• Wed 4 Nov 2020 11:47
    4507 visningar
    652 svar
    +2
    652
    4507

    BIM December 2020-Första barnet

    Hej!

    Startar denna grupp för oss som försöker till ett plus med första barnet:).

    Jag hoppas att ni vill hänga med mig här i december gruppen! Men hoppas även att det blir våran sista:D

    Håller tummarna och så kör vi nu tjejer! <3

  • Svar på tråden BIM December 2020-Första barnet
  • Sandan­s
    Wed 4 Nov 2020 13:11
    #1

    Hej.

    Hoppar in här direkt från November tråden. BIM beräknad till 3/12. Kan komma att ändras då jag inväntar mens imorgon så beroende på om den är punktlig eller inte :) första barnet, andra seriösa försöket, har kört ?händer det så händer det? metoden sedan i våras. Kul att följas åt! Måtte det bli plus denna gången :)

  • Wed 4 Nov 2020 13:30
    #2
    Sandans skrev 2020-11-04 13:11:10 följande:

    Hej.

    Hoppar in här direkt från November tråden. BIM beräknad till 3/12. Kan komma att ändras då jag inväntar mens imorgon så beroende på om den är punktlig eller inte :) första barnet, andra seriösa försöket, har kört ?händer det så händer det? metoden sedan i våras. Kul att följas åt! Måtte det bli plus denna gången :)


    Jag nu tusan ska det bli ett plus för oss! Jag är inne på omgång 8. Så börjar bli lite slitsamt!

    Välkommen! :)
  • Wed 4 Nov 2020 13:33
    #3

    Jag gör en lista så är det lättare att följas åt. Fyll gärna på:)

    BIM:

    1/12 EMKR, 32 år

    3/12 Sandans

  • Wed 4 Nov 2020 16:15
    #4

    Jag hoppar in här ocksâ! Har haft ägglossning i dagarna men har tyvärr inte lyckats fâ till det sâ mycket som vi önskat pga jobbresor, sâ chansen finns visserligen till ett + i November (beräknad BIM i mitten av November men chansen är ytterst liten... Sâ ny BIM i December är beräknad den 16/12. Heja heja!

  • Wed 4 Nov 2020 16:16
    #5

    BIM:

    1/12 EMKR, 32 år

    3/12 Sandans

    16/12 Geranium, 34 år

  • Wed 4 Nov 2020 22:59
    #6

    29år, blir 3 försöket denna månad för oss. Troligen bim runt 5/12 (dessutom min födelsedag). Har oregelbundna cykler efter att jag slutat med p-piller i slutet på Maj som jag använt under 16år men vi har lyckats träffa ÄL 2 gånger men utan plus. Men det kommer väl någongång får mam hoppas ????

  • Thu 5 Nov 2020 14:45
    #7

    Hej alla!

    Hållt mig borta från FL till och från. Hoppar in i december tråden nu då mensen kom igår..

    Har tappat räkningen på alla försök, över ett år. Gjort utredning och dom hittar inget avvikande på varken mig eller sambo så vi ska försöka i 4-6 månader till innan det blir ivf. Ska faktiskt prova på akupunktur denna månad och se om det har någon effekt.

  • Thu 5 Nov 2020 14:53
    #8
    Jojjo87 skrev 2020-11-05 14:45:23 följande:

    Hej alla!

    Hållt mig borta från FL till och från. Hoppar in i december tråden nu då mensen kom igår..

    Har tappat räkningen på alla försök, över ett år. Gjort utredning och dom hittar inget avvikande på varken mig eller sambo så vi ska försöka i 4-6 månader till innan det blir ivf. Ska faktiskt prova på akupunktur denna månad och se om det har någon effekt.[

    [quote=80749127][quote-nick]Jojjo87 skrev 2020-11-05 14:45:23 följande:[/quote-nick]Hej alla!

    Hållt mig borta från FL till och från. Hoppar in i december tråden nu då mensen kom igår..

