• Tue 17 Nov 2020 09:22
    3599 visningar
    167 svar
    167
    3599

    Gravid efter ivf

    Efter många turer med ivf och allt vad det innebär är jag äntligen gravid :) Det är så många fina människor här på familjeliv som har gett så mycket stöd och pepp under resan och det vore så kul att fortsätta följas åt som gravida.

    Jag har kanske blivit lite inskränkt under processen men jag känner att andra ivf:are förstår så mycket bättre hur fantastiskt det känns att äntligen lyckas. Och hur läskigt det kan vara.

    Hoppas att det finns fler gravida som vill prata av sig :)

  • Svar på tråden Gravid efter ivf
  • Tue 17 Nov 2020 10:34
    #1

    Jag är i samma situation, dvs gravid efter IVF. 


    Första gången jag är gravid och resan hit har varit lång, allt känns så overkligt. 

    Hur långt gången är du? 

    Jag är i 7+0 och ska på första VUL på torsdag, vilket jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning...

  • Tue 17 Nov 2020 11:36
    #2
    Satira skrev 2020-11-17 10:34:45 följande:

    Jag är i samma situation, dvs gravid efter IVF. 

    Första gången jag är gravid och resan hit har varit lång, allt känns så overkligt. 

    Hur långt gången är du? 

    Jag är i 7+0 och ska på första VUL på torsdag, vilket jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning...


    Vad härligt att det blev plus till slut :) Det tar ett tag innan man tror att det verkligen är sant, ultraljudet hjälper nog till att få det att kännas på riktigt. Får pappan vara med på ultraljudet?

    Idag är jag i 5+5. Har ultraljud 2 december och min man får inte vara med, det känns riktigt tråkigt. Och läskigt. Men han kommer att vänta utanför :)
  • Tue 17 Nov 2020 11:59
    #3
    Ölandstoka skrev 2020-11-17 09:22:23 följande:

    Efter många turer med ivf och allt vad det innebär är jag äntligen gravid :) Det är så många fina människor här på familjeliv som har gett så mycket stöd och pepp under resan och det vore så kul att fortsätta följas åt som gravida.

    Jag har kanske blivit lite inskränkt under processen men jag känner att andra ivf:are förstår så mycket bättre hur fantastiskt det känns att äntligen lyckas. Och hur läskigt det kan vara.

    Hoppas att det finns fler gravida som vill prata av sig :)


    Är så glad över att se att ni äntligen har plussat! Följde dig lite smått i gruppen ivf till hösten.

    Jag går in i vecka 17 imorgon :)

    Jag fick filma skärmen när jag var på första ultraljudet för att kunna visa sambon efteråt!
  • Tue 17 Nov 2020 13:04
    #4

    Jag hoppar gärna in här och följer er andra. Plussade igår efter vår 3:e ivf (4:e återföringen) och är i v 4+3. Tidigt ännu med andra ord! Första vul blir i mitten av december.

  • Tue 17 Nov 2020 13:05
    #5
    Satira skrev 2020-11-17 10:34:45 följande:

    Jag är i samma situation, dvs gravid efter IVF. 

    Första gången jag är gravid och resan hit har varit lång, allt känns så overkligt. 

    Hur långt gången är du? 

    Jag är i 7+0 och ska på första VUL på torsdag, vilket jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning...


    Åh så spännande! Första vul är verkligen en milstolpe. Kanske känns det mer verkligt efter det. :)
  • Tue 17 Nov 2020 13:12
    #6
    AnneP skrev 2020-11-17 11:59:38 följande:

    Är så glad över att se att ni äntligen har plussat! Följde dig lite smått i gruppen ivf till hösten.

    Jag går in i vecka 17 imorgon :)

    Jag fick filma skärmen när jag var på första ultraljudet för att kunna visa sambon efteråt!


    Tack :) Och grattis! Längtar så efter att magen kommer, är det så mysigt som jag inbillar mig?

