• Anonym (yng)
    Tue 17 Nov 2020 08:50
    4882 visningar
    42 svar
    42
    4882

    Min frus äventyr

    Jag och min hustru har ett långt och bra äktenskap bakom oss. Hon ser fortfarande mycket attraktiv ut vilket jag faktiskt känner mig lite stolt över.
    För ett tag sedan gick det upp för mig att hon hade haft sex med en mycket yngre kille.
    Hon vet inte att jag känner till detta och jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig. Killen är så pass mycket yngre att det nog inte är aktuellt att de kommer att bli ett par. Hon verkar fortfarande tycka om mig.
    Ska jag låta det fortsätta eller ska jag berätta för henne vad jag vet

  • Svar på tråden Min frus äventyr
  • Tue 17 Nov 2020 08:56
    #1

    Hur känner du inför det faktum att hon har sex med andra?
    Blir du tänd eller förkrossad?
    Blir du tänd så har du ju många möjligheter, förkrossad -tala om att du vet och att du inte tycker det är ok.

  • Anonym (grege­r)
    Tue 17 Nov 2020 08:59
    #2

    beror väl på hur du känner inför det hela tänker jag. Antingen tycker man det är det värsta som kan hända eller så tänker man i andra banor. Är ni väldigt trygga med varandra så kan man ju tänka sig att det är okej, om du känner så, även om du kanske hade önskat att hon pratade med dig om det innan!? Känner du att det är okej i detta fall kan du ju ta upp det lugnt och sansat vid tillfälle och meddela att du tycker det är helt okej om det stannar ung vid det med honom eller sådana i hans ålder (yngre)...om det inte är så att hon har helt andra tanker kring det?? Inte helt lätt såklart. Menar mest att du har alla korten på handen just nu...så du kan ju välja hur du vill hantera det eller inte hantera det. Tänder du på det hela så kan det ju bli en trevlig resa kanske?

  • Anonym (yng) Trådstartaren
    Tue 17 Nov 2020 09:03
    #3
    svenskitelge skrev 2020-11-17 08:56:28 följande:

    Hur känner du inför det faktum att hon har sex med andra?
    Blir du tänd eller förkrossad?
    Blir du tänd så har du ju många möjligheter, förkrossad -tala om att du vet och att du inte tycker det är ok.


    Jag blir faktiskt lite tänd av det. Men också lite stolt att jag har en attraktiv fru som även uppskattas av yngre.
    Jag är faktiskt inne på att låta henne fortsätta
  • Tue 17 Nov 2020 09:15
    #4
    -1

    Vad är det för fel på dig? 
    Det enda rimliga är såklart att dumpa henne omedelbart. 

  • Anonym (grege­r)
    Tue 17 Nov 2020 09:27
    #5
    Ascendere skrev 2020-11-17 09:15:29 följande:
    Vad är det för fel på dig? 
    Det enda rimliga är såklart att dumpa henne omedelbart. 
    man tänker ju olika i olika åldrar uppenbarligen. Varje relation är unik med unika individer. Har man levt ihop länge KAN relationerna utvecklas på olika sätt beroende på hur livet artar sig eller vad man stöter in i. Men givetvis finns det säkert även många äldre som absolut inte kan tänka sig att någon i relationen svävar ut. Helt okej det med ju. Det viktiga i sammanhanget är väl att man mår bra tillsammans och hittar en väg tillsammans. Gör man inte det kanske det är skilda vägar som gäller.
  • Tue 17 Nov 2020 09:34
    #6
    Anonym (yng) skrev 2020-11-17 08:50:24 följande:

    Jag och min hustru har ett långt och bra äktenskap bakom oss. Hon ser fortfarande mycket attraktiv ut vilket jag faktiskt känner mig lite stolt över.

    För ett tag sedan gick det upp för mig att hon hade haft sex med en mycket yngre kille.

    Hon vet inte att jag känner till detta och jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig. Killen är så pass mycket yngre att det nog inte är aktuellt att de kommer att bli ett par. Hon verkar fortfarande tycka om mig.

    Ska jag låta det fortsätta eller ska jag berätta för henne vad jag vet


    Hur fick du reda på äventyret?
  • Anonym (yng) Trådstartaren
    Tue 17 Nov 2020 09:49
    #7
    Ascendere skrev 2020-11-17 09:15:29 följande:

    Vad är det för fel på dig? 
    Det enda rimliga är såklart att dumpa henne omedelbart. 


    Att du är en man kan man inte ta miste på. För väldigt många män är det ok att man har nåt prassel vid sidan om. Om en kvinna gör samma sak så tycker man inte att det är ok. Då ska man känna sig kränkt direkt
  • Anonym (yng) Trådstartaren
    Tue 17 Nov 2020 09:58
    #8
    +1
    Anonym (greger) skrev 2020-11-17 08:59:56 följande:

    beror väl på hur du känner inför det hela tänker jag. Antingen tycker man det är det värsta som kan hända eller så tänker man i andra banor. Är ni väldigt trygga med varandra så kan man ju tänka sig att det är okej, om du känner så, även om du kanske hade önskat att hon pratade med dig om det innan!? Känner du att det är okej i detta fall kan du ju ta upp det lugnt och sansat vid tillfälle och meddela att du tycker det är helt okej om det stannar ung vid det med honom eller sådana i hans ålder (yngre)...om det inte är så att hon har helt andra tanker kring det?? Inte helt lätt såklart. Menar mest att du har alla korten på handen just nu...så du kan ju välja hur du vill hantera det eller inte hantera det. Tänder du på det hela så kan det ju bli en trevlig resa kanske?


    Tack för dina kloka och värdefulla synpunkter.
    Först av allt så tänder jag lite på det. Att ha en fru som faktiskt är tilldragande för unga killar. Jag har ju inte heller märkt någon skillnad i hennes passion när vi är tillsammans.
    Den svåraste frågan är hur jag ska hantera det i framtiden. Kanske är det en kick för henne om det förblir hemligt. Det ökar spänningen för hennne både i relation med honom och med mig. Samtidigt måste jag tillstå att  jag är lite nyfiken på att veta när det händer och kunna fantisera lite då. Eller tom att se det.
    Känner mig lite ambivialent
  • Anonym (yng) Trådstartaren
    Tue 17 Nov 2020 10:01
    #9
    svenskitelge skrev 2020-11-17 08:56:28 följande:

    Hur känner du inför det faktum att hon har sex med andra?
    Blir du tänd eller förkrossad?
    Blir du tänd så har du ju många möjligheter, förkrossad -tala om att du vet och att du inte tycker det är ok.


    Jag blir faktiskt tänd
    Se mitt svar till greger
  • Anonym (yng) Trådstartaren
    Tue 17 Nov 2020 10:09
    #10
    Linux1003 skrev 2020-11-17 09:34:33 följande:
    Hur fick du reda på äventyret?
    Det låg en lärobok för gymnasiet i hallen vid entren en dag som sen var borta.
    Sen såg jag en tröja i sovrummet som jag inte kände igen. Men jag sa inget till min fru om det jag sett.
Svar på tråden Min frus äventyr