• Sanar

    Dejta singelmamma

    Jag har träffat en tjej nyligen som jag tycker är underbar. Hon har två barn. Jag har inga barn. Vi har dejtat några gånger, viss problematik uppstår ofta iom att vi måste anpassa oss efter tidsschemat hon har med sina barn (delad vårdnad). Men det är egentligen inget som är något problem för mig.

    Jag tycker allt går bra, hon är enormt vacker, massa kemi finns etc. (börjar känna butterflies faktiskt). Men när jag är ensam tänker jag vad jag ger mig in på. Det är så stort att hon har barn. Det blir så mycket annat. Det blir på något sätt tre jag ska försöka få att tycka om mig, det är svårt nog med en ????

    Hur som helst, innan jag går djupare i detta ?förhållande?, är det någon som har några tips och erfarenheter av dejting (och förhållanden) med småbarnsföräldrar och samtidigt inte har några egna barn?

    Tack!
    M

  • Svar på tråden Dejta singelmamma
  • Litenmenhård

    Jag har erfarenhet av det och min erfarenhet säger mig att barnen kommer alltid i första hand så kan du finna dig i att komma i andra hand så är väl det bra.


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (snabbmakaroner)

    gillar man snabbisar så ska man dejta singelmama

  • Anonym (Spaghetti)
    Sanar skrev 2020-11-07 23:17:30 följande:

    Jag har träffat en tjej nyligen som jag tycker är underbar. Hon har två barn. Jag har inga barn. Vi har dejtat några gånger, viss problematik uppstår ofta iom att vi måste anpassa oss efter tidsschemat hon har med sina barn (delad vårdnad). Men det är egentligen inget som är något problem för mig.

    Jag tycker allt går bra, hon är enormt vacker, massa kemi finns etc. (börjar känna butterflies faktiskt). Men när jag är ensam tänker jag vad jag ger mig in på. Det är så stort att hon har barn. Det blir så mycket annat. Det blir på något sätt tre jag ska försöka få att tycka om mig, det är svårt nog med en ????

    Hur som helst, innan jag går djupare i detta ?förhållande?, är det någon som har några tips och erfarenheter av dejting (och förhållanden) med småbarnsföräldrar och samtidigt inte har några egna barn?

    Tack!

    M


    Egentligen gäller det här alla relationer, men ta en funderare på vad du vill ha ut av relationen. Vill du ha egna barn eller inte? Just när barn finns redan bör den frågan ställas tidigt. Hon kanske är klar med barn.
  • Anonym (Pippi)

    Jag hade brutit, det är alldeles för komplicerat med småbarn. 
    Nu är jag inte heller den barnkära typen och dessa ungar skulle för mig vara en ständig påminnelse om hennes ex, en (?) man som ni alltid måste ha med i beräkningen pga just kidsen.

    Hur gamla är ungarna?

  • JonasSa

    Det är mycket som är okänt, ålder på er, hur gamla är men främst om du vill ha egna barn?

    I övrigt har du träffat en kvinna du har känslor för och det är en underbar känsla. Att hon har barn är en del av den kvinnan du tycker om. Hon kommer sannolikt lägga en hel del tid på dem, åldern påverkar. Men du behöver inte vara älskad av dem, det räcker med att de accepterar dig och att du inte försöker "stjäla" pappa rollen från deras pappa. Du är en vuxen person i deras värld som deras mamma tycker om och om inte du "stjäl" pappa rollen så kommer de tycka om dig också.

    Men tänk till på vad du vill! Lycka till!

  • Anonym (Carbonara)

    Vill du ha egna barn, så är det bäst att gå vidare, även om det finns undantag. Annars är det ofta en trevlig relation med singelmammor

  • Mr K69

    Att vara dig själv

    Att få barnet att gilla dig för det du gör och hur du är och inte för att du köper saker.

    Hälsa alltid på barn före henne när du hälsar på.

    Funkar det inte med barnen så funkar brukar det vara svårt att få relationen att hålla. Låt barnen visa dig deras rum och vad de är intresserade av så har du kommit långt på vägen.

  • Anonym (snabbmakaroner)
    Letitdream skrev 2020-11-08 10:50:04 följande:

    Hett med singelmorsor ju ;)


    långtifrån alla....
  • Anonym (Förändring)

    Kvinnor förändras när dom blir mamma. Livet blir sig aldrig likt igen.
    Så det kan kännas skrämmande för en man som själv inte har barn, att träffa en singelmamma.

    Och vad tycker singelmammor om att träffa män som själva inte vet hur det är att vara förälder?

Svar på tråden Dejta singelmamma