• Mon 9 Nov 2020 09:36
    2335 visningar
    73 svar
    73
    2335

    40 + med bim slutet av november/början december

    Hej!

    Jag är 42 år, bim 30 november. Jag och min man har försökt bli gravida sedan maj i år. I oktober fick vi missfall i v 8. Vi har två barn ihop, minstingen är 1 år. Vi har även två barn var sedan tidigare förhållanden (2 vuxna och 2 tonåringar) Då tiden börjar ticka ifrån oss så kommer denna månad bli sista försöket. Missfallet tog framförallt mig otroligt hårt. Detta är dessutom första gången jag fått kämpa för att bli gravid. Har tidigare graviditeter blivit gravid på första och en gång på andra försöket. Så detta är en helt ny upplevelse för mig, att pricka ägglossning varje månad men att det ändå går åt skogen varje gång.

    Tänkte om det är fler i min åldersgrupp med bim vid ungefär samma dag som vill följas åt så kan vi stötta varandra, jämföra och analysera alla symptom in i minsta detalj

    Kram

  • Svar på tråden 40 + med bim slutet av november/början december
  • Mon 9 Nov 2020 16:25
    #1

    40 år här, BIM 6 december

  • Mon 9 Nov 2020 21:05
    #2
    surtanten skrev 2020-11-09 16:25:27 följande:

    40 år här, BIM 6 december


    Kul att du vill hoppa in här! Hur länge har du/ni försökt? Har du barn sedan innan?
  • Thu 12 Nov 2020 20:51
    #3
    FruganK78 skrev 2020-11-09 09:36:48 följande:

    Hej!

    Jag är 42 år, bim 30 november. Jag och min man har försökt bli gravida sedan maj i år. I oktober fick vi missfall i v 8. Vi har två barn ihop, minstingen är 1 år. Vi har även två barn var sedan tidigare förhållanden (2 vuxna och 2 tonåringar) Då tiden börjar ticka ifrån oss så kommer denna månad bli sista försöket. Missfallet tog framförallt mig otroligt hårt. Detta är dessutom första gången jag fått kämpa för att bli gravid. Har tidigare graviditeter blivit gravid på första och en gång på andra försöket. Så detta är en helt ny upplevelse för mig, att pricka ägglossning varje månad men att det ändå går åt skogen varje gång.

    Tänkte om det är fler i min åldersgrupp med bim vid ungefär samma dag som vill följas åt så kan vi stötta varandra, jämföra och analysera alla symptom in i minsta detalj

    Kram


    Hej,

    Jag är 44 år och har BIM runt den 22-24/11. Min cykel varierar nämligen mellan 26-28 dagar så det är svårt att spika ett exakt datum. Har tvillingar på snart sju år, men har längtat efter ytterligare ett barn en längre tid. Vet dock att chansen att bli gravid vid min ålder inte är speciellt stor, men man måste ju försöka. Väldigt tråkigt att höra om ditt missfall. Förstår att du tog det hårt. Håller tummarna extra mycket för att ni ska lyckas gå hela vägen inom en snar framtid.
  • Fri 13 Nov 2020 08:59
    #4

    Jag har 3 barn sedan tidigare men inga barn med min sambo (som är 14 år yngre). Vi har försökt i 1 1/2 år, har blivit gravid två gånger men bägge gångerna hade fostret T21 så vi valde att avbryta. Läkaren sa att det var inget ärftligt utan troligen beror på min ålder, att vi bara haft maximal otur.

    Nu har vi försökt sen maj utan resultat

  • Fri 13 Nov 2020 18:12
    #5
    surtanten skrev 2020-11-13 08:59:44 följande:

    Jag har 3 barn sedan tidigare men inga barn med min sambo (som är 14 år yngre). Vi har försökt i 1 1/2 år, har blivit gravid två gånger men bägge gångerna hade fostret T21 så vi valde att avbryta. Läkaren sa att det var inget ärftligt utan troligen beror på min ålder, att vi bara haft maximal otur.

    Nu har vi försökt sen maj utan resultat


    Det var väldigt tråkigt att höra. Det enda jag kan säga är att jag hoppas att ni lyckas bli gravida inom kort och får ett friskt barn. All medkänsla till dig.
  • Sat 14 Nov 2020 06:24
    #6
    Tvillingarna14 skrev 2020-11-12 20:51:56 följande:

    Hej,

    Jag är 44 år och har BIM runt den 22-24/11. Min cykel varierar nämligen mellan 26-28 dagar så det är svårt att spika ett exakt datum. Har tvillingar på snart sju år, men har längtat efter ytterligare ett barn en längre tid. Vet dock att chansen att bli gravid vid min ålder inte är speciellt stor, men man måste ju försöka. Väldigt tråkigt att höra om ditt missfall. Förstår att du tog det hårt. Håller tummarna extra mycket för att ni ska lyckas gå hela vägen inom en snar framtid.


    Tack så mycket! Håller tummarna för er också!

    Ja nu sitter jag i sängen och väntar på att kl ska bli 7:30 så jag kan ta ägglossningstest. Hoppas och tror på ?glad gubbe? idag då jag bör ha ägglossning imorgon eller senast måndag. Känner i regel alltid av min ägglossning väl och cykeln är för det mesta på 27 dagar, men ville ändå testa denna månad för att få lh-stegringen svart på vitt.
  • Sat 14 Nov 2020 06:31
    #7
    surtanten skrev 2020-11-13 08:59:44 följande:

    Jag har 3 barn sedan tidigare men inga barn med min sambo (som är 14 år yngre). Vi har försökt i 1 1/2 år, har blivit gravid två gånger men bägge gångerna hade fostret T21 så vi valde att avbryta. Läkaren sa att det var inget ärftligt utan troligen beror på min ålder, att vi bara haft maximal otur.

    Nu har vi försökt sen maj utan resultat


    Så tråkigt att höra, så tragiskt. Hoppas innerligt att lyckan vänder för er nu! Jag blev närmast chockad när jag nu insåg hur mycket fertiliteten har/kan försämras på bara ett ynka år.
  • Sun 15 Nov 2020 06:56
    #8

    Har precis testat och nu fick jag glad gubbe, jippiii då stämmer alltså min kropp som en klocka när jag bör ha och tror jag har ägglossning! Nu gäller det att hålla tummar och tår för att detta slutar väl! Vi fortsätter väl sexa på idag och imorgon och sen är det bara att börja leta symptom igen och hoppas att man inte blir besviken igen.

  • Fri 20 Nov 2020 20:07
    #9

    Nu är det 5-6 dagar efter ägglossning och jag känner INGA tecken på att vara gravid. Hade jag varit det så hade jag känt första tecknen efter max 3-4 dagar enligt tidigare erfarenheter. Den som säger att det är fysiskt omöjligt vet inte vad den snackar om. Så det blev alltså inget denna månad heller och nu är våra försök officiellt över. Denna tråd verkar vara precis lika död som jag känner mig inombords just nu. Jag måste nu komma över missfallet och gå vidare. Har ändå mina 4 fina barn att vara oerhört tacksam över. Lycka till ni andra. Over and out.

  • Sat 21 Nov 2020 15:37
    #10

    Positivt ÄL-test igår. Blev inget sex igår, hoppas det inte blir för sent om vi får till det idag...

Svar på tråden 40 + med bim slutet av november/början december