• FruganK78

    40 + med bim slutet av november/början december

    Hej!

    Jag är 42 år, bim 30 november. Jag och min man har försökt bli gravida sedan maj i år. I oktober fick vi missfall i v 8. Vi har två barn ihop, minstingen är 1 år. Vi har även två barn var sedan tidigare förhållanden (2 vuxna och 2 tonåringar) Då tiden börjar ticka ifrån oss så kommer denna månad bli sista försöket. Missfallet tog framförallt mig otroligt hårt. Detta är dessutom första gången jag fått kämpa för att bli gravid. Har tidigare graviditeter blivit gravid på första och en gång på andra försöket. Så detta är en helt ny upplevelse för mig, att pricka ägglossning varje månad men att det ändå går åt skogen varje gång.

    Tänkte om det är fler i min åldersgrupp med bim vid ungefär samma dag som vill följas åt så kan vi stötta varandra, jämföra och analysera alla symptom in i minsta detalj

    Kram

  • Svar på tråden 40 + med bim slutet av november/början december
  • FruganK78
    surtanten skrev 2020-11-21 15:37:36 följande:

    Positivt ÄL-test igår. Blev inget sex igår, hoppas det inte blir för sent om vi får till det idag...


    Bör inte vara för sent idag. Lycka till!
  • Tvillingarna14

    Tant röd dök upp igår så man känner sig ganska deppig och uppgiven på allt det här. Hoppas få nya krafter så man orkar köra ett tag till. Vill inte ge upp riktigt än.

  • FruganK78

    Bim+1 idag. Haft mensvärk i flera timmar men ändå ingen mens. Brukar alltid få värken i samma stund som jag börjar blöda. Test visar negativt. Känner mig inte ett dugg gravid heller för den delen.

  • FruganK78
    Tvillingarna14 skrev 2020-11-21 21:38:16 följande:

    Tant röd dök upp igår så man känner sig ganska deppig och uppgiven på allt det här. Hoppas få nya krafter så man orkar köra ett tag till. Vill inte ge upp riktigt än.


    Förstår din känsla. Lycka till nästa gång.
  • Tvillingarna14
    FruganK78 skrev 2020-12-01 20:22:50 följande:

    Mensen kom nu ikväll. Fuck!!!


    Ja, visst känns det för jävligt när mensen kommer. Hur länge ska man egentligen orka hålla på? Väldigt påfrestande psykiskt detta vi gör, Ger det tre månader till, sedan får det vara bra. Hur tänker du?
  • FruganK78
    Tvillingarna14 skrev 2020-12-03 23:21:54 följande:

    Ja, visst känns det för jävligt när mensen kommer. Hur länge ska man egentligen orka hålla på? Väldigt påfrestande psykiskt detta vi gör, Ger det tre månader till, sedan får det vara bra. Hur tänker du?


    Ja det blir en enorm stress inombords. Egentligen så va iaf min man klar med att försöka senaste gången. Men han ser hur ledsen jag är nu och kan nog tänka sig iaf ett försök till. Han är rädd för att jag stressar upp mig så mycket inför detta att det är därför det inte blir något, men det har jag svårt att tro på. Tror mest att det är åldern jag/vi har emot oss nu som har den avgörande rollen i det hela. Tänker att blir jag inte gravid kommande ägglossning så kommer jag sedan hunnit fylla 43 när jag föder... om graviditeten inträffar efter december. Bara det känns stressande.
  • surtanten

    ????

    Tycker det ser ut som positiva svar ????, den röda med kvällsurin och den röda på morgonen. BIM -1

    Shit alltså! Hade precis påbörjat fertilitetsutredning

  • FruganK78
    surtanten skrev 2020-12-05 14:15:15 följande:

    ????

    Tycker det ser ut som positiva svar ????, den röda med kvällsurin och den röda på morgonen. BIM -1

    Shit alltså! Hade precis påbörjat fertilitetsutredning


    Ser ingen bild, men förstår att du testat positivt... STORT grattis!!
  • FruganK78
    surtanten skrev 2020-12-05 14:15:15 följande:

    ????

    Tycker det ser ut som positiva svar ????, den röda med kvällsurin och den röda på morgonen. BIM -1

    Shit alltså! Hade precis påbörjat fertilitetsutredning


    Ser ingen bild, men förstår att du testat positivt... STORT grattis!!
Svar på tråden 40 + med bim slutet av november/början december