• Erla91

    När hade ni äggplock?

    Hej

    Jag och min man ska göra vår första ivf-bandling nu och jag ska börja ta sprutorna imorgon (sjukt nervös). Jag undrar vilken dag efter sprutstart ni som gjort detta tidigare har fått göra äggplock?

    Jag ska ta sprutan Menopur 225 till en början. Äggplock och ev återföring kommer ske på Carl von Linné i Uppsala.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden När hade ni äggplock?
  • Erla91
    EllaLo skrev 2020-12-01 08:30:05 följande:

    Jag mår bra! Tror dessvärre inte denna gång har gått vägen pga 0 symtom. Lutinus är inga problem bara resterna som kommer ut så det gäller att ha trosskydd.

    Lycka till på äp idag:),hoppas allt går som det ska så du slipper vänta till januari!


    Jag hade inga symtom alls när jag var gravid med min dotter förrän vecka 9 så det behöver inte vara något negativt :)

    Tack! Vi fick ut 15 ägg och planerad insättning i denna cykel om jag mår bra de närmsta dagarna. Ska bli spännande när de ringer imorgon, lite nervös är man allt..
  • EllaLo
    Erla91 skrev 2020-12-01 19:12:31 följande:

    Jag hade inga symtom alls när jag var gravid med min dotter förrän vecka 9 så det behöver inte vara något negativt :)

    Tack! Vi fick ut 15 ägg och planerad insättning i denna cykel om jag mår bra de närmsta dagarna. Ska bli spännande när de ringer imorgon, lite nervös är man allt..


    Inga alls innan? Molvärk, känsligt doftsinne, nidblödning?

    Jag hade rätt mycket konstiga symtom när jag plussade i januari, sa till min sambo redan 5(?!) dagar efter äl att jag kände att något va annorlunda, antar det är därför jag letar symtom nu med..

    Gud vilket bra resultat, hoppas ni får många befruktade ägg och att det blir insättning denna veckan :D!
  • Erla91
    EllaLo skrev 2020-12-01 19:48:54 följande:

    Inga alls innan? Molvärk, känsligt doftsinne, nidblödning?

    Jag hade rätt mycket konstiga symtom när jag plussade i januari, sa till min sambo redan 5(?!) dagar efter äl att jag kände att något va annorlunda, antar det är därför jag letar symtom nu med..

    Gud vilket bra resultat, hoppas ni får många befruktade ägg och att det blir insättning denna veckan :D!


    Nej jag kände ingenting konstigt innan vecka 9 faktiskt. Blivit gravid en gång till efter det men som slutade i missfall vecka 9 och då hade jag mer symtom så alla graviditeter är olika.

    Ja vi är jättenöjda och nu har de ringt och berättat att hela 9 ägg blivit befruktade! Så om jag mår bra så blir det insättning på söndag med en blastocyst :D Jag hoppas verkligen att jag inte blir överstimulerad nu och att allt går vägen. Sjukt trevlig julklapp isf!
  • MiaP83

    Hejsan. Jag har gjort både äggplock och insättning. Har testdag på lördag. Dock tjuvtestade jag imorse och det var positivt så nu hoppas vi på det bästa ????????. Har en son sedan innan via IVF så nu får vi betala allt själva.

  • EllaLo
    Erla91 skrev 2020-12-02 16:38:19 följande:

    Nej jag kände ingenting konstigt innan vecka 9 faktiskt. Blivit gravid en gång till efter det men som slutade i missfall vecka 9 och då hade jag mer symtom så alla graviditeter är olika.

    Ja vi är jättenöjda och nu har de ringt och berättat att hela 9 ägg blivit befruktade! Så om jag mår bra så blir det insättning på söndag med en blastocyst :D Jag hoppas verkligen att jag inte blir överstimulerad nu och att allt går vägen. Sjukt trevlig julklapp isf!


    Ja okej.. har bara en graviditet som blev mf som sagt och då hade jag precis som du alla möjliga symtom.

    Hoppas på det bästa men är lite nedslagen nu pga fick veta att inget gått till frysen, tänker automatiskt att klarade de sig inte till frysen klarar det sig inte i livmodern...

    Åh vad skönt att ni fick så pass många befruktade! Håller tummarna att det blir av nu innan jul för er, perfekt avslut på året isåfall :D
  • EllaLo
    MiaP83 skrev 2020-12-02 16:52:10 följande:

    Hejsan. Jag har gjort både äggplock och insättning. Har testdag på lördag. Dock tjuvtestade jag imorse och det var positivt så nu hoppas vi på det bästa ????????. Har en son sedan innan via IVF så nu får vi betala allt själva.


    Vad kul grattis :D !! Gjorde du ET eller FET och va det 2,3 eller 5 dagars ? Vill också tjuvtesta men har td först den 14/12 ...
  • Erla91
    MiaP83 skrev 2020-12-02 16:52:10 följande:

    Hejsan. Jag har gjort både äggplock och insättning. Har testdag på lördag. Dock tjuvtestade jag imorse och det var positivt så nu hoppas vi på det bästa ????????. Har en son sedan innan via IVF så nu får vi betala allt själva.


    Åh vad kul, stort grattis! Hoppas att allt går bra nu och att du får må bra framöver :) Vilken klinik har du varit på?
  • MiaP83

    Svarar er båda nu. Vet inte skillnaden ännu haha. Men hade äggplock på måndagen och sen på torsdagen sattes det in.

    Ja det får vi verkligen hoppas att det gör. Jag går på Livio Malmö.

    Ni då ?

  • EllaLo
    MiaP83 skrev 2020-12-02 19:39:35 följande:

    Svarar er båda nu. Vet inte skillnaden ännu haha. Men hade äggplock på måndagen och sen på torsdagen sattes det in.

    Ja det får vi verkligen hoppas att det gör. Jag går på Livio Malmö.

    Ni då ?


    Okej ett 3-dagars embryo då :) Jag ruvar på ett 2 dagars sedan förra onsdagen. Hade du några symtom och vilket datum satte du in?

    Jag gör via landsting på Rmc i Lkpg :)
  • MiaP83

    Jag satte in nu den 19:de november så min riktiga testdag är på lördag. Nej inte så direkt mer än typ molvärk mensvärk och en känsla. När jag testade positivt så kom lite stickningar i bröstvårtan igår och spänningar till och från men som sagt det var efter plusset.

Svar på tråden När hade ni äggplock?