• Anonym (Ts)
    Thu 12 Nov 2020 08:05
    1223 visningar
    30 svar
    30
    1223

    Grönt från bröstvårta och luktar svett

    Jag är 27, fullt frisk och ej gravid. Däremot i samband med min pms kom det grön vätska ur mitt vänstra bröst. Sedan har jag upptäckt att jag luktar svett i vänstra armhålan och det kommer oavsett hur mycket/lite/effektivt jag tvättar mig.

    Vad kan detta bero på? Kan man ha infektion i vänstra halvan av kroppen?

  • Svar på tråden Grönt från bröstvårta och luktar svett
  • Thu 12 Nov 2020 08:18
    #1

    Om det kommer vätska ur bröstet utan att du är gravid eller ammar ska du söka läkare. Det kan vara något hormonellt som du måste rätta till. 

  • Anonym (ssk)
    Thu 12 Nov 2020 08:34
    #2

    Du ska kontakta din vårdcentral omgående!

  • Anonym (K)
    Thu 12 Nov 2020 08:51
    #3

    Det där är inte alls bra!! Ring vc idag, har de ingen tid ska du söka akutvård! Det låter som en infektion, den måste behandlas!

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Fri 13 Nov 2020 10:04
    #4

    Jag har även obalans i underlivet (flytningar har luktat illa till och från). Problemet började när jag åt p-piller under sommaren. Slutade efter att ha blödit i 8 veckor nonstop.

    Bör jag kontakta min gynekolog eller vårdcentralen?

  • Anonym (H)
    Fri 13 Nov 2020 10:20
    #5

    Vätska ur brösten ska ALLTID undersökas omgående. Kan vara allvarligt.

  • Fri 13 Nov 2020 10:24
    #6

    Ring vårdcentralen bara så guidar dom dig rätt. 

  • Anonym (K)
    Fri 13 Nov 2020 12:01
    #7
    Anonym (Ts) skrev 2020-11-13 10:04:33 följande:

    Jag har även obalans i underlivet (flytningar har luktat illa till och från). Problemet började när jag åt p-piller under sommaren. Slutade efter att ha blödit i 8 veckor nonstop.

    Bör jag kontakta min gynekolog eller vårdcentralen?


    Har du ringt vc än?? Du måste kontrollera det där med bröstet omgående hos en läkare, det andra är inte lika akut och du kan ringa gyn. Men du verkar ha en infektion i bröstet, kommer antagligen behöva antibiotika och inte för att skrämma dig men det kan vara riktigt farligt! Du måste söka vård IDAG, akut om inte annat.
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Sun 15 Nov 2020 07:41
    #8
    Anonym (K) skrev 2020-11-13 12:01:42 följande:

    Har du ringt vc än?? Du måste kontrollera det där med bröstet omgående hos en läkare, det andra är inte lika akut och du kan ringa gyn. Men du verkar ha en infektion i bröstet, kommer antagligen behöva antibiotika och inte för att skrämma dig men det kan vara riktigt farligt! Du måste söka vård IDAG, akut om inte annat.


    Nej inte ringt ännu. Tar det på måndag. Hade lika i somras när hag slutade med p-piller (åt det bara i 5 veckor)
  • Anonym (K)
    Sun 15 Nov 2020 07:47
    #9
    Anonym (Ts) skrev 2020-11-15 07:41:14 följande:
    Nej inte ringt ännu. Tar det på måndag. Hade lika i somras när hag slutade med p-piller (åt det bara i 5 veckor)
    Ok, du förstår inte allvaret så jag får väl ta bladet från munnen. Om du har en infektion som inte behandlas kan du faktiskt dö. Det spelar ingen roll vad du haft tidigare, du är ingen läkare. Grön sörja från bröstvårtan är en stark varningssignal!
  • Sun 15 Nov 2020 08:07
    #10

    Ring 1177 och rådfråga.

Svar på tråden Grönt från bröstvårta och luktar svett