• Anonym (Burning Margaret)

    Får man tillbaka känslor efter utmattningstillstånd?

    Hej, Jag är kvinna på 38 år. Har lidit av utbrändhet (fick kbt) under året och även haft kraftig PMS. Fick  escitalopram Accord 10mg. Mina nära tycker att jag har förändrats och jag har svårt att väcka känslor som kärlek. Jag är osäker på vad det är som spökar? Min utbrändhet, hormoner eller tabletterna. Jag har börjat trappa ned på dem nu. 
    Men min fråga är kommer jag någonsin att kunna få tillbaka känslorna för min partner efter det här?
    Hur lång tid kan det ta innan jag känner mig glad och normal igen?

  • Svar på tråden Får man tillbaka känslor efter utmattningstillstånd?
  • Anonym (Burning Margaret)

    Verkligen ingen som vet? Känner mig rätt vilsen i det här?

  • Fitzgerald

    Det låter som att du går igenom en jobbig period, minst sagt!

    Jag har haft depression till och från, och utmattning i somras, och en läskig aspekt/symtom är ju när känslorna blir "kalla". Tänk på det som ett symtom, inte något som du är.

    För mig kom känslorna tillbaka i takt med att jag började kunna vila och må bättre.

    Jag mådde bättre efter att jag provat på olika saker, lite träning, bryta negativa impulser, etc. Jag tog hjälp, så långt det var möjligt i den här jävla pandemin, och berättade för mina nära när jag var orolig för ngt.

    Cyberkram!!!

  • Anonym (Burning Margaret)

    Tack, jag skall verkligen försöka, men åt du också SSRI? Hur gick det att sätta ut dem?

    Cyberkram

Svar på tråden Får man tillbaka känslor efter utmattningstillstånd?