• Thu 19 Nov 2020 16:44
    5610 visningar
    59 svar
    59
    5610

    När hade ni äggplock?

    Hej

    Jag och min man ska göra vår första ivf-bandling nu och jag ska börja ta sprutorna imorgon (sjukt nervös). Jag undrar vilken dag efter sprutstart ni som gjort detta tidigare har fått göra äggplock?

    Jag ska ta sprutan Menopur 225 till en början. Äggplock och ev återföring kommer ske på Carl von Linné i Uppsala.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden När hade ni äggplock?
  • Wed 2 Dec 2020 19:58
    #41
    EllaLo skrev 2020-12-02 19:45:05 följande:

    Okej ett 3-dagars embryo då :) Jag ruvar på ett 2 dagars sedan förra onsdagen. Hade du några symtom och vilket datum satte du in?

    Jag gör via landsting på Rmc i Lkpg :)


    Med vår son så gick vi på rmc Malmö. Har du crinone eller lutinus ?
  • Wed 2 Dec 2020 21:16
    #42

    Jag började med sprutorna 12/11 och hade plock i fredags, 27/11. Det resulterade i 10 befruktade ägg varan 7 blev blasocyster, en sattes in i mig idag och 6 till frysen :)

  • Thu 3 Dec 2020 09:03
    #43
    MiaP83 skrev 2020-12-02 19:50:43 följande:

    Jag satte in nu den 19:de november så min riktiga testdag är på lördag. Nej inte så direkt mer än typ molvärk mensvärk och en känsla. När jag testade positivt så kom lite stickningar i bröstvårtan igår och spänningar till och från men som sagt det var efter plusset.


    Ja okej men då är det kanske 4 dagars då..?

    Jag tar lutinus, Dudå :)?
  • Mon 7 Dec 2020 08:28
    #44
    EllaLo skrev 2020-12-02 16:55:51 följande:

    Ja okej.. har bara en graviditet som blev mf som sagt och då hade jag precis som du alla möjliga symtom.

    Hoppas på det bästa men är lite nedslagen nu pga fick veta att inget gått till frysen, tänker automatiskt att klarade de sig inte till frysen klarar det sig inte i livmodern...

    Åh vad skönt att ni fick så pass många befruktade! Håller tummarna att det blir av nu innan jul för er, perfekt avslut på året isåfall :D


    Varit lite frånvarande men nu är jag på g igen! Hur går det för dig? Fått några symtom? Tråkigt att ingen kunde gå till frysen men vi får verkligen hoppas att du fick tillbaka guldägget!

    Jag har nu fått tillbaka en blastocyst av god kvalité så nu är det bara att vänta och hoppas på det bästa. Läkaren sa dock att jag är i riskgrupp för överstimulering så jag ska dricka mycket, äta mycket salt och ta det så lugnt jag kan.

    De skulle även skicka ett brev idag om vi får någon till frysen men de trodde nog att det skulle gå :)
  • Mon 7 Dec 2020 08:29
    #45
    Tiara8 skrev 2020-12-02 21:16:28 följande:

    Jag började med sprutorna 12/11 och hade plock i fredags, 27/11. Det resulterade i 10 befruktade ägg varan 7 blev blasocyster, en sattes in i mig idag och 6 till frysen :)


    Oj vilket bra resultat! Då känns det som att du har goda chanser till graviditet ju :) Hur mår du, känt av något?
  • Anonym (N)
    Mon 7 Dec 2020 10:06
    #46

    Hade insättning 25/11 Och test dag är 10/12.

    Fick ut 4 ägg , fryst 2 och satte in 2.

    Ingen mens än så länge.

  • Mon 7 Dec 2020 10:16
    #47
    Erla91 skrev 2020-12-07 08:28:05 följande:

    Varit lite frånvarande men nu är jag på g igen! Hur går det för dig? Fått några symtom? Tråkigt att ingen kunde gå till frysen men vi får verkligen hoppas att du fick tillbaka guldägget!

    Jag har nu fått tillbaka en blastocyst av god kvalité så nu är det bara att vänta och hoppas på det bästa. Läkaren sa dock att jag är i riskgrupp för överstimulering så jag ska dricka mycket, äta mycket salt och ta det så lugnt jag kan.

    De skulle även skicka ett brev idag om vi får någon till frysen men de trodde nog att det skulle gå :)


    Blödningar och negativt, så blir att göra om allt igen..:/

    Hoppas det går bra för er både gällande graviditet och ägg till frysen :)
  • Anonym (N)
    Mon 7 Dec 2020 10:32
    #48

    Nej vad tråkigt! Vet vad du går genom....Är på min 11e Ivf så har det slutat för mig varje gång.

  • Mon 7 Dec 2020 10:43
    #49
    EllaLo skrev 2020-12-07 10:16:09 följande:

    Blödningar och negativt, så blir att göra om allt igen..:/

    Hoppas det går bra för er både gällande graviditet och ägg till frysen :)


    Neeeeej vad tråkigt! :(

    Hur går planerna nu? Ta det lugnt ett tag och försöka smälta allt eller ska ni försöka igen efter jul?
  • Mon 7 Dec 2020 10:46
    #50
    Anonym (N) skrev 2020-12-07 10:06:34 följande:

    Hade insättning 25/11 Och test dag är 10/12.

