• Anonym (Simma­re)
    Wed 28 Oct 2020 15:07
    733 visningar
    7 svar
    7
    733

    Kan gynekologen se spermier?

    Som rubriken lyder... kan gynekolog vid undersökning (vanlig och/eller VUL) se spermier i slidan om de är några dagar gamla?

    Förstår ju att man kan se något om man har sex och sen direkt blir undersökt (varför man nu skulle vilja det) men om det är några dagar sedan? Kan de se något då eller är det bara allmänt blandat med annat sekret?

    Någon som vet? Funderar lite på vad de egentligen kan se där nere...

  • Svar på tråden Kan gynekologen se spermier?
  • Anonym (Nää)
    Wed 28 Oct 2020 15:29
    #1

    Dom är ju så mikroskopiskt små så det enda dom kan se är ju sekret, sen vad för sekret är nog svårt att skilja på. Om spermierna är några dagar gamla och du inte tvättat dig innan ser dom nog bara gammalt intorkat frasigt sekret.

  • Anonym (Nää)
    Wed 28 Oct 2020 15:30
    #2

    Oj, skrev lite snabbt. Inuti blandas det ju bara upp med ditt egna sekret, menar jag.

  • Anonym (Pytte­små)
    Wed 28 Oct 2020 15:45
    #3

    Även om du hade haft samlag timmen innan hade en gynläkare inte kunnat se själva spermierna. De är mikroskopiskt små. Sperman däremot. Några dagar gammalt är allt borta- det rinner ut- eller absorberat eller hopblandat. 

  • Anonym (gyn.s­sk)
    Wed 28 Oct 2020 15:57
    #4
    -1

    Dom känner lukten av spermier! Tro mig!

  • Anonym (Simma­re) Trådstartaren
    Wed 28 Oct 2020 15:59
    #5

    Aha, tack. Pinsamt att fråga, känner mig så himla okunnig, men tack ni som svarat ändå trots en banal fråga.

  • Wed 28 Oct 2020 16:02
    #6

    Lite road av frågan, jag tänker att gynekologer känner till att människor oftast gillar att ha sex, både tjejer o killar :)

  • Anonym (Simma­re) Trådstartaren
    Wed 28 Oct 2020 16:13
    #7
    Bananrepubliken skrev 2020-10-28 16:02:56 följande:

    Lite road av frågan, jag tänker att gynekologer känner till att människor oftast gillar att ha sex, både tjejer o killar :)


    Så är det väl :) Men man kanske ändå vill veta vad de kan se när de tittar där inne liksom. Skäms absolut inte för det, men det vore ju bra att ha lite mer koll på vad de vet om ens sexaktivitet när de tittar ;).
Svar på tråden Kan gynekologen se spermier?