    Har tappat räkningen på alla försök, över ett år. Gjort utredning och dom hittar inget avvikande på varken mig eller sambo så vi ska försöka i 4-6 månader till innan det blir ivf. Ska faktiskt prova på akupunktur denna månad och se om det har någon effekt.


    Hej!

    Känner igen ditt smeknamn :) välkommen!

    Får man fråga hur utredningen gick till för er? Jag och min sambo har bokad tid nu i november. Är både nervös och förväntansfull.
  • Thu 5 Nov 2020 15:31
    #9
    EMKR skrev 2020-11-05 14:53:10 följande:

    Hej!

    Känner igen ditt smeknamn :) välkommen!

    Får man fråga hur utredningen gick till för er? Jag och min sambo har bokad tid nu i november. Är både nervös och förväntansfull.


    Ja jag har ju hängt här i snart 1,5 år så kanske svår att missa då haha

    Första besöket vi var på så fick min sambo lämna ett spermaprov och jag fick göra en undersökning. Redan samma dag fick vi svar på spermaprovet som det inte va något fel på. och att döma av gynundersökningen så fanns det inget avvikande men vi bestämde då att vi bokar in för en spolning av äggledarna.

    Jag hade redan ca 2 månader innan besöket valt att bekosta blodprov för sköldkörteln och det fanns inget avvikande där heller. Fick lämna blodprov för att kolla hur det låg till med mitt amh - antal ägg. Och det va inte heller något konstigt med det. Spolningen gick också bra, hade bra flöde i båda äggledarna. Så domen just nu är ofrivilligt barnlösa utan några fel. Känner mig lite mer harmonisk på något konstigt sätt efter utredningen, självklart frustrerande när det inte blir något men känner att stressen jag bar på innan försvann.

    Vart ska ni påbörja eran utredning? :) det kommer att gå bra ska du se. Jag va jätte nervös innan men efter första mötet så kände jag mig så lättad. Hur länge har ni försökt?
  • Sandan­s
    Fri 6 Nov 2020 16:25
    #10
    EMKR skrev 2020-11-04 13:30:23 följande:

    Jag nu tusan ska det bli ett plus för oss! Jag är inne på omgång 8. Så börjar bli lite slitsamt!

    Välkommen! :)


    Tack. Ja vi får hoppas på det :) Vi är ju på seriösa försöket nr två men 7:e försöket totalt. Jag har ju använt äl tester lite till och från hela tiden och vi har ju prickat äl nästintill varje månad men kanske bara en gång eller dagen innan eller dylikt och inte tänkt så mycket mer på det. Men ingenting har hänt. Så förra månaden bestämde vi förr för ett riktigt seriöst försök. Jag började läsa här inne, läste på om äl tester, tempade, vitaminer, symtom. Ja allt som internet har att erbjuda. Vi låg på speciella tider medan äl var, innan och efter osv. Jag byggde undermedvetet upp en enorm press. Så nu när grav testerna var negativa så bröt jag ihop fullständigt. Grät i 2 dagar och varit nedstämd i två dagar till utöver det. Det var inte såhär vi hade tänkt oss att det skulle gå till. Vi båda ville att detta skulle bli en fin gemensam sak. Istället knäckte det mig totalt. Jag har aldrig varit gravid, varför har ingenting råkat hända osv. Så efter många tårar och ett par kämpiga dagar så bestämde vi oss för en paus. Min cykel är någorlunda regelbunden så jag raderade alla appar, packade undan äl tester. Grav tester och temp. Har inte varit här inne alls som jag brukar och så tar vi det härifrån. Nu ska vi ligga oftare min fertila vecka (hela veckan) nu i november och december så får vi se om vi(jag) orkar ta nya tag nästa år. Utöver det är mensen sen. Säkert för att jag stressat de sista dagarna eller för att jg kanske inte ens ägglossade denna månaden (vilket hade varit lite komiskt med tanke på min reaktion:)) Nu inväntar jag hur som helst mensen, ett bättre mående och hoppas att alla som längtar får ett plus!
Svar på tråden BIM December 2020-Första barnet