    Fick ut 4 ägg , fryst 2 och satte in 2.

    Ingen mens än så länge.


    Snart dags för dig att testa nu, låter bra att mensen inte kommit. På vilken ruvardag har den kommit de andra gångerna?

    Hur länge är embryona odlade?

    Såg att du gjort många behandlingar, borde verkligen vara din tur nu! :) Håller tummarna att du är gravid!
  • Anonym (N)
    Mon 7 Dec 2020 10:59
    #51

    Odlade 2 dagar , kommer alltid dag 8 el 10.

  • Tue 8 Dec 2020 15:06
    #52
    Erla91 skrev 2020-12-07 10:43:21 följande:

    Neeeeej vad tråkigt! :(

    Hur går planerna nu? Ta det lugnt ett tag och försöka smälta allt eller ska ni försöka igen efter jul?


    Vi kör på igen efter jul, känns bara som vi förlorar mer ?tid? annars. Hade paus i 3 månader efter senaste mf i februari och tidigare i höstas i väntan på ivf. Nu när vi är uppe i 2 års försök totalt så vi vill inte dra ut på det mer. Hoppas på att jag får börja spruta igen nästa mens i början av januari så jag inte behöver vänta till februari mensen! Egentligen vill man väl att det ska vara en naturlig mens mellan menmen hoppas ändå på det bästa..

    Hur mår du? Och när har du td? :D
  • Anonym (N)
    Tue 8 Dec 2020 15:24
    #53
    Erla91 skrev 2020-12-07 10:46:09 följande:

    Snart dags för dig att testa nu, låter bra att mensen inte kommit. På vilken ruvardag har den kommit de andra gångerna?

    Hur länge är embryona odlade?

    Såg att du gjort många behandlingar, borde verkligen vara din tur nu! :) Håller tummarna att du är gravid!


    Min mens kom idag :(

    Så nästa steg för mig blir ERA test plus ska till Nacka sjukhus så Dom får kolla upp min livmoder och se om det är något som är fel. Så konstigt att det inte fäster trots bra kvalité på ägg. Suck!!!

    Som tur har 2 i frysen och vi kommer göra insättning snart.

    Hoppas att det löser sig för er Alla i gruppen.
  • Wed 9 Dec 2020 18:17
    #54
    EllaLo skrev 2020-12-08 15:06:38 följande:

    Vi kör på igen efter jul, känns bara som vi förlorar mer ?tid? annars. Hade paus i 3 månader efter senaste mf i februari och tidigare i höstas i väntan på ivf. Nu när vi är uppe i 2 års försök totalt så vi vill inte dra ut på det mer. Hoppas på att jag får börja spruta igen nästa mens i början av januari så jag inte behöver vänta till februari mensen! Egentligen vill man väl att det ska vara en naturlig mens mellan menmen hoppas ändå på det bästa..

    Hur mår du? Och när har du td? :D


    Ja tiden bara rinner iväg tyvärr..

    Jag mår bra så jag försöker att njuta av det och inte tänka för mycket. Har testdag den 19/12 så det är lååångt kvar tills dess. Fick dock hem brev idag om att vi har 8 blasocyster i frysen så det känns ju ändå bra även om vi aldrig kommer att ha råd att testa med alla dem.

    Får hoppas att den vi fått tillbaka nu är en stark krabat! :)
  • Fri 11 Dec 2020 11:23
    #55
    Erla91 skrev 2020-12-09 18:17:01 följande:

    Ja tiden bara rinner iväg tyvärr..

    Jag mår bra så jag försöker att njuta av det och inte tänka för mycket. Har testdag den 19/12 så det är lååångt kvar tills dess. Fick dock hem brev idag om att vi har 8 blasocyster i frysen så det känns ju ändå bra även om vi aldrig kommer att ha råd att testa med alla dem.

    Får hoppas att den vi fått tillbaka nu är en stark krabat! :)


    Gud vad skönt att ni fick så pass många till frysen! Men hoppas verkligen att du redan har guldägget <3 håller tummarna för er!!

    Hoppas på att vi också får blaston nästa gång, tror att det är det bästa att få tillbaka!
  • Wed 16 Dec 2020 18:23
    #56
    EllaLo skrev 2020-12-11 11:23:23 följande:

    Gud vad skönt att ni fick så pass många till frysen! Men hoppas verkligen att du redan har guldägget <3 håller tummarna för er!!

    Hoppas på att vi också får blaston nästa gång, tror att det är det bästa att få tillbaka!


    Vi har guldägget verkar det som, tjuvtestade nu och det var positivt! :D
  • Thu 17 Dec 2020 08:03
    #57
    Erla91 skrev 2020-12-16 18:23:45 följande:

    Vi har guldägget verkar det som, tjuvtestade nu och det var positivt! :D


    Åh vilken julklapp! Lycka till med allt och grattis :D
  • Fri 18 Dec 2020 09:45
    #58
    Erla91 skrev 2020-12-16 18:23:45 följande:

    Vi har guldägget verkar det som, tjuvtestade nu och det var positivt! :D


    Åh grattis vilken lycka plus med 8 i frys :D
  • Sun 20 Dec 2020 12:48
    #59

    Tack vad snälla ni är. Hoppas verkligen vi alla lyckas till slut!!

Svar på tråden När hade ni äggplock?