• Tue 17 Nov 2020 23:45
    373 visningar
    3 svar
    3
    373

    Hjälp! Förlossningsdepression??

    Jag behöver hjälp!?!

    Jag har två pojke, stora kille är drygt 2, lillebror är 5 månader. Han hade vad vi tror var kolik och mjölkproteinallergi. Han hr sedan han föddes varit missnöjd. I början hade han ju ont, magen blev bättre med mjölkfritt. Men han är ALDRIG nöjd. Vill bara bli buren, inget annat. Jag VET att barnen olika men han har tagit all min energi och ork. 2-årligen trotsar, och jag orkar inte. Jag orkar inte. Jag vill inte ha honom, blir så provocerad av hans skrik. Får förtydliga att jag aldrig gjort något mot honom och skulle aldrig skada/skaka/på något vis göra honom illa och jag älskar honom mer än livet men nu har jag tagit slut. Mår illa och har ont i magen hela tiden, sover som en kratta, även när han sover... lägger mig med ångest över morgondagen när helvetet börjar om...

    Kan en förlossningsdepression komma så hörn ?sent? eller är det utmattning?! Eller är det bara så här det är? Är det bvc eller vc man bönder sig till, kan man bli sjukskriven?!

  • Svar på tråden Hjälp! Förlossningsdepression??
  • S23
    Wed 18 Nov 2020 00:00
    #1

    Du kan absolut bli sjukskriven. Jag gissar att det är vc du kommer behöva vända dig till. Men bvc kan ha olika former av familjestöd så jag skulle kontakta båda IMORGON om jag var du. Chansen att få hjälp snabbt är troligtvis större hos bvc.

    Googla high needing baby. Detta kanske stämmer in på erat barn. Isf kan du kanske få tröst i att andra har det likadant.

    Och du. Det är mänskligt att inte orka! Och toppen att du har insikt och vill få hjälp med problemet!

  • Wed 18 Nov 2020 04:46
    #2

    Sempers magdroppar (googla för lägst internetpris)

    Småttingars magont kan bero på för få goda bakterier i tarmen.

    Hela fam tar en dos några ggr i veckan och håller oss, känns det som, lite friskare o får det lite lättare när förkylningarna ändå kommer. Så ge även 2-åringen och dig själv!

  • Wed 18 Nov 2020 06:29
    #3

    ... Jag tänkte att om magen fungerar så kanske babyn blev lugnare.

    Vidare så måste du få hjälp. Försök få i dig magnesiumtillskott som slutar på -at.

    Det ger en hjälp att sova, för mig kom förändringen ca 3 månader efter jag började äta magnesiumet, hösta rek dos!

    Jag väcktes 3-5 ggr/ natt det fösta året med barn nr.2, det tog hårt...

    Hoppas du får hjälp! Kramar!

Svar på tråden Hjälp! Förlossningsdepression??