• Fri 6 Nov 2020 06:32
    5291 visningar
    28 svar
    28
    5291

    Ni som ätit letrozol

    Hallå!

    Jag är en nybörjare på letrozol.

    Jag har avslutat en enkelkur med letrozol och va på UL i måndags dag 13 & hade ett ägg

    på 14mm. Skulle börja testa med älstickor i onsdags men har fortfarande inte fått

    stegring (dag 17 idag) är det kört då? Ska på kontroll på måndag igen om jag inte fått utslag på tetsen. Någon som fått sen stegring eller är det som dag kört, att det inte kommer släppa?

  • Svar på tråden Ni som ätit letrozol
  • Fri 6 Nov 2020 08:37
    #1

    Hej! Jag testade letrozole en omgång (har egen äl) och min ägglossning blev en vecka sen. Brukar få stegring cd16 men med letrozole fick jag det cd21. Fick ägglossning och tog inte letrozole nästkommande månad, då hände samma sak. Nu är jag tillbaka helt utan letrozole och har normal stegring runt cd16/17.

  • Fri 6 Nov 2020 09:08
    #2

    Tack för svar! Då finns lite hopp iaf. ???? Har ingen egen äl efter att jag slutade med ppiller

    för ett år sedan. Skulle kännas så tråkigt om man inte ens får en chans att bli gravid pga det inte ägget lossnar.

  • Fri 6 Nov 2020 15:37
    #3
    elsasbebis skrev 2020-11-06 09:08:49 följande:

    Tack för svar! Då finns lite hopp iaf. ???? Har ingen egen äl efter att jag slutade med ppiller

    för ett år sedan. Skulle kännas så tråkigt om man inte ens får en chans att bli gravid pga det inte ägget lossnar.


    Absolut finns det hopp! Dina folliklar växer och det är ett bra tecken. Funkar inte enkeldosen så får du säkert dubbeldos eller trippeldos. Har du fått ovitrelle också?
  • Tue 10 Nov 2020 19:32
    #4

    Nä har inte fått ovitrelle men skulle få det om det inte funkade. Ska till BM på fredag för har fortfarande inte stegrat på testen. Så antagligen blev det ingen äl denna omgång. Har ett IVF barn så sprutor är jag proffs på ????

  • Tue 10 Nov 2020 20:22
    #5

    Vad använder du för ägglossningstest? Jag är i samma situation som dig. Slutade med p-piller i oktober förra året och efter det inte fått igång min ägglossning. Jag har ätit letrozol enkeldos nu. Köpte denna gång ägglossningtest från clearblue då de är så svåra att tolka annars. Och lyckades då få en glad gubbe på CD13. Men man vet ju inte säkert om man får ägglossning ändå. Jag ska kolla progesteron CD23 så kan de se om jag haft ägglossning eller inte. Har du haft några symtom på ägglossning?

  • Wed 11 Nov 2020 19:36
    #6
    Rebb92 skrev 2020-11-10 20:22:48 följande:

    Vad använder du för ägglossningstest? Jag är i samma situation som dig. Slutade med p-piller i oktober förra året och efter det inte fått igång min ägglossning. Jag har ätit letrozol enkeldos nu. Köpte denna gång ägglossningtest från clearblue då de är så svåra att tolka annars. Och lyckades då få en glad gubbe på CD13. Men man vet ju inte säkert om man får ägglossning ändå. Jag ska kolla progesteron CD23 så kan de se om jag haft ägglossning eller inte. Har du haft några symtom på ägglossning?


    J

    ag har kört med testlagret. Litar inte helt 100 på dom så vi har haft sex ändå. Har haft lite älflytninhat och ont i magen men så kan jag ha ändå ibland. + att det va så längesen jag hade äl på riktigt då jag ätit ppiller sen mitt sista barn som är 5. Men kan man se om man ägglossning eller om det bara "spruckit " ? Jag är på dag 22 så antar att det är kört.
  • Sat 14 Nov 2020 20:43
    #7

    Hej. Jag har också ätit min första kur letrozol och ska på vul på måndag. Slutade med mina ppiller för nästan 1,5 år sen. Igår och idag har jag haft lite som ilningar till och från, så hoppas att jag har ett ägg..

  • Sun 15 Nov 2020 08:05
    #8
    barnlängtan2021 skrev 2020-11-14 20:43:26 följande:

    Hej. Jag har också ätit min första kur letrozol och ska på vul på måndag. Slutade med mina ppiller för nästan 1,5 år sen. Igår och idag har jag haft lite som ilningar till och från, så hoppas att jag har ett ägg..


    Lycka till! Håller tummarna. Jag får svar på måndag pm jag haft nån öl, fick ta ett progesteron blodprov. Hafe vätska bakom livmodern vilket brukar va ett tecken på att äl skett Men fått negativt svart på alla ältest. Haft ont i magen hela helgen & mått illa & yrsel. Väntar spänt på svar
  • Sun 15 Nov 2020 13:05
    #9
    elsasbebis skrev 2020-11-15 08:05:59 följande:

    Lycka till! Håller tummarna. Jag får svar på måndag pm jag haft nån öl, fick ta ett progesteron blodprov. Hafe vätska bakom livmodern vilket brukar va ett tecken på att äl skett Men fått negativt svart på alla ältest. Haft ont i magen hela helgen & mått illa & yrsel. Väntar spänt på svar


    Spännande! Håller tummarna för dig!
  • Sun 15 Nov 2020 17:55
    #10
    barnlängtan2021 skrev 2020-11-15 13:05:59 följande:

    Spännande! Håller tummarna för dig!


    Kom gärna med en uppföljning efter ditt besök om du vill dela med dig.
Svar på tråden Ni som ätit letrozol