• Liso00­1
    Tue 10 Nov 2020 16:11
    698 visningar
    25 svar
    25
    698

    Gravid två veckor efter förlossning?

    Hej!

    Behöver er hjälp!

    29/10 födde jag vårt änglabarn i vecka 20 pga för tidig vattenavgång. Förlossningen gick bra och jag behövde inte skrapas.

    29/10-3/11 blödde jag

    4/11 ingen blödning och graviditetstest visade positivt.

    6/11 menssmärta och graviditetstest negativt

    8/11 ägglossningstest positivt

    10/11 graviditetstest positivt! Tog ett tidigt test med veckoindikator från Clear Blue digital 1-2 veckor sedan befruktning.

    Kan det vara så att jag blivit gravid igen redan?

    Vad tror ni?

    Har pratat med en barnmorska som sa att det inte var troligt och en barnmorska som menar att det inte finns någon anledning att misstro graviditetstest särskilt med tanke på att jag fått ett negativt graviditetstest innan jag plussade.

    Hjälp snälla!

  • Svar på tråden Gravid två veckor efter förlossning?
  • Anonym (M)
    Tue 10 Nov 2020 16:16
    #1

    Beklagar sorgen! :( har själv fått barn i v25.

    Det kan inte vara så att hormonet inte gått tillbaka helt än då? Efter tidiga missfall kan det finnas kvar flera veckor och ge plus på stickan.

  • Liso00­1
    Tue 10 Nov 2020 16:27
    #2

    Tack detsamma, fruktansvärd upplevelse att förlora ett barn.

    Jag vet inte. Jag tänker att jag ju gjorde ett graviditetstest som visade negativt ett par dagar innan jag fick ett positivt graviditetstest.. kan hormonerna verkligen komma tillbaka menar du?

  • Tue 10 Nov 2020 16:39
    #3

    Beklagar din hemska upplevelse! Tyvärr är du inte gravid. Man kan inte gå från så sent missfall till att sluta blöda, hinna bygga upp slemhinna och få äl och bli gravid på bara ca 2 veckor. Dessutom kan man helt omöjligt få plus på gravtest endast 2 dagar efter positivt äl-test. När man får positivt äl-test återstår det minst 12 timmar innan ägget släpper- om det släpper ägg. Äl-test visar bara att hormonet finns och gör dessutom inte skillnad på LH och hcg. Det kan ge utslag på både ock. Även om vi skulle säga att du mot alla odds fick äl så var det igår. Det kan alltså inte visa plus idag. Det tar minst 5 dagar för ett embryo att fästa och flera dagar till innan gravtest kan visa plus. Det är dina gamla hormoner som spökar. 

  • Liso00­1
    Tue 10 Nov 2020 17:50
    #4

    Jag pratade med en sjuksköterska på 1177 precis och hon sa att det inte fanns någon anledning att misstro graviditetstestet med tanke på att jag hade ett negativt test innan jag plussade..

  • Anonym (Bm)
    Tue 10 Nov 2020 18:11
    #5
    Liso001 skrev 2020-11-10 17:50:19 följande:

    Jag pratade med en sjuksköterska på 1177 precis och hon sa att det inte fanns någon anledning att misstro graviditetstestet med tanke på att jag hade ett negativt test innan jag plussade..


    Sjuksköterskan har fel.

    Beklagar ditt sena missfall.
  • Tue 10 Nov 2020 18:14
    #6
    Liso001 skrev 2020-11-10 17:50:19 följande:
    Jag pratade med en sjuksköterska på 1177 precis och hon sa att det inte fanns någon anledning att misstro graviditetstestet med tanke på att jag hade ett negativt test innan jag plussade..
    Läs vad jag skrivit. Det är 100% omöjligt att plussa 2 veckor efter missfall. Du måste försöka ta in den här infon. Jag förstår att det är svårt, Du är nog fortfarande i chock efter ditt trauma. men inget blir bättre av att du går runt och inbillar dig att du är gravid på nytt. Bearbeta det jobbiga du varit med om och ta hand om dig!
  • Tue 10 Nov 2020 19:00
    #7

    Beklagar.

