• Fri 6 Nov 2020 08:08
    1314 visningar
    7 svar
    7
    1314

    Överaktivt immunförsvar

    Jag misstänker att jag kan ha överaktivt immunförsvar då jag inte lyckats behålla någon av mina graviditeter.Någon som vet vart man kan göra ett sådant test? Jag bor i Göteborg, fick tips om ett ställe i Sthlm men hade underlättat om det fanns någon mottagning som ligger närmare. Någon som lyckats behålla en graviditet endast med Prednisolon?

  • Svar på tråden Överaktivt immunförsvar
  • Fri 6 Nov 2020 08:17
    #1

    Hur många missfall har du haft?

  • Fri 6 Nov 2020 08:24
    #2
    Långbenopluto skrev 2020-11-06 08:17:50 följande:

    Hur många missfall har du haft?


    Jag har haft tre missed abortation. Man ska göra utredning då men jag tror det kan ha med immunförsvaret att göra så vill kolla upp det innan.Jag blir relativt lätt gravid.
  • Fri 6 Nov 2020 08:52
    #3
    Lilja543 skrev 2020-11-06 08:24:25 följande:
    Jag har haft tre missed abortation. Man ska göra utredning då men jag tror det kan ha med immunförsvaret att göra så vill kolla upp det innan.Jag blir relativt lätt gravid.
    Men att det har med immunförsvaret att göra är väldigt ovanligt, du kan be dom kolla det när dom gör utredningen.
  • Sat 7 Nov 2020 10:46
    #4

    Kanske kan Sokolova i gbg hjälpa till med det? Inte helt säker dock


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Sun 15 Nov 2020 13:37
    #5

    Hej!

    Har också flera missfall i bagaget.

    Misstänkte också överaktivt immunförsvar , vilket jag fick konstaterat via fertilitetsplus i Sthlm. Bor i Sthlm så det var såklart lättare för mig.

    Efter påbörjat behandling fick vi äntligen behålla bebisen, är nu i v23 ????

    Ett tips om du inte lyckas göra några tester på dina t nk och b celler är att beställa prov från werlabs som heter ?blodstatus och b celler?

    Är de vita blodkropparna över normalt kan det vara en indikation på överaktivt immunförsvar.

  • Thu 19 Nov 2020 13:21
    #6

    Hej! Jag misstänker också detta efter 3 mf i år. Mina vita blodkroppar är långt över normalt.

    Jag bor i Spanien och vill ta upp detta med min läkare, vad behandlas man med i Sverige för detta?

  • Fri 20 Nov 2020 19:04
    #7
    Zvartaliljan86 skrev 2020-11-19 13:21:46 följande:

    Hej! Jag misstänker också detta efter 3 mf i år. Mina vita blodkroppar är långt över normalt.

    Jag bor i Spanien och vill ta upp detta med min läkare, vad behandlas man med i Sverige för detta?


    Jag tar kortison, trombyl och fragmin varje dag samt IL dropp ca varannan vecka

    Tog även lutinus fram till v12

    De flesta verkar ta samma sak bara olika doseringar
Svar på tråden Överaktivt immunförsvar