• Anonym (Anony­m)
    Thu 12 Nov 2020 21:41
    244 visningar
    3 svar
    3
    244

    Jag kan inte släppa högstadiet eller gymnasiet...

    Trots att jag är 26 år... Jag skulle lättare kunna släppa min skolgång om jag hade ett framgångsrikt vuxenliv, men det har jag verkligen inte. Mitt vuxenliv är totalt kaos. Självmordsförsök, ilska, arbetslöshet, mobbning, och självmordstankar har präglat mitt vuxenliv, och fortsätter prägla mitt vuxenliv. Vad var så dåligt med min skoltid? Jo, under högstadiet och gymnasiet blev jag mobbad. Och nu i vuxen ålder blir jag mobbad där jag bor av personalen(jag bor i ett LSS-boende). Jag ältar vad som hände mig när jag gick i skolan, och jag blir bara förbannad över att tänka på det. Speciellt över gymnasiet, för det är ligger närmare i tiden, och då borde man också vara mer mogen.

    Sedan så blev jag också utsatt för sexuella övergrepp under flera års tid som barn av en släkting, samt jag har en Asperger diagnos som jag inte vill ha, då jag känner att mina sociala problem beror mer att jag har dåligt självförtroende av flera år av mobbning och övergrepp, samt att jag inte har fått öva mina sociala skills pga mobbningen. 

    + Det finns mer, men jag väljer att inte skriva om det. Jag vet inte riktigt vad jag vill med tråden, vill väl bara skriva av mig...

  • Svar på tråden Jag kan inte släppa högstadiet eller gymnasiet...
  • Anonym (Tips från coache­n)
    Thu 12 Nov 2020 21:42
    #1

    Går du i terapi?

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Thu 12 Nov 2020 21:52
    #2
    Anonym (Tips från coachen) skrev 2020-11-12 21:42:58 följande:
    Går du i terapi?
    Nej, men har gått hos psykolog, men psykologen var inte så bra...
    Har också gått hos två andra psykologer när jag låg inne på sjukhus efter mitt självmordsförsök, dessa psykologer var inte heller bra.
  • Anonym (först­år)
    Thu 12 Nov 2020 22:00
    #3

    Jag har inte haft det så som dig men jag vet hur det känns när det känns att livet är orättvist. Mitt sätt att få ur det ur systemet är träning. Finns inget bättre sätt än att lyfta skrot eller dunka på en sandsäck när man är förbannad på livet. Och lyckas man kanalisera frustration då klarar man hårdare träning så då kan man dra nytta av det. Efteråt känns det mycket bättre. Hoppas att livet vänder för dig.

Svar på tråden Jag kan inte släppa högstadiet eller gymnasiet...