andra delar av Sverige. Men det kanske är jag som för smittan med mig dit då istället.

    Hur resonerar ni? Snannar ni hemma mer? Går ni på gym? Avstår ni resor inom Sverige? Äter ni mer hemma än på restaurang osv? 

  • Svar på tråden Hur lever ni nu när corona sprids mer igen?
  • Anonym (Nonin­e)
    Sun 25 Oct 2020 17:36
    #1
    +1

    Jag lever precis som vanligt, dvs som jag gjorde före corona och det har jag gjort hela tiden. 

  • Anonym (Vanli­gt)
    Sun 25 Oct 2020 17:37
    #2

    Lever som vanligt. Bor på landet och här är det få sjuka. Känner ingen faktiskt. Är ytterst sällan hemifrån, Har nästan aldrig folk hemma vanligtvis heller. Stockholm skulle jag däremot inte vilja besöka öht i dessa coronatider. Tvekar tom att besöka vår närmaste större stad ( där var vi inte ofta förr heller iofs) utan håller oss till närmsta lilla stad. 

  • Anonym (-)
    Sun 25 Oct 2020 17:38
    #3

    Har levt på som vanligt hela tiden och kommer att fortsätta att leva på som vanligt.

  • Anonym (Hm)
    Sun 25 Oct 2020 17:39
    #4

    Är mest hemma men det var vi innan pandemin också.

  • Anonym (-)
    Sun 25 Oct 2020 17:40
    #5

    Reser som vanligt, jobbar som vanligt, är på aktiviteter som vanligt, träffar vänner som vanligt.

  • Sun 25 Oct 2020 17:47
    #6

    Jag levde likadant i somras som i våras, och nu när det blivit höst, så lever jag fortfarande likadant. Inga onödiga resor, håller ett lagomt avstånd, inga direkta fritidsaktiviteter.

  • Anonym (Julfu­nderin­gar)
    Sun 25 Oct 2020 17:49
    #7

    Jag orkar inte så mycket mer än att jobba ändå, så förutom att jag blir mer stressad över folk som tränger sig på mig på jobbet är det ingen större skillnad. Dock har jag börjat fundera över jul. Min sambo och jag har våra familjer några timmar bort och i normala fall köper vi tågbiljetter vid den här tiden på året, men nu känns det som att det kan vara en dålig idé att ge sig ut och resa i vinter.

  • Sun 25 Oct 2020 17:50
    #8

    Vi lever ett betydligt mindre socialt liv nu än innan Corona. Inte så stor skillnad i somras, mer än att jag kände mig bekväm med något mer butiksbesök odyl än tidigare. Främsta anledningen till att vi är väldigt mycket mindre sociala är dock att vi har små barn, och umgås mycket med barnfamiljer. Då man inte vill träffa någon med förkylning blir det betydligt svårare att umgås med andra, och svårt att planera in något.

  • Sun 25 Oct 2020 17:57
    #9

    Inga gym, inga simhallar, ingen bio och liknande. Undviker kollektivtrafik i den mån det är rimligt (åker kommunalt till jobbet ibland), promenerar eller kör bil annars. Inga resor, betydligt mindre socialt umgänge. Ätit ute några gånger, på ställen med glest med gäster. 

  • Anonym (samma­)
    Sun 25 Oct 2020 18:00
    #10
    Anonym (Nonine) skrev 2020-10-25 17:36:59 följande:

    Jag lever precis som vanligt, dvs som jag gjorde före corona och det har jag gjort hela tiden. 


    Samma här.
Svar på tråden Hur lever ni nu när corona sprids mer igen?