• Kikijiki

    BF Augusti 2021

    Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

    Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

    Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

    Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

  • Svar på tråden BF Augusti 2021
  • Fru89

    Har precis passerat ägglossning och nu räknar jag ner dagarna till BIM. Första försöket till syskon.

    Jag är 31 år och har en dotter på 3,5 år :)

  • Anonym (BF 1/8)

    Hej! Jag hoppar gärna in här! Positiva tester och har troligen BF 1/8!

    Blir det en privat FB-grupp vill jag gärna vara med!

  • Kikijiki
    Fru89 skrev 2020-11-18 00:22:02 följande:

    Har precis passerat ägglossning och nu räknar jag ner dagarna till BIM. Första försöket till syskon.

    Jag är 31 år och har en dotter på 3,5 år :)


    Vad roligt att folk börjar hitta till tråden! Känns som att din dotter kommer vara i rätt ålder när ett syskon planeras att komma. Skulle jag ha planer framåt för mer än ett barn skulle jag också vilja ha 4-5 år mellan dem :)
  • Kikijiki
    Anonym (BF 1/8) skrev 2020-11-18 07:55:20 följande:

    Hej! Jag hoppar gärna in här! Positiva tester och har troligen BF 1/8!

    Blir det en privat FB-grupp vill jag gärna vara med!


    Grattis till positiva tester! Jag har skapat en privat grupp som heter BF Augusti 2021, skapad av Emma Andersson. Kan du se om du hittar den? Om jag lyckats göra rätt ska den också vara dold, så att inte anhöriga kan se att man är med i en grupp alls. Om den inte syns alls kan jag skicka en vänförfrågan så du kan bli inbjuden, sen är det bara att ta bort mig igen :)
  • Anonym (BF 1/8)

    Syns inte, så du verkar absolut ha gjort rätt! Skickar ett meddelande till dig med mitt namn :)


    Kikijiki skrev 2020-11-18 08:52:12 följande:

    Grattis till positiva tester! Jag har skapat en privat grupp som heter BF Augusti 2021, skapad av Emma Andersson. Kan du se om du hittar den? Om jag lyckats göra rätt ska den också vara dold, så att inte anhöriga kan se att man är med i en grupp alls. Om den inte syns alls kan jag skicka en vänförfrågan så du kan bli inbjuden, sen är det bara att ta bort mig igen :)


  • Fru89
    Kikijiki skrev 2020-11-18 08:48:08 följande:

    Vad roligt att folk börjar hitta till tråden! Känns som att din dotter kommer vara i rätt ålder när ett syskon planeras att komma. Skulle jag ha planer framåt för mer än ett barn skulle jag också vilja ha 4-5 år mellan dem :)


    Ja men jag har alltid velat ha 3-5 år mellan så att syskonet kan vara mer delaktig och förstå vad som växer i magen och vad som väntar. Min dotter pratar nästan varje dag om att hon vill ha en lillebror/syster :)
  • hypotyreos98

    Jag hoppar gärna in här! Så kul att den här tråden är skapad! Jag plussade i förrgår men jag har lite problem med att veta om BF är beräknad i slutet av juli eller i början av augusti då jag hade mens 13-18 oktober och 28-2 november, alltså endast två veckor emellan.. hade en ofostrig graviditet och fick göra en "abort" i v9 i september så tror inte att min cykel hade blivit helt återställd.
    Jag är så glad att jag är gravid igen men vågar inte hoppas för mycket, håller tummarna för alla oss!

  • Anonym (BF 1/8)

    Grattis till plus! Håller tummarna för dig!


    hypotyreos98 skrev 2020-11-18 16:53:40 följande:

    Jag hoppar gärna in här! Så kul att den här tråden är skapad! Jag plussade i förrgår men jag har lite problem med att veta om BF är beräknad i slutet av juli eller i början av augusti då jag hade mens 13-18 oktober och 28-2 november, alltså endast två veckor emellan.. hade en ofostrig graviditet och fick göra en "abort" i v9 i september så tror inte att min cykel hade blivit helt återställd.

    Jag är så glad att jag är gravid igen men vågar inte hoppas för mycket, håller tummarna för alla oss!


  • Kikijiki
    hypotyreos98 skrev 2020-11-18 16:53:40 följande:

    Jag hoppar gärna in här! Så kul att den här tråden är skapad! Jag plussade i förrgår men jag har lite problem med att veta om BF är beräknad i slutet av juli eller i början av augusti då jag hade mens 13-18 oktober och 28-2 november, alltså endast två veckor emellan.. hade en ofostrig graviditet och fick göra en "abort" i v9 i september så tror inte att min cykel hade blivit helt återställd.

    Jag är så glad att jag är gravid igen men vågar inte hoppas för mycket, håller tummarna för alla oss!


    Grattis till plus, härligt att det fick så snabbt från aborten! Jag vet vad du menar, det är fortfarande tidigt men jag resonerar som så att jag hellre är glad för plusset redan nu än låtsas som ingenting i tolv veckor, kommer oavsett bli ledsen om det inte blir något.

    Jag fick ett tidigt missfall i somras i vecka 6. Blödde i åtta veckor och fick inte ner hcg värdet så vården började misstänka utomkveds. Fick lämna blodprov varannan dag, en tung process rent mentalt och jobbigt rent praktiskt att få ihop med jobbet..

    Mina appar ger också olika besked om det blir en juli eller augustibebis, men tänker att man kommer ha mer gemensamt med de senare i processen än kvinnor som ligger fyra veckor framför en
  • hypotyreos98
    Kikijiki skrev 2020-11-18 18:34:52 följande:
    Grattis till plus, härligt att det fick så snabbt från aborten! Jag vet vad du menar, det är fortfarande tidigt men jag resonerar som så att jag hellre är glad för plusset redan nu än låtsas som ingenting i tolv veckor, kommer oavsett bli ledsen om det inte blir något.

    Jag fick ett tidigt missfall i somras i vecka 6. Blödde i åtta veckor och fick inte ner hcg värdet så vården började misstänka utomkveds. Fick lämna blodprov varannan dag, en tung process rent mentalt och jobbigt rent praktiskt att få ihop med jobbet..

    Mina appar ger också olika besked om det blir en juli eller augustibebis, men tänker att man kommer ha mer gemensamt med de senare i processen än kvinnor som ligger fyra veckor framför en
    Tack så mycket! Det är så himla bra inställning tycker jag, ska försöka vara lite mer glad och hoppfull denna gången. Jag menar, det som är menat att bli kommer bli oavsett hur ens inställning är.

    Oj vad jobbigt att du blödde i åtta veckor! förstår att det måste tagit mycket energi att hålla på sådär. Blev du gravid under dessa åtta veckor eller kom det någon mens efter?

    Samma här, det är roligare att ha mer gemensamt än att behöva ligga efter..
    Grattis till dig också! Ska bli så kul att få följa din resa.
Svar på tråden BF Augusti 2021