• Wed 18 Nov 2020 09:56
    2006 visningar
    10 svar
    10
    2006

    bobby car för & nackdelar

    Hej funderar på en bobby car till min snart 1 åring. Har de bra svängradie? Funkar de på golvmattor, rya och heltäckningsmatta? Hur är de att ta sig fram på gräs/grus utomhus?

    För och nackdelar mottages!

  • Svar på tråden bobby car för & nackdelar
  • LFF
    Wed 18 Nov 2020 12:13
    #1
    pandarinen skrev 2020-11-18 09:56:46 följande:

    Hej funderar på en bobby car till min snart 1 åring. Har de bra svängradie? Funkar de på golvmattor, rya och heltäckningsmatta? Hur är de att ta sig fram på gräs/grus utomhus?

    För och nackdelar mottages!


    Man får bestämma sig för om det är en ute- eller inneleksak eftersom det fastnar grus och skit i hjulen som kan repa och förstöra golven inomhus.

    Ryamattor gissar jag är svåra att köra på med en bobbycar. Gräsmattor fungerar, ju kortare gräs desto bättre.

    Svängradien är stor. Sen får man ju räkna med krockade väggar (med märken på om man har otur) och påkörda möbler om man har dem inomhus. Vi valde bort att köpa bobbycars till våra tvilingar. Det räckte med hur de sprang omkring med sina gåvagnar i vår tvåa. När de var nästan 2,5 år flyttade vi och då fanns det andra barn på gården som hade bobbycars för utebruk som de fick låna. Tror inte nån av våra grannar med småbarn hade sina bobbys inne speciellt länge.
  • Wed 18 Nov 2020 16:41
    #2

    Mina barn älskade sin bobbycar.

    Hade den svarta med gummihjul som funkade bra inne, lät inte lika Mkt. Fick en beg blå av grannen som dom körde ute. Plastjul = mer ljud

  • Wed 18 Nov 2020 16:53
    #3

    Inga nackdelar. Fantastisk, tysk leksak. Köpte min första 75-76.

  • Wed 18 Nov 2020 18:41
    #4

    Tack för svaren. Blir nog en inneleksak fram till våren och därefter en uteleksak.

  • Wed 18 Nov 2020 18:50
    #5

    Om du bor i lägenhet så tänk på att de för ett himla oväsen. Om du har dem utomhus, investera i sådana där skoskydd i gummi som skyddar tårna annars lär barnet skava sönder ett par skor i veckan... med det sagt så har mina barn gillat sina!

  • Wed 18 Nov 2020 21:16
    #6
    Trippelmamma76 skrev 2020-11-18 18:50:39 följande:

    Om du bor i lägenhet så tänk på att de för ett himla oväsen. Om du har dem utomhus, investera i sådana där skoskydd i gummi som skyddar tårna annars lär barnet skava sönder ett par skor i veckan... med det sagt så har mina barn gillat sina!


    Instämmer. Grannarna ovanför mig hade bobbycar till barnet och det levde om så in i h-vete, både själva körandet men också det ständiga bumpandet in i väggar och möbler samt körandet över golvlisterna. Som tur var kom sommaren fort och dom började använda den ute istället. 
  • Sat 21 Nov 2020 18:43
    #7

    Kört jättemycket med här hemma, men bara inne. 2-åringen älskar den. Glad  

  • Sat 21 Nov 2020 20:19
    #8

    Vad inte alla vet är att man kan köpa andra hjul och byta, det finns tystare hjul till inomhusbruk. Det är stor skillnad mot plasthjul.

    www.pricerunner.se/pl/72-4015334/Leksaker/Big-Bobby-Car-Tystgaaende-Hjul-priser

  • Fri 27 Nov 2020 11:30
    #9

    Någon som hat erfarenhet av plåtgåbilarna. I retrostil. De är ju riktigt snygga men hur lekvänliga är de?

    Mini speeeers heter de

  • Fri 27 Nov 2020 11:52
    #10

    Hade mc till min istället. Bredare däck och funkade på alla underlag.

Svar på tråden bobby car för & nackdelar