• Anonym (Livrä­dd)
    Sat 7 Nov 2020 19:32
    439 visningar
    7 svar
    7
    439

    Hotad

    Hamnade i en väldigt läskig situation i natt (rånförsök) när jag inte gav några pengar (hade heller inga på mig vilket de till sist förstod). De hotade mig att inte anmäla för då skulle saker hända.

    Nu är jag fullständigt livrädd. Kan inte tänka klart. Vill gömma mig från världen. Förstår att det inte är helt rimligt men kan inte släppa tanken att de kommer söka upp mig. Vågar inte vara ensam hemma, men har min dotter här så kan inte åka nånstans, skulle dessutom oroa henne som inte vet nåt. Kan ju inte hålla mig borta för evigt heller.

    Jag sitter hemma och vill ha uppsikt över dörren. Känns som att nåt när som helst kommer hända... jag vågar knappt gå ut, ser mig omkring och livrädd för att sova i natt. Nån med tips, vadsomhelst på vad jag ska försöka tänka? Polisen sa att det är osannolikt att de söker upp mig, ?men ring 112 om de kontaktar dig? men det gjorde mig inte lugnare...

  • Svar på tråden Hotad
  • Anonym (Tja..­.)
    Sat 7 Nov 2020 19:35
    #1

    Men vet dom var du bor då? Vet dom inte det är det ju riskfritt. Vet du vem dom var? I så fall anmäler du självklart.

  • Anonym (J)
    Sat 7 Nov 2020 19:36
    #2

    Hände detta i din lägenhet eller i anslutning till den? Förstår att detta måste vara jättejobbigt men om det inte hände i närheten av ditt hem så tror jag inte risken är särskilt stor att de letar upp dig, förmodligen vet de säkert inte ens vem du är eller var du bor.

  • Anonym (Livrä­dd) Trådstartaren
    Sat 7 Nov 2020 19:39
    #3

    Jo jag har anmält och tror jag vet vilka de är... det var utanför porten ????

  • Anonym (Livrä­dd) Trådstartaren
    Sat 7 Nov 2020 19:41
    #4

    Kan inte skaka av mig känslan att något kommer hända. Så jobbigt. Vågar inte slappna av utan tänker att jag måste vara beredd att försvara mig.

  • Anonym (Tja..­.)
    Sat 7 Nov 2020 19:41
    #5
    Anonym (Livrädd) skrev 2020-11-07 19:39:29 följande:
    Jo jag har anmält och tror jag vet vilka de är... det var utanför porten ????
    Bra att du anmälde! Är det flera lägenheter vet dom ju ändå inte var du bor. Dessutom brukar såna där hot mest bara vara munväder. 
  • Anonym (Livrä­dd) Trådstartaren
    Sat 7 Nov 2020 19:44
    #6

    Jo det är sant att det kanske mest är snack. Men jag har tyvärr en historia med ocd och har svårt att släppa saker. Blir att jag fastnar i hemska tankar, ser inget ljus alls.

  • Anonym (K)
    Sun 8 Nov 2020 09:54
    #7

    De är ju extremt obegåvade om de ger sig på samma människa igen. Det ökar ju risken för att bli identifierad. Det skulle t.o.m vara korkat att de är i samma område.

    Men nog om det. Du har varit med om ett trauma och bör söka hjälp för detta så du kan bearbeta det. Ring vc!

Svar på tråden Hotad