• Anonym (simma­ren)
    Mon 26 Oct 2020 17:53
    257 visningar
    23 svar
    23
    257

    Badhus i coronatider?

    Smittrisk eller lugnt? 
    En del säger att kloret dödar bakterierna och det är lugnt. Andra säger att värmen och vattnet som kombination är en risk då viruset trivs i varmt och vått. 

    Ska man avstå simhallarna nu? Även tider då det är mindre folk? 


     

  • Svar på tråden Badhus i coronatider?
  • Anonym (Sara)
    Mon 26 Oct 2020 18:01
    #1

    Varför fokuserar du bara på vattnet och Corona? Det finns ju även luft där eller?

  • Anonym (Jaa)
    Mon 26 Oct 2020 18:07
    #2
    -1 +1

    Ja vi går på badhus och lever som vanligt annars också. Risk att smittas, ja det finns risker med allt.


    Risken att bli svårt sjuk i Covid som icke riskgrupp är väldigt liten. Jag kör bil också trots risken för trafikolyckor.


    Virus går inte att stoppa eller utrota, 


    Länken förklarar mitt val www.skrivunder.com/ror_inte_min_frihet

  • Anonym (simma­ren) Trådstartaren
    Mon 26 Oct 2020 18:11
    #3
    Anonym (Sara) skrev 2020-10-26 18:01:38 följande:

    Varför fokuserar du bara på vattnet och Corona? Det finns ju även luft där eller?


    Jo tänker också på luften,inte bara vattnet, tänker att det kanske är värre där pga att det snoras och spottas mer än i t.ex. en mataffär. Att det stänks vatten och att det är varmare i luften pga ångor från t.ex. bubbelpool.
  • Anonym (simma­ren) Trådstartaren
    Mon 26 Oct 2020 19:05
    #4
    Anonym (Jaa) skrev 2020-10-26 18:07:48 följande:

    Ja vi går på badhus och lever som vanligt annars också. Risk att smittas, ja det finns risker med allt.


    Risken att bli svårt sjuk i Covid som icke riskgrupp är väldigt liten. Jag kör bil också trots risken för trafikolyckor.


    Virus går inte att stoppa eller utrota, 


    Länken förklarar mitt val www.skrivunder.com/ror_inte_min_frihet


    Ok håller inte riktigt med. Jag tycker man kan få ha lite "tråkigt" en period för att inte smittan ska spridas, och för att inte utsätta sig själv heller för onödig smitta. Ingen vet ju hur det slår. Många unga friska har ju också blivit allvarligt sjuka. 
  • Anonym (Jaa)
    Mon 26 Oct 2020 19:30
    #5
    -1 +1
    Anonym (simmaren) skrev 2020-10-26 19:05:49 följande:
    Ok håller inte riktigt med. Jag tycker man kan få ha lite "tråkigt" en period för att inte smittan ska spridas, och för att inte utsätta sig själv heller för onödig smitta. Ingen vet ju hur det slår. Många unga friska har ju också blivit allvarligt sjuka. 

    Tråkigt en period? Tror du viruset förevinner inom 1-2 år, det kommer det inte att göra. Restriktionerna tar också liv" På sikt långt fler än Covid19. 


    "Vi klarar oss utan nöjen och resor" Det handlar  faktiskt om människors arbete och försörjning. 


    www.nrc.se/perspektiv/2020/om-inte-viruset-tar-livet-av-oss-riskerar-vi-att-do-av-svalt/
    www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/samtalen-till-sj%C3%A4lvmordslinjen-%C3%B6kar-under-corona-1.28592463

    www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/12-miljoner-barn-kan-ha-d%C3%B6tt-av-restriktionerna-13293884

  • Anonym (simma­ren) Trådstartaren
    Tue 27 Oct 2020 12:02
    #6
    -1
    Nej jag avstår badhus, såg en epidemiolog/expert på tv, Björn Olsen tror jag det var som sa att just badhus borde stängas i coronatider. Bastu var verkligen inte bra. 
  • Anonym (elin)
    Tue 27 Oct 2020 12:53
    #7
    +1

    Höll de öppet i april utan att vi fått rapporter om att de är stora smittohärdar och farliga så kan de hålla öppet nu med. Sedan väljer man själv vilka risker man vill ta. Och rent krasst så tar du långt mycket större risker vareviga dag utan att ens tänka på det. 

  • Anonym (elin)
    Tue 27 Oct 2020 12:54
    #8
    +2
    Anonym (simmaren) skrev 2020-10-27 12:02:29 följande:
    Nej jag avstår badhus, såg en epidemiolog/expert på tv, Björn Olsen tror jag det var som sa att just badhus borde stängas i coronatider. Bastu var verkligen inte bra. 
    Den hysterikern som haft fel om det mesta....
  • Tue 27 Oct 2020 12:57
    #9

    Undvek i våras men har återupptagit nu. Börjar känna större risker i att bli inaktiv.

  • Anonym (simma­ren) Trådstartaren
    Tue 27 Oct 2020 13:45
    #10
    Jemp skrev 2020-10-27 12:57:29 följande:

    Undvek i våras men har återupptagit nu. Börjar känna större risker i att bli inaktiv.


    Det håller jag med om, men badhus  - när det är mycket folk och rörigt, som t.ex. äventyrsbad undviker jag helst nu.

    Motionssimma tider när det är ganska tomt tycker jag är ok. 
Svar på tråden Badhus i coronatider?