  • Anonym (M)
    Tue 10 Nov 2020 19:11
    #8
    Liso001 skrev 2020-11-10 16:27:08 följande:

    Tack detsamma, fruktansvärd upplevelse att förlora ett barn.

    Jag vet inte. Jag tänker att jag ju gjorde ett graviditetstest som visade negativt ett par dagar innan jag fick ett positivt graviditetstest.. kan hormonerna verkligen komma tillbaka menar du?


    <3<3

    Kan det inte vara så att du druckit innan så det var så utspätt för att ge positivt? Och testen efter mer outspädda? Tänker 1-2 veckor på test är rätt låga halter då och kanske påväg ner.

    Har själv inte varit med om det eller testat men läst många som testat positivt tätt inpå.
  • Anonym (Oj)
    Tue 10 Nov 2020 19:23
    #9
    Pimpinellan skrev 2020-11-10 18:14:02 följande:

    Läs vad jag skrivit. Det är 100% omöjligt att plussa 2 veckor efter missfall. Du måste försöka ta in den här infon. Jag förstår att det är svårt, Du är nog fortfarande i chock efter ditt trauma. men inget blir bättre av att du går runt och inbillar dig att du är gravid på nytt. Bearbeta det jobbiga du varit med om och ta hand om dig!


    Du Pimpinellan, du menar kanske väl, men oj vad hård du låter i tonen. Du är inte TS doktor eller barnmorska och helt hundraprocentigt säker kan du inte vara på att TS inte är gravid igen. Osannolikt ja, men absolut omöjligt är det inte. Om TS nu mår bättre av att hoppas på en ny graviditet så finns det väl ingenting som säger att det är fel? Du reagerar på ditt sätt i sorg, och hon reagerar på sitt sätt. Det finns inget svart eller vitt. TS måste inte alls (som du skriver) ta in din info, hon behöver inte läsa vad du skriver. Och det är inte säkert att hon inbillar sig något. Coola ned dig lite och jobba på empatin!
  • Tue 10 Nov 2020 19:33
    #10
    Anonym (Oj) skrev 2020-11-10 19:23:37 följande:
    Du Pimpinellan, du menar kanske väl, men oj vad hård du låter i tonen. Du är inte TS doktor eller barnmorska och helt hundraprocentigt säker kan du inte vara på att TS inte är gravid igen. Osannolikt ja, men absolut omöjligt är det inte. Om TS nu mår bättre av att hoppas på en ny graviditet så finns det väl ingenting som säger att det är fel? Du reagerar på ditt sätt i sorg, och hon reagerar på sitt sätt. Det finns inget svart eller vitt. TS måste inte alls (som du skriver) ta in din info, hon behöver inte läsa vad du skriver. Och det är inte säkert att hon inbillar sig något. Coola ned dig lite och jobba på empatin!
    Hård?! Nä, vet du vad. Nu blir jag både arg och ledsen!!! Har själv haft många missfall och vet hur pass dåligt man mår. Att förlora ett barn så här pass sent är bland det värsta man kan vara med om. Och du har mage att beskylla mig för att vara elak!! Hur kan du?! Tänk nu efter även du. Om vi helt bortser från att ts haft m.f och ser det här som vanlig mens och vanlig menscykel. Låter det då troligt att hinna bli gravid OCH hinna få plus på 2 veckor? Svar nej. Man får INTE plus på gravtest dagen efter äl- om nu ts hade äl öht. Far inte med villfarelser- det ger inte ts nånting. Hon är inte gravid. Hon är i chock. Det är INGET fel på min empati. Däremot är du helt faktaresistent. Du har förstört hela min kväll. Tydligen ska man numer här på F.l ALLTID hålla med folk att de är gravida även om det går helt emot vad som är vetenskapligt möjligt. Gud bevare att man skulle säga sanningen.
Svar på tråden Gravid två veckor efter förlossning?