    Ja hon sa att vi kanske kan få ringa videosamtal, det hade varit jätteskönt :) Så konstigt att göra allt ensam.

    Hur har det gått för dig med graviditeten och corona?
  • Tue 17 Nov 2020 13:59
    #7
    Ölandstoka skrev 2020-11-17 11:36:30 följande:
    Vad härligt att det blev plus till slut :) Det tar ett tag innan man tror att det verkligen är sant, ultraljudet hjälper nog till att få det att kännas på riktigt. Får pappan vara med på ultraljudet?

    Idag är jag i 5+5. Har ultraljud 2 december och min man får inte vara med, det känns riktigt tråkigt. Och läskigt. Men han kommer att vänta utanför :)

    Ja, jag har siktet inställt på efter UL. Då har jag bestämt att det är på riktigt :) 

    Min partner får vara med på första ultraljudet då det är i privat regi (privat IVF) men tyvärr är min region väldigt restriktiva med alla andra besök, där får ingen följa med på något utav besöken :( 


    Tydligen får vi inte heller fota eller filma under besöken. Men vi får köpa bilder från ultraljuden iallafall. Så detta första ultraljud är väldigt viktigt för oss båda. 

    Har du gjort flera IVF? 

  • Tue 17 Nov 2020 14:31
    #8
    Ölandstoka skrev 2020-11-17 13:12:34 följande:

    Tack :) Och grattis! Längtar så efter att magen kommer, är det så mysigt som jag inbillar mig?

    Ja hon sa att vi kanske kan få ringa videosamtal, det hade varit jätteskönt :) Så konstigt att göra allt ensam.

    Hur har det gått för dig med graviditeten och corona?


    Tack och detsamma :)

    Det är jätte mysigt att man har fått lite mage känns mer verkligt då, har bokat ett privat ul imorgon för då får sambon följa med.

    Ja hoppas verkligen att du får ringa! Jag kollar fortfarande tillbaka på videon som jag spelade in haha.

    Jag blev av med jobbet när coronan kom (flygvärdinna) och har därför hållit mig hemma så mycket som möjligt och träffar bara enstaka vänner ute.
  • Tue 17 Nov 2020 15:01
    #9
    Clemmentina skrev 2020-11-17 13:04:38 följande:

    Jag hoppar gärna in här och följer er andra. Plussade igår efter vår 3:e ivf (4:e återföringen) och är i v 4+3. Tidigt ännu med andra ord! Första vul blir i mitten av december.


    Grattis till plusset! 
    Är det första graviditeten?

    Jag har gjort tre IVF:er, men bara två ÄP och två insättningar, inte fått något till frysen. 
    En sak som jag tycker känns väldigt jobbigt är vetskapen om att om detta inte går vägen så är det bara att börja om med en ny IVF omgång... Usch!
  • Tue 17 Nov 2020 15:17
    #10
    Satira skrev 2020-11-17 13:59:56 följande:

    Ja, jag har siktet inställt på efter UL. Då har jag bestämt att det är på riktigt :) 

    Min partner får vara med på första ultraljudet då det är i privat regi (privat IVF) men tyvärr är min region väldigt restriktiva med alla andra besök, där får ingen följa med på något utav besöken :( 

    Tydligen får vi inte heller fota eller filma under besöken. Men vi får köpa bilder från ultraljuden iallafall. Så detta första ultraljud är väldigt viktigt för oss båda. 

    Har du gjort flera IVF? 


    Vad skönt att han får vara med. Men kanske ska gå och ta ett privat ultraljud senaste bara för att han också ska få vara med.

    Det här var tredje ivf:en och sjätte återföringen, så det är en liten från frysen jag har i magen. Har två till i frysen också.

    Jag är lite orolig över kub, i våras ställde de in det helt och det börjar bli fler och fler sjuka, hoppas att de fortsätter ha öppet. Ska ni göra kub?
Svar på tråden Gravid efter ivf